ΑΤΖΕΝΤΑ

Τα έργα του Νεκτάριου Αποσπόρη στον μυστικό «Κήπο του Μουσείου»

ΝΙΚΟΣ ΒΑΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ο ζωγράφος Νεκτάριος Αποσπόρης δίπλα σε έργα του, στην ατομική έκθεσή του, που λειτουργεί στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ο Κήπος μέσα στον Κήπο, όπως ένα θέατρο μέσα στο θέατρο, ορίζει σταδιακές προσεγγίσεις. Στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, στο πλάι του κήπου ανάμεσα σε θραύσματα, μυριστικούς θάμνους και ροζιασμένους κορμούς, θάλλει ο εσωτερικός κήπος του Νεκτάριου Αποσπόρη. Τα έργα του θα τα βρείτε στο εσωτερικό του καφέ, μια ακόμη εικαστική πρόταση στο πλαίσιο των δράσεων που υποστηρίζει στο καφέ η Αιμιλία Κουγιά. Πολλοί καλλιτέχνες έχουν εκθέσει στο καφέ του Μουσείου, από όπου περνούν τόσοι επισκέπτες, Ελληνες και ξένοι. Τώρα, ο Νεκτάριος Αποσπόρης θα παραμείνει σε αυτόν τον χώρο για τους δύο μήνες του καλοκαιριού χάρη στην επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ιριδας Κρητικού. Ο Νεκτάριος Αποσπόρης είναι ένας δημιουργός με αξιοπρόσεκτο και αναγνωρίσιμο ύφος, που με ολοένα και μεγαλύτερη σαφήνεια κατακτά τις περιοχές που τον ενδιαφέρουν.

Ζωγράφος με αγιογραφικές καταβολές, σχέση που μεταλαμπαδεύεται στη χρυσή επιφάνεια των έργων του, ο Νεκτάριος Αποσπόρης παρουσιάζει έργα που στην πλειονότητά τους προεκτείνουν την έρευνά του στην ελληνική χλωρίδα. Θα δείτε εξαιρετικά άνθη, μεσογειακά μυριστικά και αρχέγονες ελιές, όλα σε συνύπαρξη με μυστικούς ψιθύρους και ένα βουβό κάλεσμα στην ομορφιά. Τα έργα φέρουν τις λατινικές ονομασίες των φυτών, δηλώνουν μια βιωμένη σχέση, είναι το αποτέλεσμα μιας πολυετούς παρατήρησης, που έχει πλέον μεταβολιστεί και δίνει αυτόβουλα καρπούς. Θαυμάσια τα ρόδα αλλά και τα άλλα άνθη, ορίζουν μια ζωφόρο αιωνίου έαρος. Το στήσιμο της έκθεσης, από την Ιριδα Κρητικού, οδηγεί σε θεματικές διαδρομές και κόγχες. Στους πεσσούς του χώρου έχουν τοποθετηθεί τα έργα που συνομιλούν ευθέως με αρχαιολογικά θραύσματα, σαν ημερολογιακές εικαστικές σημειώσεις, μενταγιόν και μοτίβα, στάμπες και ίχνη, που συνθέτουν έναν ιδιότυπο «κήπο» αρχαίας μνήμης σε διάλογο και αυτή με τα υπέρλαμπρα άνθη. Με μια εμπνευσμένη φράση, η Ιρις Κρητικού συνοψίζει στο εκτενές κείμενό της το πνεύμα του ζωγράφου: «Το κεχριμπαρένιο σύμπαν του νέου ζωγράφου, σχεδόν μεταφυσικό, συντάσσεται με τη βοήθεια ενός προσωπικού ιδιωτικού αλφάβητου, κατάστικτου από πολύτιμα αναθήματα». Και είναι πράγματι έτσι. Ο Νεκτάριος Αποσπόρης έχει παραθέσει σπαράγματα μιας αυτοβιογραφίας, θυρεούς μιας διαδρομής, που μπορεί να κορυφώνεται στους έλικες μιας αμπέλου ή στη σφραγίδα ενός αρχαίου αναγλύφου. Η «χρυσή ζωφόρος», η οριζόντια δηλαδή παράθεση των μικρών χρυσών έργων με θέμα τα άνθη, κυριαρχεί ως εντύπωση και δίνει στον Νεκτάριο Αποσπόρη μια εξωστρέφεια που απλώς προκύπτει αβίαστα.

@Στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, Πατησίων. Εως 31 Αυγούστου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ