ΒΕΑΤ, χωρίς επιλογή οδηγού πλέον

ΒΕΑΤ, χωρίς επιλογή οδηγού πλέον

4' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ενα ακόμα ραδιοταξί έγινε η BEAT», «Ηρθε το τέλος της BEAT», «Το μόνο καλό που απέμεινε στην εφαρμογή είναι ότι μπορούμε να πληρώσουμε με κάρτα, κατά τα λοιπά έχει καταντήσει ένα απλό ταξί», «Ηταν η ασφάλειά μας για τη μετακίνηση των παιδιών μας».

Πρόκειται για μερικά από τα χιλιάδες σχόλια που ακολούθησαν την κατάργηση της λίστας επιλογής οδηγού από την BEAT. Η νέα λειτουργία της εφαρμογής, με την εξάλειψη της δυνατότητας επιλογής του οδηγού για τις μετακινήσεις των χρηστών της εφαρμογής, δεν κοινοποιήθηκε εκ των προτέρων και οι επιβάτες διαπίστωσαν την αλλαγή επί της οθόνης του κινητού τους.

Οι αντιδράσεις υπήρξαν πολλές, στην πλειονότητά τους αρνητικές, ενώ είχε ήδη προηγηθεί ένα διάστημα διαμαρτυριών για προβλήματα στη λειτουργία της εφαρμογής.

«Υπήρξαν δύο φορές που οδηγός ταξί μού ακύρωσε διαδρομή την οποία είχε δεχθεί, χωρίς να ενημερωθώ από την εφαρμογή. Αναζητώντας την πορεία του ταξί, διαπίστωσα ότι δεν θα έρθει τελικώς, ενώ δεν ειδοποιήθηκα ποτέ», δηλώνει στην «Κ» ο 26χρονος Αλέξανδρος Π. εκφράζοντας την απογοήτευσή του. «Πλέον χρησιμοποιώ κυρίως UberTaxi, το οποίο δεν είναι καμία καταπληκτική υπηρεσία, αλλά το BEAT με έχει απογοητεύσει», εξηγεί ο ίδιος.

Οι διαμαρτυρίες απασχόλησαν σε μεγάλο βαθμό τον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης, τους χρήστες της εφαρμογής, οδηγούς της και εκπροσώπους της εταιρείας, οι οποίοι επιδόθηκαν σε έναν διάλογο που θύμιζε αντιπαράθεση. Ορισμένοι υποστήριξαν ότι κάθε αλλαγή είναι πάντα δύσκολη, ενώ άλλοι απέδωσαν την ένταση των αντιδράσεων στη διείσδυση της εφαρμογής στην κοινωνία.

Η κατάργηση της δυνατότητας επιλογής οδηγού, όμως, επηρεάζει την πλειονότητα των χρηστών για διαφορετικούς λόγους. «Η επιλογή οδηγού μάς παρείχε ένα αίσθημα ασφάλειας για τη μετακίνηση των παιδιών μας», εκμυστηρεύεται η Μαρία Σ., μητέρα δύο εφήβων. Η ίδια εξηγεί ότι πλέον δεν νιώθει τόσο άνετα όταν δεν έχει στα χέρια της το όνομα του οδηγού που αναλαμβάνει τη μετακίνηση των ανήλικων παιδιών της.

«Για εμένα που έχω σκύλο είχε σημασία να ξέρω αν ο οδηγός που θα επιλέξω δέχεται να μεταφέρει κατοικίδιο», παρεμβαίνει η 63χρονη κ. Κατερίνα.

Η γνώση ξένων γλωσσών από έναν οδηγό είναι ακόμα ένα στοιχείο το οποίο δεν μπορούν πλέον να γνωρίζουν οι χρήστες και για ορισμένους εξ αυτών αποτελεί σημαντικό εμπόδιο. «Η δουλειά μου επιβάλλει τη μετακίνηση ξένων που επισκέπτονται τη χώρα συστηματικά. Οταν κανονίζω κάποιο ταξί, θέλω να γνωρίζω εάν ο οδηγός μπορεί να μιλήσει αγγλικά.

Οσο δεν έχω αυτή τη δυνατότητα, δεν έχω λόγο να απευθύνομαι στην BEAT», λέει η 48χρονη Μερόπη.   

Φυσική εξέλιξη

Ως μια φυσική εξέλιξη της υπηρεσίας βλέπει η BEAT την κατάργηση της λίστας και ως ένδειξη ετοιμότητας απέναντι στην αλλαγή. «Η κατάργηση της λίστας επιλογής οδηγού σχετίζεται άμεσα με το πώς βλέπουμε και πώς αντιμετωπίζουμε το μέλλον των υπηρεσιών μας», εξηγεί στην «Κ» ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της BEAT, Νίκος Δρανδάκης.

«Οι πλατφόρμες πρέπει να φροντίζουν να παρέχουν στον πελάτη αυτό που χρειάζεται, όσο πιο γρήγορα γίνεται. Επίσης, ο χρήστης θα πρέπει να καταβάλλει τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια, χωρίς να καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε διάφορες λειτουργίες σε μία εφαρμογή», περιγράφει το σκεπτικό του ο κ. Δρανδάκης. Η διαδικασία επιλογής οδηγού είναι χρονοβόρα για τον χρήστη αλλά και για τον οδηγό.

«Στόχος είναι να διαμορφώσουμε ένα σύστημα πιο έξυπνο, το οποίο αφήνει σε εμάς το κομμάτι της αξιολόγησης του οδηγού. Ετσι, όταν η ζήτηση δεν είναι πολύ μεγάλη, θα μπορούμε εμείς να στέλνουμε τους καλύτερους οδηγούς, καθώς η αξιολόγηση παραμένει», συμπληρώνει ο ίδιος. «Η BEAT διατηρεί τη βαθμολόγηση των οδηγών, και όταν κάποιος λαμβάνει χαμηλό βαθμό, βγαίνει από το σύστημα και εξετάζεται το εάν είναι δυνατή η επανένταξή του», τονίζει ο κ. Δρανδάκης.

«Εμείς θέλουμε να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο ως προς τις υπηρεσίες που παρέχουμε, οπότε απλώς απαλλάσσουμε τον επιβάτη από τη διαδικασία επιλογής προσφέροντάς του ταχύτερη εξυπηρέτηση», εξηγεί ο κ. Δρανδάκης, ο οποίος συμπληρώνει ότι στόχος δεν είναι ο πελάτης να διαλέγει τον καλό οδηγό, αλλά «εμείς να έχουμε μόνο καλούς οδηγούς».

Στο πλαίσιο της εξέλιξης της τεχνολογίας που υποστηρίζει την πλατφόρμα της BEAT εντάσσονται και τα επόμενα σχέδια της εταιρείας, που αφορούν τη διεύρυνση των επιλογών της μέσω της εύρεσης ταλέντων. Η εταιρεία πρόκειται άμεσα να ανοίξει ένα κέντρο τεχνολογίας και καινοτομίας στο Αμστερνταμ. Στόχος είναι η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού που βρίσκεται σε μία από τις πλέον δραστήριες τεχνολογικά πόλεις, ώστε σε δύο χρόνια το τεχνολογικό κέντρο της BEAT στο Αμστερνταμ να διαθέτει 150-200 προγραμματιστές.

Περισσότερη ασφάλεια

Αντικείμενό τους θα είναι η ανάπτυξη συστημάτων που θα μετατρέψουν την τιμολόγηση σε πιο αυτοματοποιημένη διαδικασία, ενώ θα προλαμβάνει και πιθανές απάτες. Ολα αυτά θα γίνουν με τη βοήθεια αλγορίθμων, οι οποίοι μεταξύ άλλων θα μπορούν να προλαμβάνουν ακόμη και επικίνδυνες κούρσες, πρόβλημα που είναι πολύ συχνό σε χώρες της Λατινικής Αμερικής, όπου δραστηριοποιείται η BEAT. Τα συστήματα αυτά θα μπορούν να αναγνωρίζουν επικίνδυνες συμπεριφορές και θα μπλοκάρουν πιθανούς εγκληματίες.

«Η πρόληψη για εμάς με τη βοήθεια της τεχνολογίας θα βελτιστοποιήσει τις υπηρεσίες μας, οι οποίες θα λειτουργούν όσο το δυνατόν πιο αυτοματοποιημένα, με γνώμονα την ασφάλεια, την ακρίβεια και τη δίκαιη τιμολόγηση», εξηγεί ο κ. Δρανδάκης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή