Βαρύ πλήγμα για Boeing τα προβλήματα του 737 Max 8

Βαρύ πλήγμα για Boeing τα προβλήματα του 737 Max 8

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λίγο πριν από την πρώτη επέτειο της κυκλοφορίας του 737 Max 8, η Boeing αποκάλυψε πως τα έσοδα του τμήματος επιβατικών αεροσκαφών μειώθηκαν κατά περίπου 1 δισ. δολάρια, στα 11,8 δισ. το πρώτο τρίμηνο του 2019, γεγονός που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην καθήλωση του στόλου του αεροπλάνου. Η Boeing ανακοίνωσε χθες ότι αδυνατεί να προβλέψει πότε θα επανακυκλοφορήσει το ανανεωμένο 737 Max και συνεπώς αποσύρει την οικονομική της πρόβλεψη για το τρέχον έτος και ακυρώνει την επαναγορά (buy-back) των μετοχών της. Οταν η εταιρεία λύσει τα προβλήματα με το λογισμικό στο ανανεωμένο αεροσκάφος, θα προχωρήσει σε νέα και βάσιμη οικονομική πρόβλεψη. Οι προηγούμενες προβλέψεις «δεν αντικατοπτρίζουν τον αντίκτυπο του 737 Max», όπως ανακοίνωσε χθες η εταιρεία. «Νέα καθοδήγηση θα δοθεί σε μέλλοντα χρόνο» εξαιτίας της «αβεβαιότητας όσον αφορά το χρονικό πλαίσιο και τις συνθήκες», συμπλήρωσε.

Τα πρώτα οικονομικά αποτελέσματα μετά την πτώση των δύο αεροσκαφών σε διάστημα πέντε μηνών αποδεικνύουν ότι η αμερικανική εταιρεία διανύει περίοδο κρίσης. Η απόφαση της Boeing να περιορίσει την παραγωγή των 737 Max 8 σε 42 αεροσκάφη τον μήνα, από 52 που είχε θέσει αρχικώς ως στόχο, θα αποτελέσει μεγάλο οικονομικό πλήγμα. Αναλυτές της Wall Street εκτιμούν πως η απόφαση αυτή πρόκειται να επιβαρύνει και τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2019, καθώς ορισμένοι από τους μεγάλους προμηθευτές εξακολουθούν να παράγουν με τους παλιούς ρυθμούς, ώστε να μπορέσει η Boeing να επανέλθει αργότερα το 2019 σε υψηλότερο ρυθμό παραγωγής. Το σύνολο των παραγγελιών για αεροσκάφη μειώθηκε στα τέλη του πρώτου τριμήνου στα 5.600 με τιμή τιμοκαταλόγου 399 δισ. δολάρια, από 5.900 με τιμή 412 δισ. δολάρια στα τέλη του προηγούμενου τριμήνου.

Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο του 2019 κατά 18% στα 2,35 δισ. δολάρια, από 2,87 δισ. το 2018. Τα έσοδά της επίσης υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο κατά 2%, αγγίζοντας τα 22,91 δισ. δολάρια, από 23,38 δισ. το 2018. Αυτό οφείλεται στην παράδοση λιγότερων 737 Max, όπως δήλωσε η εταιρεία. Η Boeing έχει ήδη επιβαρυνθεί με επιπλέον κόστος 1 δισ. δολαρίων προκειμένου να αλλάξει τον τρόπο παραγωγής του 737.

Τα αεροσκάφη θα παραμείνουν στο έδαφος έως ότου ολοκληρωθεί ο απαιτούμενος έλεγχος ασφαλείας από την ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) και το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών. Εως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 135 δοκιμαστικές πτήσεις με το διορθωμένο και ανανεωμένο λογισμικό του Max, όπως ενημέρωσε χθες η εταιρεία.

Η αμερικανική εταιρεία έχει εστιάσει την προσοχή της στην επισκευή του προβληματικού αεροπλάνου και συγκεκριμένα του συστήματος που αποτρέπει την απώλεια στήριξης (MCAS), το οποίο πιθανότατα ευθύνεται για τις πτώσεις των δύο αεροσκαφών της Lion Air και της Ethiopian Airlines. Το διορθωμένο λογισμικό θα παραδώσει η Boeing στην FAA «τις ερχόμενες εβδομάδες», όπως ανακοίνωσε. «Σε όλη την εταιρεία εστιάζουμε στην ασφάλεια, στην επιστροφή του 737 Max σε λειτουργία και στο να κερδίσουμε και να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, των ρυθμιστικών αρχών και του επιβατικού κοινού», δήλωσε ο Ντένις Μούλενμπεργκ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Boeing.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή