Με φροντιστήριο οι εξετάσεις στα Πρότυπα

Με φροντιστήριο οι εξετάσεις στα Πρότυπα

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γύρω από κάθε είδους εξετάσεις στήνεται ένας χορός φροντιστηρίων. Αυτό συμβαίνει επί δεκαετίες για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, τη «νόσο» έχουν «κολλήσει» και τα πανεπιστήμια, και τώρα πλέον το φαινόμενο παγιώνεται και στις εξετάσεις για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια, όπως φάνηκε και από τη διαφημιστική δραστηριότητα των φροντιστηρίων που προβάλλουν τις επιτυχίες των μαθητών τους.

Ειδικότερα, για την εισαγωγή στα Πρότυπα Γυμνάσια τα τμήματα αρχίζουν τα μαθήματά τους λίγο μετά την έναρξη του σχολικού έτους και προετοιμάζουν τους μαθητές τους στη φιλοσοφία των θεμάτων των εξετάσεων.

Τα δίδακτρα κυμαίνονται περί τα 150 ευρώ μηνιαίως. Ηδη έχει δημιουργηθεί ικανό απόθεμα παλαιότερων θεμάτων, αφού οι εξετάσεις οργανώνονται από το 2013 και μετά. Φροντιστές θεωρούν ότι πως κάθε εξεταστική διαδικασία θα δημιουργεί έργο για τα φροντιστήρια, με δεδομένο τον ανταγωνιστικό χαρακτήρα των εξετάσεων και τις λίγες θέσεις. Φέτος, συνολικά 3.073 μαθητές δήλωσαν ότι επιθυμούν να δώσουν εξετάσεις πανελλαδικού τύπου στη Νεοελληνική Γλώσσα και στα Μαθηματικά, για μία από τις 448 θέσεις των Προτύπων.

Βεβαίως, και ως προς τις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Γυμνάσια μείζον ζητούμενο είναι η τήρηση του αδιάβλητου. Φέτος, η νέα διοικούσα επιτροπή των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων συγκροτήθηκε λίγο πριν από τις εξετάσεις, με αποτέλεσμα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», να μην έχουν δοθεί ενδεικτικά θέματα προς εξέταση.

Την ίδια στιγμή, αντιδράσεις συνεχίζει να προκαλεί η κατάργηση της εξέτασης των Λατινικών από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Χθες βαθμολογητές των Λατινικών του βαθμολογικού κέντρου Ηρακλείου Κρήτης κοινοποίησαν ανοικτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου στην οποία λένε ότι «σαφέστατα, αντιληφθήκαμε από πέρυσι ότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων ήταν τέτοιος που έπρεπε να επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό σας ότι το μάθημα είναι μάλλον “άχρηστο” και ως εκ τούτου θα έπρεπε να καταργηθεί και να αντικατασταθεί (σ.σ.: από την Κοινωνιολογία). Αντιληφθήκαμε την πρόθεσή σας να φανούν τα Λατινικά στα μάτια της κοινής γνώμης ως το εύκολο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης στο οποίο οι υποψήφιοι έχουν ένα σχεδόν σίγουρο εικοσάρι, ενισχυτικό μιας ενδεχόμενης αποτυχίας στα Αρχαία, στην Ιστορία και στη Γλώσσα. Ομως εμείς που διορθώνουμε δεν συναντάμε συχνά άριστα γραπτά. Ξέρετε, απαιτεί κόπο να εμπεδώσεις μια γλώσσα που διδάχθηκες μία μόνο χρονιά και χρειάζεται μαεστρία και κριτική ικανότητα να συνδυάσεις τη γραμματική και τις συντακτικές δομές μιας γλώσσας, έστω και αν ο εξεταστής σού θέτει απλά κι όχι εξεζητημένα ερωτήματα. Κύριε υπουργέ, σας καλούμε έστω και την ύστατη ώρα να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για κατάργηση αυτού του μαθήματος και να σκεφτείτε την ουσιαστική αναβάθμισή του στη Γ΄ Λυκείου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή