Πετσέτες θαλάσσης Postfolk με μοτίβα εμπνευσμένα από παραδοσιακά κεντήματα, κοσμήματα του Νίκου Κούλη, σύγχρονα ταγάρια υφασμένα στον αργαλειό, ασημένια κουτάλια της Μαρίας-Θάλειας Γεωργούλη με λαβές από βότσαλα του Αιγαίου, χειροποίητα κοσμήματα των Β612 κεντημένα με σύμβολα της νεότερης ελληνικής ιστορίας, μαρμάρινα αντικείμενα των on entropy εμπνευσμένα από εμβληματικά αρχαιοελληνικά εκθέματα, μια αποκλειστική pop-up συλλογή με τσάντες Callista, προϊόν συνεργασίας με την υφαντουργία NH.M.A. του Μουσείου Μπενάκη: το νέο πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη  στο Four Seasons Astir Palace –το πρώτο μουσειακό art shop στον κόσμο στο πλαίσιο ενός ξενοδοχειακού συγκροτήματος– σχεδιάστηκε ώστε να συμπεριλάβει πολλές πτυχές του ελληνικού πολιτισμού, αποτυπώνοντάς τες σε αντικείμενα σύγχρονης αισθητικής και σχεδιασμού, και μουσειακά αντίγραφα από εξαιρετικούς τεχνίτες.  

 

 

Στεγασμένο σε μια καμπάνα κοντά στο ξενοδοχείο Αρίων, με την υπογραφή  του αρχιτέκτονα του Αστέρα, Εμμανουήλ Βουρέκα (1907-1992), το Benaki Museum Pavilion επανασχεδιάστηκε από τον βραβευμένο αρχιτέκτονα Στέλιο Κόη, με σκοπό να λειτουργήσει συνεκτικά ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν της Ελλάδας.  

Eξωτερικά, η καμπάνα διατηρεί τα χαρακτηριστικά του ελληνικού αρχιτεκτονικού μοντερνισμού, της δεκαετίας του ’60, όπως άλλωστε και το υπόλοιπο δομικό σύνολο του συγκροτήματος του Αστέρα. Εσωτερικά, η σχεδιαστική προσέγγιση «πατά» στην αρχιτεκτονική κληρονομιά του κτίσματος, ενσωματώνει όμως και πρωτοποριακά υλικά και στοιχεία. Έτσι, στο Pavilion εφαρμόστηκε εσωτερικά μια ξύλινη κατασκευή που παραπέμπει σε πέργκολα, μια αρχιτεκτονική λύση σκίασης που συνηθιζόταν στα παραλιακά κτίσματα τη δεκαετία του ’60, η οποία πλαισιώθηκε από εμφανές μπετόν και επιφάνειες terrazzo. Η οικειότητα αυτών των υλικών «σπάει» από τη συνδυαστική χρήση καινοτόμων υλικών, όπως ο αφρός αλουμινίου και το φάιμπεργκλας, που συμβάλλουν στο να αποδοθεί η απλότητα του μοντερνισμού σε μια πιο σύγχρονη έκφραση.

Σήμα κατατεθέν του πέτρινου κελύφους, η γιγάντια, ατσάλινη, περιστρεφόμενη πόρτα, η οποία, όταν είναι ανοιχτή, εκτείνεται στον κήπο, «καταργώντας» τα σύνορα ανάμεσα στον κλειστό και ανοιχτό χώρο. Στην εσωτερική της πλευρά φιλοξενούνται αντίγραφα από τις συλλογές του μουσείου, ενώ εξωτερικά οι ξύλινες περσίδες, που σχηματίζουν το λογότυπο του μουσείου, επιτρέπουν την περιπλάνηση με το βλέμμα στο εσωτερικό του εντυπωσιακού καταστήματος. 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ