Με τις χαρακτηριστικές φτερωτές τους λεπτομέρειες, τα χειροποίητα Ancient Greek Sandals έχουν βρει, εδώ και λίγες ημέρες, τη θέση τους στο φιλόξενα εκλεκτικό νέο τους σπίτι. Το πρώτο κατάστημα παγκοσμίως βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, με μια μεγάλη γκάμα μοντέλων –από το best-seller «Ikaria» μέχρι το new entry «Liston»– και υποδέχεται τους ένθερμους οπαδούς, αλλά και όσους ενδέχεται να μη γνωρίζουν το ελληνικό brand, που –ποιος θα διαφωνήσει;– αποτελεί ένα από τα αυθεντικότερα success stories των τελευταίων ετών. 

Με έμπνευση έναν μαέστρο της επικοινωνίας, τον θεό Ερμή, και τα περίτεχνα υποδήματα-εργαλεία του, τα Ancient Greek Sandals ξετυλίγουν το δικό τους νήμα σε μια ιστορία που ταξιδεύει από την αρχαιότητα, αναζωογονώντας την ελληνική και διεθνή αγορά με σανδάλια που συνδυάζονται με ταξιδιωτικούς προορισμούς, αλλά και με τη ζωή στην πόλη, μέσα από ένα δίκτυο 350 σημείων χονδρικής πώλησης. Η νέα μπουτίκ της οδού Κολοκοτρώνη προσφέρει ένα ολιστικό περιβάλλον, που φωτίζει τη σχετικά μικρή αλλά τόσο περιεκτική επταετή πορεία της εταιρείας. 

«Το κατάστημα είναι ο βασικότερος τρόπος για να δείξουμε όλη τη συλλογή. Δίνει μια συνολική εικόνα», σημειώνει ο Νικόλας Μίνογλου, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος των Ancient Greek Sandals. «Τέσσερις ημέρες μετά το άνοιγμα, έχουμε όμως και παραγγελίες για κάποια σχέδια που μπορεί να μην υπάρχουν στο κατάστημα. Τα φτιάχνουμε και τα στέλνουμε όπου θέλει ο πελάτης».

Η μπουτίκ στεγάζεται σε ένα αναγνωρίσιμο κτίριο του κέντρου της Αθήνας. Στους εσωτερικούς χώρους κυριαρχεί μια σοφιστικέ νοσταλγία για τις ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες του ’60 και του ’70. Ένα πάτωμα-μωσαϊκό στα χρώματα του Αιγαίου, φυτά, έπιπλα φιλοτεχνημένα από Έλληνες τεχνίτες, ένα καθιστικό από φυσικό δέρμα vachetta (που χρησιμοποιείται και στα σανδάλια) και μια ταπισερί που ενώνει το ισόγειο με τον πρώτο όροφο είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά του καταστήματος, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την A Whale’s Architects.

 


Το νέο κατάστημα δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την A Whale’s Architects. 

 

Συνεργασίες με υπογραφή

Η ατμόσφαιρα εμπλουτίζεται από μια σειρά προτάσεων που συνοδεύουν τα σανδάλια, όπως δύο κεριά (το ένα με θυμάρι και αλάτι) που φέρουν την υπογραφή του brand, πετσέτες με το λογότυπο των Ancient Greek Sandals κεντημένο ψηφιακά από το Postfolk της Μαρίας Όλγας Βλάχου, περιοδικά και βιβλία. Τα εγκαίνια του καταστήματος σηματοδοτούν επίσης την παρουσίαση των ειδικών συνεργασιών του brand με έξι ελληνικούς οίκους κοσμημάτων, που δίνουν το δικό τους στίγμα σε σανδάλια: τους Ilias Lalaounis, Ileana Makri, Yannis Sergakis Adornments, Venyx World, Maggoosh και Leather Trinkets. Την playlist της μπουτίκ υπογράφει ο DJ Dear Quentin.

«Για μας, ο χώρος έχει την έννοια του Ancient Greek Sandals and Friends», παρατηρεί η συνιδρύτρια και σχεδιάστρια του brand, Χριστίνα Μαρτίνη. 

«Η ιδέα ήταν να διεγείρονται οι αισθήσεις, όχι ένα κλασικό κατάστημα, αλλά να αισθάνεται κάποιος ότι μπαίνει στο σπίτι των Ancient Greek Sandals, με μυρωδιά Ελλάδας», συμπληρώνει ο Γιάννης Βαγενάς, διευθυντής πωλήσεων του ελληνικού brand και στέλεχος του Rainbowwave showroom στο Λονδίνο. «Ένα φυσικό κατάστημα δίνει αμεσότητα, μιλάς, βλέπεις, προβάλλεις την εικόνα που δεν μπορείς τόσο εύκολα να περάσεις ψηφιακά ή σε ένα κατάστημα με πολλά brand».

 


Η Αντζελίνα Τζολί με σανδάλια της ελληνικής φίρμας. 

 

Στα πόδια της Αντζελίνα Τζολί

Αν το φυσικό κατάστημα ολοκληρώνει σήμερα την πρόταση των Ancient Greek Sandals, η θεαματική επιτυχία του οίκου πριν από την άφιξή του δεν έγκειται μόνο στο γεγονός ότι ανάμεσα στις πελάτισσές του συγκαταλέγονται η Μισέλ Ομπάμα, η Αντζελίνα Τζολί και η Ριάνα ή γιατί ώθησε διεθνείς οίκους να εντάξουν τα σανδάλια στις δικές τους συλλογές και αποτέλεσε το έναυσμα για ένα κύμα εγχώριων brand με βάση το σανδάλι, αλλά γιατί η ανάπτυξή του βασίστηκε σε ένα όραμα που εξελίχθηκε σταθερά, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της παγκόσμιας βιομηχανίας. Το όραμα ανήκει στη Χ. Μαρτίνη, απόφοιτο του Cordwainers College, η οποία εργάστηκε στη συνέχεια σε οίκους όπως ο Balenciaga και ο Louis Vuitton, μεταξύ άλλων, και στον Ν. Μίνογλου, απόφοιτο του Tufts University και με ΜΒΑ από το Babson College, ο οποίος επέστρεψε στην Ελλάδα για να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση υποδημάτων και το 2010 ίδρυσε την ηλεκτρονική πλατφόρμα myshoe.gr.  

Αυτή την εποχή, το πρώτο φυσικό κατάστημα των Ancient Greek Sandals πλαισιώνεται εντός και εκτός Ελλάδος από μια σειρά σημείων πωλήσεων με pop-up χαρακτήρα, όπως στο Bon Marche στο Παρίσι, στο Harvey Nichols στο Λονδίνο και στο Bergdorf Goodman στη Νέα Υόρκη. Ο Μίνογλου εκτιμά ότι το 2019 οι πωλήσεις των Ancient Greek Sandals θα φτάσουν τα 140.000 ζευγάρια, σημειώνοντας άνοδο 15% σε σχέση με πέρυσι – η μεγαλύτερη σε πωλήσεις αγορά της εταιρείας είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, με άξιους «ανταγωνιστές» την Ευρώπη και την Ιαπωνία. Η συνεχιζόμενη ανοδική πορεία του brand έχει, κατά καιρούς, προσελκύσει και το ενδιαφέρον επενδυτών. 

«Ακόμη δεν έχουμε αισθανθεί ότι το όραμά μας ευθυγραμμίζεται με εκείνο που μπορεί να έχει κάποιος άλλος και επίσης δεν έχει χρειαστεί να αναζητήσουμε επενδυτή. Βέβαια, αν θελήσουμε να κάνουμε κάποια πιο έντονη επέκταση στο λιανεμπόριο, θα το εξετάσουμε στο μέλλον», λέει ο Ν. Μίνογλου. «Είμαστε συντηρητικοί, προσέχουμε τον τρόπο με τον οποίο αναπτυσσόμαστε και μεγαλώνουμε, κοιτάμε πάντα μακροπρόθεσμα».  


Ειδική συνεργασία με τη Venyx Worldτης Ευγενίας Νιάρχου.

 

Στην Κέρκυρα

Στο μεταξύ, στη βάση της στην Κέρκυρα, όπου ζει με την οικογένειά της, η Χ. Μαρτίνη εμπνέεται από την αρχιτεκτονική, το κόσμημα, τη μυθολογία, την κεραμική αλλά και τη φύση. Τα σχέδιά της εξακολουθούν να παίρνουν φόρμα σε δέρμα vachetta, αλλά και σε άλλα υλικά, όπως το πλαστικό. Για την τρέχουσα σεζόν, η Μαρτίνη σχεδίασε μια νέα σειρά, την Comfort, η οποία πατάει σε μια καινούργια ανατομική κατασκευή, ύστερα από ζήτηση από αγορές όπως οι ΗΠΑ. Η χονδρή σόλα της Comfort –αναπαυτική για περπάτημα στην πόλη– κρατάει τη θηλυκή της ισορροπία με λεπτά λουριά και είναι, σύμφωνα με τη σχεδιάστριά της, η πιο αθλητική βερσιόν των Ancient Greek Sandals, στην εποχή που κυριαρχούν τα αθλητικά υποδήματα.

Συγχρόνως, η κ. Μαρτίνη πειραματίζεται με υφάσματα όπως το ντένιμ, χρησιμοποιεί νέα διακοσμητικά στοιχεία και ενδιαφέρεται για την παράδοση κατασκευής υποδημάτων, όπως τα στιβάνια της Κρήτης και της Καρπάθου. Παράλληλα, την απασχολεί και το θέμα της βιώσιμης παραγωγής. Τα δέρματα που ταξιδεύουν από την Ιταλία για την παραγωγή των υποδημάτων σε τρία εργοστάσια στην Ελλάδα δεν περιέχουν χημικά και έχουν πιστοποίηση ότι σέβονται το περιβάλλον, ενώ η ίδια ερευνά τη χρήση bio leather και τις πιθανότητες για upcycling – σχεδιασμό που εμπλουτίζει το προϊόν και αυξάνει την αξία του μέσω ανακύκλωσης.

Καθώς η έννοια του storytelling κυριαρχεί στη βιομηχανία, οι μυθολογικές φιγούρες, οι θεοί και οι μούσες των Ancient Greek Sandals λένε τις δικές τους ιστορίες. Και αν εδώ πρωταγωνιστεί η αρχαία ελληνική κληρονομιά, η σχεδιάστρια δεν αποκλείει και την ένταξη άλλων πολιτισμών, όπως η αρχαία Ρώμη και η Αίγυπτος, στη δημιουργική της σφαίρα. Άλλωστε, η πρόκληση της μεταφοράς ενός αρχαίου πλούτου και τεχνογνωσίας στο σήμερα ήταν η κεντρική ιδέα από την αρχή.

«Πάντα με απασχολεί με τι και πού μπορεί να φορεθεί ένα σανδάλι, να μην είναι απλώς ένα ωραίο σχέδιο», σημειώνει η κ. Μαρτίνη. «Πρέπει να είναι κάτι μοντέρνο, που να θέλουν να φοράνε οι γυναίκες σήμερα, όχι κάποιο μουσειακό κομμάτι». Στο «σπίτι» της οδού Κολοκοτρώνη, οι επιλογές είναι τώρα πολλές. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ