ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε τροχιά αναδιάρθρωσης δανεισμού ο όμιλος Ελλάκτωρ

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Στις κατασκευές, αντικείμενο διεκδίκησης από την «Ακτωρ» θα είναι πλέον έργα στα οποία ο όμιλος έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως οι σήραγγες, οι μεγάλες γέφυρες, τα έργα μετρό και οι βιολογικοί καθαρισμοί. Στις παραχωρήσεις, η εταιρεία εστιάζει στην Εγνατία Οδό (φωτ.) και στους τρεις κάθετους άξονές της, στην υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας και στον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σε συζητήσεις για την αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού του ομίλου Ελλάκτωρ βρίσκεται η διοίκηση, εκτιμώντας ότι έως το τέλος Ιουλίου θα βγει «λευκός καπνός», καθώς η διάθεση από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες που συμμετέχουν στη σχετική διαδικασία φαντάζει θετική. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στόχος της διοίκησης είναι όχι μόνο η μείωση του κόστους δανεισμού (μέσω του χαμηλότερου επιτοκίου), αλλά και η ενίσχυση της ρευστότητας μέσω της άμεσης εξασφάλισης ενός ποσού που ενδεχομένως να ανέλθει μέχρι και τα 100 εκατ. ευρώ.

Τα κεφάλαια αυτά αναμένεται να αξιοποιηθούν αποκλειστικά για την υλοποίηση επενδύσεων. Για παράδειγμα, η διοίκηση Καλλιτσάντση εκτιμά ότι το προσεχές διάστημα θα προκύψουν ευκαιρίες στη δευτερογενή αγορά έργων παραχώρησης, πιθανώς μέσω της πώλησης συμμετοχών από κάποιον από τους ομίλους που έχει σήμερα μειοψηφικό ποσοστό σε εταιρείες εκμετάλλευσης οδικών αξόνων. Αντίστοιχα, πρόσφατα η «Ελλάκτωρ» ανέλαβε την εκμετάλλευση της Μαρίνας Αλίμου, όπου θα δρομολογηθεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 50 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, επιφάνειας 18.500 τ.μ., αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει το προεδρικό διάταγμα που καθορίζει τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης στο ακίνητο. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της Μαρίνας Αλίμου για τα επόμενα 50 χρόνια.

Το σύνολο του καθαρού τραπεζικού δανεισμού του ομίλου ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ, ωστόσο περίπου 507 εκατ. ανάγονται στις κοινοπραξίες εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού (37,5 εκατ. ευρώ) και του αυτοκινητοδρόμου Μορέα (469,3 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες η διοίκηση του ομίλου στο πλαίσιο της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων, πρόθεση είναι η μεταφορά χρέους σε μεταγενέστερο χρόνο, με ορίζοντα σταδιακής αποπληρωμής μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Στο πλαίσιο αυτό, θετικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει και η επικείμενη απορρόφηση της θυγατρικής «Ανεμος», καθώς θα βελτιωθεί συνολικά το χρηματοπιστωτικό προφίλ του ομίλου.

Αναφορικά με τη μελλοντική στρατηγική της «Ελλάκτωρ», ο διευθύνων σύμβουλος Αν. Καλλιτσάντσης περιέγραψε τους βασικούς άξονες που έχουν προκύψει μέσω μιας συντονισμένης και σαφώς οριοθετημένης διαδικασίας που επέβλεψε ο νέος επιχειρησιακός διευθυντής του ομίλου, Λουκάς Δημητρίου. Στις κατασκευές, πέραν της στενής παρακολούθησης του κάθε έργου, αντικείμενο διεκδίκησης θα είναι πλέον έργα στα οποία ο όμιλος έχει συγκριτικό πλεονέκτημα, όπως οι σήραγγες, οι μεγάλες γέφυρες, τα έργα μετρό και οι βιολογικοί καθαρισμοί. Τέτοιου είδους συμβάσεις προσφέρουν μεγαλύτερη ορατότητα ως προς την κερδοφόρο εκτέλεσή τους. Στις παραχωρήσεις, η εταιρεία εστιάζει στην Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους άξονές της, στην υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας και στον βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης.

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος του ομίλου Γ. Προβόπουλος, κάνοντας έναν απολογισμό του πρώτου έτους από την ανάληψη της νέας διοίκησης, σημείωσε ότι «η εικόνα του ομίλου που αντικρίσαμε, κατά βάση μάς απογοήτευσε. Ο μεγαλύτερος όμιλος υποδομών της χώρας είχε δυστυχώς εγκλωβιστεί για χρόνια σε έναν φαύλο κύκλο στασιμότητας και εσωστρέφειας, ο οποίος, αν δεν διακοπτόταν, θα οδηγούσε αργά ή γρήγορα, αλλά μετά βεβαιότητας, στην απόλυτη απαξίωση».

Για το τρέχον έτος, στόχος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία, καθώς η διοίκηση εκτιμά ότι η σταθεροποίηση του τομέα των κατασκευών είναι πλέον δεδομένη, παρότι, όπως ομολόγησε ο κ. Καλλιτσάντσης, υπάρχουν ακόμη κάποια έργα που εμφανίζουν αρνητικές εκπλήξεις. «Εντούτοις, η αναγνώριση των ζημιών στο εννεάμηνο του 2018 κάλυψε τα μεγαλύτερα έργα και τις μεγαλύτερες θυγατρικές», σημείωσε ο κ. Καλλιτσάντσης. Πλέον θεωρείται εφικτή η αποτύπωση των κερδών που επιτυγχάνουν οι υπόλοιποι τομείς δραστηριότητας, όπως οι παραχωρήσεις, η διαχείριση απορριμμάτων και η παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), χωρίς να χρειάζεται να «χρηματοδοτούν» τις ζημίες των κατασκευών.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ