Για την εμπειρία

1' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πόσο κοστολογείται η εμπειρία; Εχει ταβάνι η τιμή της; Δεν υπάρχει εύκολη απάντηση, όπως δεν μπορούμε και να συμφωνήσουμε εύκολα στο τι συνιστά εμπειρία. Ο επιχειρηματίας σε παραλία της Μυκόνου που χρέωσε 836 ευρώ σε μια παρέα Αμερικανών για έξι μπίρες, δύο σαλάτες και έξι μερίδες καλαμάρι, στην κριτική που του ασκήθηκε απάντησε: «Στο μαγαζί μας δεν έρχεσαι για να χορτάσεις, αλλά έρχεσαι για την εμπειρία». Να, λοιπόν, μια πρώτη ερμηνεία της εμπειρίας. Οταν βάζεις βαθιά, πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αξέχαστη λοιπόν θα είναι η εμπειρία για τον Αμερικανό τουρίστα που πλήρωσε το εξωφρενικό αυτό ποσό για να ζήσει τον μύθο του στη Μύκονο. Θα θυμάται για πάντα αυτή τη στιγμή, θα τη διηγείται σε φίλους και γνωστούς για χρόνια.

Ο ενθουσιασμός του μάλιστα ήταν τόσο μεγάλος, που θέλησε να μοιραστεί την εμπειρία του και με άλλους ταξιδιώτες. Εβγαλε, λοιπόν, φωτογραφία το δελτίο παραγγελίας και το ανέβασε στην ταξιδιωτική πλατφόρμα Trip Advisor, με τη σκέψη προφανώς ότι μπορεί και άλλοι επισκέπτες της Μυκόνου να θέλουν να βιώσουν την ίδια εμπειρία. Η πρώτη ειλικρινής απορία που μου γεννήθηκε με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό, που φυσικά δεν είναι το πρώτο ούτε το τελευταίο, ήταν πώς είναι δυνατόν στην εποχή των social media να υπάρχουν επιχειρηματίες που να μη σκέφτονται ότι είναι πλέον πολύ εύκολο να εκτεθούν, να γίνουν αρνητικό αντικείμενο συζήτησης, αποδέκτες σκληρής κριτικής, παραπόνων αλλά και του… ΣΔΟΕ όπως συνέβη με το εστιατόριο της Μυκόνου.

Παρόμοια περιστατικά συμβαίνουν παντού στην Ελλάδα από ασυνείδητους επιχειρηματίες που ρισκάρουν για μια αρπαχτή. Μου έλεγαν πρόσφατα πως μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα στην Πελοπόννησο σταμάτησε να στέλνει πελάτες της σε ψαροταβέρνα της περιοχής, όταν κάποιοι διαμαρτυρήθηκαν για τη συμπεριφορά και τις χρεώσεις του ιδιοκτήτη της ταβέρνας. Μάλιστα, διέκοψαν τη συνεργασία μαζί του και άλλα ξενοδοχεία της περιοχής, με αποτέλεσμα να πηγαίνει και να παρακαλάει μετανιωμένος να τον συμπεριλάβουν εκ νέου στις λίστες τους.

Ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει τόσο μεγάλη ανάγκη πλέον από αριθμούς αλλά από ποιοτικούς δείκτες, από ευσυνείδητους και σοβαρούς επαγγελματίες. Νομίζω ότι πλέον έχει διαμορφωθεί ένα μέτωπο αντίστασης στον τουρισμό της αρπαχτής. Οσο περισσότερο απομονώνονται οι «δράστες» τόσο το καλύτερο για τους υπόλοιπους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή