Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας και αύξηση τζίρου για την Public

Ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας και αύξηση τζίρου για την Public

3' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέες επενδύσεις ύψους 4,5-5 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για το 2019 η αλυσίδα Public (εταιρεία του ομίλου Olympia συμφερόντων Πάνου Γερμανού), επενδύσεις που θα αφορούν νέα καταστήματα, μετεγκαταστάσεις υφιστάμενων, αλλά και εισαγωγή ψηφιακών καινοτομιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη. Μέσω και των επενδύσεων αυτών, η διοίκηση της εταιρείας φιλοδοξεί να «σπάσει» εκ νέου το ρεκόρ που σημείωσε το 2018 από πλευράς πωλήσεων, αλλά και λειτουργικής κερδοφορίας. Σε ό,τι αφορά την πολυαναμενόμενη συμφωνία με τη MediaMarkt, η διοίκηση της Public τηρεί για την ώρα σιγήν ιχθύος, αφήνοντας ταυτόχρονα να εννοηθεί ότι είναι η ίδια που προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον και μη αποκλείοντας σε βάθος χρόνου την εισαγωγή στο Χ.Α. ή την έκδοση εταιρικού ομολόγου. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που παρουσίασε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Public Χρήστος Καλογεράκης, το 2018 έκλεισε για την αλυσίδα με πωλήσεις σε Ελλάδα και Κύπρο ύψους 256,4 εκατ. ευρώ, έναντι 241 εκατ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας αύξηση 6,4%.

Η λειτουργική κερδοφορία υπερδιπλασιάστηκε το 2018 σε σύγκριση με το 2017, φθάνοντας τα 9,1 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2017.

Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν και το 2018 ζημίες, αισθητά όμως μειωμένες σε σύγκριση με το 2017, στο 1 εκατ. ευρώ από 7,64 εκατ. ευρώ το 2017. Η παραπάνω ανάπτυξη αφορά ουσιαστικά ίδιο αριθμό καταστημάτων με το 2017, καθώς η εταιρεία την προηγούμενη χρονιά προσέθεσε δύο καταστήματα στο δίκτυό της, προς το τέλος όμως της οικονομικής χρήσης.

Η εταιρεία κατέγραψε, επίσης, ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά της καταστήματα και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα ηλεκτρονικά της καταστήματα. Μάλιστα, οι πωλήσεις της που έγιναν μέσω ηλεκτρονικών παραγγελιών ανήλθαν το 2018 στο 20% του συνολικού τζίρου της. «Στις 31 Δεκεμβρίου 2018 ολοκληρώθηκε το πενταετές πλάνο της Public. Πήγε καλύτερα από αυτό που είχαμε ορίσει και μας δίνει τη δύναμη να κάνουμε αυτά που είχαμε ονειρευτεί», τόνισε ο κ. Καλογεράκης.

Σε εξέλιξη είναι ήδη το νέο πενταετές πλάνο της αλυσίδας, το οποίο για την τρέχουσα χρονιά περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 4,5-5 εκατ. ευρώ. Σε αυτές συγκαταλέγονται η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα αποκλειστικά για διαδικτυακές πωλήσεις προς επιχειρήσεις (B2B e-commerce), η οποία θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον επόμενο μήνα, κάποια νέα καταστήματα, αλλά και μετεγκαταστάσεις υφιστάμενων. Ο κ. Καλογεράκης απέφυγε να αποκαλύψει τον αριθμό και την τοποθεσία των νέων καταστημάτων επισημαίνοντας με νόημα: «Πλέον πάμε πολύ προσεκτικά και καλύπτουμε τις ανάγκες μας εκεί όπου υπάρχει ευκαιρία». Στις σκέψεις της αλυσίδας είναι η μετεγκατάσταση κάποιων καταστημάτων της σε μεγαλύτερους χώρους, πάντα, όμως, σε κεντρικά σημεία, καθώς πλέον δεν είναι λειτουργικά. Παραδείγματα τέτοιων καταστημάτων, όπως ο ίδιος ο κ. Καλογεράκης παραδέχθηκε, είναι αυτό που βρίσκεται εντός του εμπορικού κέντρου Golden Hall, καθώς και αυτό της Νέας Ερυθραίας.

Επίσης, σχεδιάζονται κάποια εργαλεία –σε πρώτη φάση για το εμβληματικό κατάστημα της αλυσίδας στην πλατεία Συντάγματος– όπως, για παράδειγμα, κάποια συσκευή που θα δίνει άμεσα απαντήσεις στους πωλητές ή κάποια εφαρμογή που θα δίνει πληροφορίες στους πελάτες, χωρίς να χρειάζεται να ρωτήσει κάποιον εργαζόμενο, αλλά και εκσυγχρονισμός των ταμείων.

Κλειστά κράτησε τα χαρτιά του ο κ. Καλογεράκης σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις στην πολυσυζητημένη συμφωνία με τη MediaMarkt. Επιβεβαίωσε πάντως, εμμέσως πλην σαφώς, ότι εάν οι συζητήσεις ευοδωθούν, ο όμιλος Olympia θα δραστηριοποιείται στην αγορά καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών τόσο με το σήμα Public όσο και με το σήμα MediaMarkt. Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για την πορεία του due dilligence (οικονομικός και νομικός έλεγχος), δήλωσε ότι δεν μπορεί να κάνει κάποιο σχόλιο. Στην ερώτηση εάν η Public θα δραστηριοποιηθεί στην κατηγορία των «λευκών συσκευών» (κουζίνες, πλυντήρια κ.ά.), απάντησε: «Η Public έχει δείξει μέχρι σήμερα ότι μπαίνει σε καινούργιες κατηγορίες. Εμείς εξελίσσουμε τις κατηγορίες με βάση αυτό που λένε οι πελάτες μας. Σε αυτόνομη βάση θα έχουμε δυνατή οργανική ανάπτυξη. Εχουμε καταφέρει κάτι πολύ καλό για να το χαλάσουμε».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή