Ανδρέας Δρυμιώτης ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΡΥΜΙΩΤΗΣ

Συνέχεια στο ψηφιδωτό της τρέλας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε δέκα, αλλά 276 μηχανάκια, δίκυκλα και τρίκυκλα, έχουν κάνει «φτερά» από τα γκαράζ του Δήμου Αθηναίων από το 2005 και μετά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στις 8 Νοεμβρίου 2015, σε τούτη τη στήλη έγραψα ένα κείμενο με τίτλο «Ψηφίδες από το ψηφιδωτό της τρέλας». Το συνέχισα στις 28 Μαΐου 2017 με το άρθρο «Το ψηφιδωτό της τρέλας μεγαλώνει». Σήμερα, θέλω να προσθέσω ακόμα ένα μεγάλο κομμάτι στο «ψηφιδωτό της τρέλας». Τι είναι όμως το ψηφιδωτό της τρέλας; Είμαι απολύτως βέβαιος ότι όλοι μας έχουμε δει και έχουμε θαυμάσει κάποιο ψηφιδωτό. Το εντυπωσιακό στα ψηφιδωτά είναι το γεγονός ότι μία μία οι ψηφίδες δεν μας λένε απολύτως τίποτα. Είναι μονόχρωμα γυαλάκια ή πετραδάκια τα οποία δεν παρουσιάζουν κανένα απολύτως ενδιαφέρον. Ολα μαζί όμως τοποθετημένα από έναν καλό καλλιτέχνη, μας παρουσιάζουν πολύπλοκες και εξαιρετικά λεπτομερείς εικόνες.

• Ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι. Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω τι είναι οι ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι. Φαίνεται όμως ότι ευδοκιμούν στην Ελλάδα. Ενα ταπεινό μονόστηλο της 12ης Φεβρουαρίου 2019, με τίτλο «Ψυχοκοινωνικοί κίνδυνοι στην… ΕΕΤΤ» μας δίνει τις λεπτομέρειες. Αντιγράφω: «Πρέπει να έχει καταστεί επικίνδυνη η εργασία στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων. Δεν εξηγείται αλλιώς η χθεσινή απόφαση του προεδρείου για τη “χρήση εργαλείου διερεύνησης των ψυχοκοινωνικών κινδύνων στην ΕΕΤΤ” και τη λήψη “εξειδικευμένων υπηρεσιών για την προαγωγή και διασφάλιση της ψυχικής υγείας των εργαζομένων στην ΕΕΤΤ”. Τέτοιου είδους υπηρεσίες χρειάζονται δημόσιοι λειτουργοί που εργάζονται στο ΚΕΕΛΠΝΟ ή σε άλλους φορείς παροχής βοήθειας ατόμων που χρήζουν υποστήριξης (σε ΑμεΑ, άστεγους, φυλακισμένους, μετανάστες κ.λπ.). Οχι άνθρωποι που σφραγίζουν αιτήσεις για κεραίες κινητής τηλεφωνίας».

Εξ όσων γνωρίζω η ΕΕΤΤ είναι ανεξάρτητη αρχή που δεν δίνει λογαριασμό σε κανένα. Εχει σημαντικά έσοδα από τις εταιρείες τηλεφωνίας, πληρώνει καλά το προσωπικό της και (σύμφωνα με την ιστοσελίδα της) ασχολείται γενικά: «Με τις εποπτικές και τις ρυθμιστικές παρεμβάσεις της, η ΕΕΤΤ αποτρέπει τις εταιρείες ηλεκτρονικών επικοινωνιών από συμπεριφορές και πρακτικές, οι οποίες δεν είναι σύμφωνες με τη νομοθεσία περί ηλεκτρονικών επικοινωνιών και θα μπορούσαν να δημιουργήσουν προβλήματα στον καταναλωτή». Δεν μου φαίνεται και τόσο αγχωτική η εργασία των «εποπτικών και ρυθμιστικών παρεμβάσεων» ώστε να εγκυμονεί «ψυχοκοινωνικούς κινδύνους» ώστε να χρειάζονται «ειδικά εργαλεία και υπηρεσίες».

Δεν μπορώ να φανταστώ τι είδους «εργαλεία» διερεύνησης και «εξειδικευμένες υπηρεσίες» αφορούν την προμήθεια, αλλά ελπίζω τα εργαλεία να μην είναι όργανα γυμναστικής και οι υπηρεσίες Yoga και Spa. Θα άξιζε πάντως τον κόπο να μάθουμε και εμείς τα εργαλεία και τις υπηρεσίες γιατί μπορεί να είναι απαραίτητα και σε άλλους τομείς του Ελληνικού Δημοσίου.

• Η Δικαιοσύνη στην κατάψυξη. Εχω ακούσει πολλούς λόγους για τη διακοπή ή αναβολή μιας δίκης. Αυτό όμως που διάβασα σε ένα μονόστηλο στην «Κ» της 1/12/2018 δεν έχει προηγούμενο και ελπίζω να μην έχει και επόμενο. Αντιγράφω: «Διακοπή λόγω ψύχους. Διακόπηκε η δίκη για το C4I –αφορά την παραλαβή του συστήματος για τα μη πολιτικά πρόσωπα που δικάζονται– διότι έκανε τόσο κρύο, δεν υπάρχει θέρμανση στη δικαστική αίθουσα, με αποτέλεσμα δικαστές, δικηγόροι και κατηγορούμενοι να μην αντέξουν την παραμονή τους εκεί. Οι δικαστές ήταν στη δικαστική έδρα με τα παλτά τους και η εισαγγελέας χρειάστηκε να ζητήσει διακοπή για να φορέσει παλτό και κασκόλ! Αυτά στο Εφετείο της Αθήνας, το μεγαλύτερο δευτεροβάθμιο δικαστήριο της χώρας. Παρά τις προσπάθειες του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων να βρει άλλη αίθουσα με θέρμανση για να συνεχίσει η ακροαματική διαδικασία, κάτι τέτοιο δεν στάθηκε εφικτό…».

Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε τη σκηνή. Δικαστές, δικηγόροι και κατηγορούμενοι με παλτά και κασκόλ να τουρτουρίζουν και να τρέμουν από το κρύο σε μια αίθουσα του Εφετείου, γιατί δεν υπάρχει θέρμανση. Σε τέτοια κατάσταση, ώστε να υποχρεωθούν να διακόψουν τη δίκη!

Ομολογώ ότι δεν γνωρίζω αν υπάρχει σύστημα θέρμανσης στις αίθουσες και δεν προμηθεύτηκαν πετρέλαιο για να λειτουργήσει. Ούτε σκοπεύω να το ψάξω. Είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει, το αποτέλεσμα είναι μοναδικό και γνήσια ελληνικό. Εχουμε δισεκατομμύρια ευρώ πλεόνασμα από τους φόρους και κάνουμε προσλήψεις, δίνουμε επιδόματα, αλλά χρήματα για θέρμανση του Εφετείου δεν υπάρχουν! Ελπίζω η διακοπή να ήταν προσωρινή και η έλλειψη θέρμανσης να ήταν μόνο για εκείνη την ημέρα. Διότι αν είναι μόνιμο το πρόβλημα τότε θα αποκτήσουμε άλλον ένα λόγο καθυστέρησης της απονομής δικαιοσύνης στη χώρα μας.

• Τα εξαφανισμένα μηχανάκια του Δήμου Αθηναίων. Αντιγράφω την είδηση από κάποιο blog: «Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε δέκα, αλλά 276 μηχανάκια, δίκυκλα και τρίκυκλα, έχουν κάνει “φτερά” από τα γκαράζ του Δήμου Αθηναίων από το 2005 και μετά, σύμφωνα με το πόρισμα της ειδικής τριμελούς επιτροπής που συστάθηκε με αντικείμενο “την απόσυρση ή διάθεση οχημάτων”…

…Το θέμα θα συζητηθεί το Σάββατο στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, με ζητούμενο να αποφασιστεί η διαγραφή όλων αυτών των 276 οχημάτων από τον στόλο του δήμου, ώστε να σταματήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, που συνέχισαν να καταβάλλονται επί χρόνια…

…Στην εισήγηση δεν εξηγείται πώς χάθηκαν αυτά τα μηχανάκια, ούτε και σε τι ποσό φθάνουν τα τέλη κυκλοφορίας που μπορεί να πληρώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια. Τα τρία μέλη της επιτροπής, … περιγράφουν τα ευρήματα της έρευνας ως εξής:

Τα 276 δίκυκλα οχήματα δεν δηλώθηκαν ως ενεργά από καμία υπηρεσία του δήμου όταν έγινε φυσική απογραφή οχημάτων και μηχανημάτων κατά τα έτη 2012, 2013, 2017 και 2018.

Σύμφωνα με έγγραφα αρχειοθετημένα και χρονολογούμενα από το 2005 και μετά, “τα περισσότερα από τα εν λόγω δίκυκλα οχήματα είχαν παραδοθεί στο συνεργείο οχημάτων προς απόσυρση”. Ομως, “για κάποιον άγνωστο λόγο δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόσυρσης”.

Τα 276 δίκυκλα “δεν βρέθηκαν, παρότι διεξήχθη έρευνα σε όλους τους υπηρεσιακούς δημοτικούς χώρους στάθμευσης” είναι η πικρή ομολογία των αρμοδίων του δήμου.

Και ακολουθεί ο… λογαριασμός: “Τα δίκυκλα αυτά φαίνονται ως ενεργά, με αποτέλεσμα να χρεώνεται ο δήμος με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τους”».

Για γέλια ή για κλάματα. Μάλλον για κλάματα. Αν σε μια ιδιωτική επιχείρηση έχαναν ένα μηχανάκι, θα έπεφταν κεφάλια. Στο Δημόσιο όμως μπορεί να χαθούν 276 μηχανάκια και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να σταματήσουμε να πληρώνουμε τα τέλη κυκλοφορίας. Το περιουσιακό στοιχείο δεν ενδιαφέρει κανέναν. Πώς χάθηκαν; Δεν είναι εύκολο να περάσουν απαρατήρητα. Τα 276 δίκυκλα και τρίκυκλα χάθηκαν (άγνωστο πότε) από τα γκαράζ του δήμου χωρίς κανένας να το πάρει είδηση.

Από ό,τι συνάγεται, τα περισσότερα μηχανάκια «είχαν παραδοθεί στο συνεργείο για απόσυρση», αλλά «για κάποιον άγνωστο λόγο δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόσυρσης». Μάλλον κάποιος ή κάποιοι τα «απαλλοτρίωσαν» για ίδιον όφελος! Οποιος πιστεύει ότι το Δημόσιο είναι ξέφραγο αμπέλι, έχει απόλυτο δίκαιο. Είχαμε παρόμοια περιστατικά στον ΟΣΕ, αλλά κανένας δεν γνωρίζει πόσα περιουσιακά στοιχεία, αγορασμένα με τον ιδρώτα του κόσμου, χάνονται από το ευρύτερο Δημόσιο, χωρίς κανένας να ενδιαφέρεται.

• Αρπαξε να φας και κλέψε να ’χεις. Στον νέο Ποινικό Κώδικα που ψηφίστηκε, προβλέπεται η συναλλαγή μεταξύ του κλέφτη και του παθόντος. Δίνεται δηλαδή η δυνατότητα στον παθόντα να αποσύρει την έγκληση κατά του κλέφτη εντός 4 μηνών. Οπως καταλαβαίνετε, για να αποσυρθεί η έγκληση κάτι πρέπει να μεσολαβήσει.

Πιθανότατα, απειλή του κλέφτη. Ελπίζω να έχω λάθος, αλλιώτικα δεν είμαστε απλά τρελοί. Είμαστε για δέσιμο!

• Ελληνική αποστολή στη Σελήνη! Θα στείλουμε μη επανδρωμένο ρομποτάκι στη Σελήνη για να μελετήσει το υπέδαφος, σε ένα πρόγραμμα που μετέχουν άλλες 10 χώρες. Σύμφωνα με καθηγητές που υποστηρίζουν το εγχείρημα: «Η γνώση που θα αναπτυχθεί μπορεί να εφαρμοστεί και στη Γη προς όφελος των Ελλήνων πολιτών. Θα είναι όφελος για τους αγρότες, για τους κτηνοτρόφους, τους ψαράδες (sic)». Ακόμα, «θα βοηθήσει στην πρόβλεψη των σεισμών στη Γη». Το πάρτι που έγινε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης δεν περιγράφεται. Τα δικά μου σχόλια περιττεύουν. Φαίνεται όμως ότι επαληθεύεται η παροιμία: «Να φάμε δεν έχουμε και ραπανάκια για την όρεξη γυρεύουμε»!

* Ο κ. Ανδρέας Δρυμιώτης είναι σύμβουλος επιχειρήσεων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ