Η πραγματική ταυτότητα του γενειοφόρου άνδρα

Η πραγματική ταυτότητα του γενειοφόρου άνδρα

1' 49" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O γραφίστας Luis Pastor από το Λουξεμβούργο ήθελε απλώς να περάσει ευχάριστα την ώρα του στη Μαδρίτη, όπου είχε επιστρέψει για να περάσει λίγες ημέρες με τους γονείς του, όμως η επίσκεψή του στο Μουσείο Lazaro Galdiano είχε ως αποτέλεσμα να κάνει μια απρόσμενη ανακάλυψη: «Κρυμμένο» για τουλάχιστον μισόν αιώνα ανάμεσα στις μινιατούρες του μουσείου βρισκόταν το πορτρέτο ενός προσώπου, που θυμόταν πολύ καλά από τα χρόνια του ως φοιτητή καλών τεχνών.

Μόνο που, σύμφωνα με τη συνοδευτική λεζάντα, ο απεικονιζόμενος δεν ήταν ο Ογκίστ Ροντέν αλλά ο βασιλιάς Λεοπόλδος Β΄ του Βελγίου, γνωστός κυρίως για τα εγκλήματά του ως «ιδιοκτήτης» του Κονγκό. Προβληματισμένος, ο Pastor εγκατέλειψε το μουσείο και αφοσιώθηκε στην προσπάθεια να αποκαλύψει την πραγματική ταυτότητα του γενειοφόρου άνδρα, βέβαιος ότι επρόκειτο για τον αγαπημένο του καλλιτέχνη.

«Αρχισα να αναζητώ φωτογραφίες του Λεοπόλδου στο Google και σκέφτηκα “όντως μοιάζουν μεταξύ τους, όμως αυτός δεν είναι ο Λεοπόλδος”» αναφέρει ο 39χρονος μιλώντας στην εφημερίδα Guardian. «Ηταν το χρώμα των ματιών που το επισφράγισε: ο Ροντέν είχε μπλε μάτια και ο Λεοπόλδος καστανά. Είχε όμως να κάνει και με το σχήμα των αυτιών. Μίλησα με μερικούς φίλους ιστορικούς τέχνης και συντηρητές, και μου είπαν “έλα τώρα. Για ποιο λόγο να έχουν μια μινιατούρα του Ροντέν;”».

Ανένδοτος, ο Ισπανός γραφίστας άρχισε να ποστάρει στο Τwitter τα συμπεράσματα της συνεχιζόμενης έρευνάς του και τελικά τα μοιράστηκε με τη διοίκηση του μουσείου, η οποία τον διαβεβαίωσε ότι θα ενημέρωνε τον επικεφαλής επιμελητή. Και πράγματι, λίγες ημέρες αργότερα έλαβε την απάντηση ότι το μικροσκοπικό πορτρέτο ανήκε στον διάσημο γλύπτη, μαζί με τις ευχαριστίες του μουσείου.

Ως μανιώδης συλλέκτης, ο δημοσιογράφος και εκδότης Jose Lazaro Galdiano επέλεγε τα μελλοντικά του αποκτήματα επειδή του τραβούσαν την προσοχή, ενίοτε χωρίς να δίνει τεράστια σημασία στην προέλευσή τους.

Μετά τον θάνατό του, το 1947, το σπίτι του μετατράπηκε σε μουσείο για να στεγαστεί η τεράστια συλλογή του, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έργα των Φρανθίσκο Γκόγια, Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, Ντιέγο Βελάθκεθ και Ιερώνυμου Μπος.

Ωστόσο, κανένας από τους μέχρι τώρα επιμελητές της συλλογής δεν είχε προσέξει το πορτρέτο – μινιατούρα του Ροντέν. Το επόμενο μυστήριο προς επίλυση σχετίζεται με την ταυτότητα του καλλιτέχνη που ζωγράφισε είτε τον ίδιο τον γλύπτη είτε ένα παλαιότερο πορτρέτο του. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή