Κερδήθηκε το στοίχημα

1' 33" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Hταν ένα δύσκολο στοίχημα. Πώς διοργανώνεις φεστιβάλ στο Επταπύργιο, ένα κορυφαίο μνημείο φορτωμένο με πολλές σκιές της ιστορίας; Πώς μετατρέπεις ένα φρούριο της εποχής των Παλαιολόγων που στέγασε φυλακές επί έναν αιώνα (1890-1989) σε σύγχρονο θέατρο; Tι είδους εκδηλώσεις σηκώνουν οι ποτισμένοι με φωνές και μνήμες τοίχοι του μέσα στους οποίους φυλακίστηκαν, βασανίστηκαν (και εκτελέστηκαν) χιλιάδες έγκλειστοι;

Τελικά το κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έκανε την έκπληξη. Σχεδίασε ένα πρόγραμμα με έξι παραγωγές που συνάδουν με την αισθητική του μνημείου. Εθεσε το Φεστιβάλ εν τη γενέσει του υπό την αιγίδα της UNESCO. Εβαλε κάτω από μια ομπρέλα καλλιτέχνες και φορείς της πόλης με Θεσσαλονικείς σολίστ που σταδιοδρομούν στην Αθήνα ή το εξωτερικό. Οργάνωσε υποδομή (752 αριθμημένες θέσεις, καμαρίνια,) χωρίς προχειρότητες, φώτισε το μνημείο, σεβάστηκε την ιστορία του.

Στην κεντρική παραγωγή, την όπερα «Cavalleria Rusticana» του Πιέτρο Μασκάνι,  ούτε ο καλύτερος σκηνογράφος δεν θα μπορούσε να στήσει το σιτσιλιάνικο σκηνικό  όπου διαδραματίζεται η τραγική ιστορία της Σαντούτσα και του Τουρίντου. Το φρούριο μετατρέπεται θαυμάσια σε χωριό της Σικελίας καλύπτοντας ευρηματικά τις σκηνές (σε σκηνοθεσία Αθανάσιου Κολαλά) που εξελίσσονται την ημέρα του Πάσχα στην πλατεία, στην εκκλησία, στην ταβέρνα για τη ρεαλιστική όπερα (γραμμένη το 1889).

Τα απότομα και απειλητικά τείχη, οι σκάλες προς τους πύργους όπου κινούνται οι πρωταγωνιστές και η χορωδία (χωρικοί) απεικονίζουν ρεαλιστικά την κλειστή κοινωνία στην οποία κορυφώνεται η σιτσιλιάνικη βεντέτα. Την αποδίδουν εξαίσια η αναγνωρισμένη σοπράνο Ελένη Καλένος (Σαντούτσα), ο τενόρος Ντάριο ντι Βιέτρι, δίπλα σε σπουδαίους ερμηνευτές, Μαρία Βλαχοπούλου (Λουτσία), Γιάννη Σελητσανιώτη (Αλφιο), Βιολέττα Λούστα (Λόλα). Την αποθεώνουν οι μελωδίες του Μασκάνι που εκτελεί η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (διεύθυνση Ζωής Τσόκανου) και η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης (διεύθυνση Μαίρη Κωνσταντινίδου).

Το Φεστιβάλ Επταπυργίου με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Αθανάσιο Κολαλά, ξεκίνησε με ενθουσιασμό. «Ηρθε για να μείνει», επισημαίνει η πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού της ΠΚΜ Αννα Μυκωνίου. Αρκεί να το αγκαλιάσει η πόλη για να έχει διάρκεια στο μέλλον. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή