ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τσάντες από ανακυκλωμένο πλαστικό λανσάρει ο οίκος Prada

Η Prada προσχωρεί σε ένα κίνημα που αποκτά όλο και μεγαλύτερη επιρροή στον χώρο της μόδας: την ευαισθησία για το περιβάλλον. Ανάλογες μορφές ανακυκλωμένου πλαστικού –το γνωστό ως Econyl– χρησιμοποιούν πολλοί άλλοι οίκοι μόδας, μεταξύ των οποίων οι Stella McCartney, Adidas και Triumph.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη δεκαετία του 1980, ο οίκος μόδας και ειδών πολυτελείας Prada εισήγαγε για πρώτη φορά μια σειρά από τσάντες κατασκευασμένες από νάιλον. Η καινοτομία του αυτή ήταν τότε μια κίνηση αιρετική στον χώρο της μόδας, την οποία σήμερα επιχειρεί να επαναλάβει με άλλον τρόπο σε μια προσπάθεια να περιορίσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της χρήσης του πλαστικού. Ο ιταλικός οίκος θα παρουσιάσει σύντομα νέα σειρά από έξι τσάντες που θα έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλωμένο πλαστικό και δύο άλλα φυσικά υλικά. Σε ό,τι αφορά το πλαστικό, θα είναι προϊόν ανακύκλωσης πλαστικών που βρέθηκαν σε ωκεανούς, ενώ τα άλλα δύο υλικά θα προέρχονται από δίχτυα ψαρέματος και απορρίμματα κλωστοϋφαντουργίας. Ευελπιστεί, μάλιστα, πως μέσα σε μια διετία θα έχει αντικαταστήσει πλήρως τις νάιλον τσάντες με τη νέα σειρά ανακυκλωμένου νάιλον.

Εν ολίγοις, η εταιρεία-έμβλημα της ακριβής έως και απρόσιτης υψηλής ραπτικής προσχωρεί σε ένα κίνημα που αποκτά όλο και μεγαλύτερη επιρροή στον χώρο της μόδας: την ευαισθησία για το περιβάλλον. Ανάλογες μορφές ανακυκλωμένου πλαστικού –το γνωστό ως Econyl– χρησιμοποιούν πολλοί άλλοι οίκοι μόδας, μεταξύ των οποίων οι Stella McCartney, Adidas και Triumph. Και οι κολοσσοί της μόδας Calvin Klein και Ralph Lauren, πάντως, έχουν ανακοινώσει τους νέους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουν θέσει για φέτος. Ακόμη και ο Boohoo, ο οίκος ηλεκτρονικών πωλήσεων ρούχων κατά παραγγελία, έχει παρουσιάσει ήδη μια σειρά προϊόντων που έχουν κατασκευαστεί με υλικά ανακύκλωσης. Στόχος της Prada είναι να έχει αντικαταστήσει με προϊόν ανακύκλωσης τα περίπου 700.000 μέτρα νάιλον που χρησιμοποιεί κάθε χρόνο.  «Θα επιφέρει δραστική μείωση στη χρήση νάιλον και θα έχει μεγάλο αντίκτυπο σε ό,τι αφορά το περιβάλλον», σχολίασε σχετικά ο Λορέντζο Μπερτέλι, επικεφαλής του τομέα μάρκετινγκ και επικοινωνίας στον όμιλο. Παράλληλα, όμως, από επιχειρηματικής απόψεως αποτελεί μεγάλο βήμα καθώς το νάιλον που χρησιμοποιεί έως τώρα αποτελεί κατά κάποιον τρόπο έμβλημα του οίκου Prada, όπως για τον γαλλικό οίκο Louis Vuitton είναι το γνωστό μονόγραμμά του. Η συλλογή από τις έξι τσάντες θα περιλαμβάνει τσάντες μέσης, τσάντες ώμου και τσάντες πλάτης. Οι τσάντες αυτές θα έχουν διαφορετικές τιμές από τις παραδοσιακές νάιλον τσάντες της Prada. Για τις τσάντες ώμου, για παράδειγμα, σχεδιάζει να πουλάει την παραδοσιακή τσάντα νάιλον σε τιμή 20% ακριβότερα από τη νέα τσάντα με το ανακυκλωμένο πλαστικό. Σταδιακά θα εξισώσει τις τιμές.

Παράλληλα, βεβαίως, μια μερίδα των πωλήσεων θα δωρηθεί σε σχέδιο που εκπονεί η Prada σε συνεργασία με την UNESCO και το οποίο επικεντρώνεται στη χρήση βιώσιμων υλικών φιλικών προς το περιβάλλον. Ο οίκος μόδας πραγματοποιεί την αποφασιστική αυτή στροφή σε μια καίρια περίοδο καθώς επιχειρεί να ανακτήσει την κερδοφορία του έπειτα από χρόνια μείωσης των κερδών του. Στην προσπάθειά της αυτή η εταιρεία έχει δώσει βάρος στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ το περασμένο έτος παρήγαγε εκ νέου τη σειρά αθλητικών ειδών. Μέχρι στιγμής υπάρχουν ενδείξεις ανάκαμψης καθώς το περασμένο έτος ήταν η πρώτη φορά μετά τέσσερα χρόνια που ο ιταλικός οίκος ειδών πολυτελείας σημείωσε αύξηση εσόδων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ