ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Lotus προσπερνά το Brexit και αυξάνει την παραγωγή της

O Φιλ Πόφαμ, διευθύνων σύμβουλος της Lotus, υποστηρίζει πως η παραγωγή θα μπορούσε να εξαπλασιαστεί, σε 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, αν λειτουργήσει και δεύτερη βάρδια στο εργοστάσιο του Χέθελ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αψηφώντας την αβεβαιότητα που προκαλεί το Brexit, αλλά και την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά 3,1% το πρώτο εξάμηνο του 2019, η ιστορική βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Lotus σκοπεύει να τριπλασιάσει την παραγωγή και να ανοίξει δεύτερο εργοστάσιο στην Αγγλία. Παράλληλα, έχοντας την οικονομική υποστήριξη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely, η εταιρεία σχεδιάζει την επόμενη δεκαετία την επέκτασή της σε νέες κατηγορίες οχημάτων και τη δημιουργία εργοστασίου στην Κίνα, όπου θα κατασκευάζονται τα μοντέλα «μαζικής» παραγωγής.

Η μικρή βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που όδευε προς εξαφάνιση προτού την αγοράσει η κινεζική Geely το 2017, σκοπεύει να τριπλασιάσει την παραγωγή της στο εργοστάσιο του Χέθελ στην ανατολική Αγγλία στα πέντε χιλιάδες αυτοκίνητα τον χρόνο, δήλωσε ο Φιλ Πόφαμ, διευθύνων σύμβουλος της Lotus, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Bloomberg. Ο Πόφαμ ανέφερε ότι δεν τον ανησυχεί η επίπτωση που θα έχει στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία η αποχώρηση της χώρας από την Ευρωπαϊκή Ενωση και πρόσθεσε ότι η παραγωγή θα μπορούσε να εξαπλασιαστεί, σε 10.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, αν λειτουργήσει και δεύτερη βάρδια στο εργοστάσιο του Χέθελ. Το δεκαετές σχέδιο της Lotus περιλαμβάνει επέκτασή της σε νέες κατηγορίες οχημάτων, δήλωσε ο Πόφαμ μετά την παρουσίαση της Lotus Evija στο Λονδίνο, του πρώτου αυτοκινήτου που παρουσίασε η Lotus την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο δεν διευκρίνισε σε ποιες κατηγορίες σχεδιάζει να επεκταθεί, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο για παραγωγή αυτοκινήτου SUV ακόμη και σεντάν. Ο τεχνικός διευθυντής της Geely, Φενγκ Κινφένγκ, είπε στους δημοσιογράφους ότι τα σπορ αυτοκίνητα της Lotus θα εξακολουθήσουν να κατασκευάζονται στη Βρετανία, ενώ μοντέλα που θα παράγονται σε μεγαλύτερο αριθμό ενδέχεται να κατασκευάζονται στην Κίνα. «Η Βρετανία είναι καλή στο να κατασκευάζει χειροποίητα αυτοκίνητα, δηλαδή υπεραυτοκίνητα και σπορ αυτοκίνητα. Στην Κίνα ίσως να έχουμε πλεονέκτημα στις υποδομές για τη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων», ανέφερε.

Ο Πόφαμ εξήγησε ότι υπάρχει η προοπτική για συνεργασία της Lotus με άλλες εταιρείες της Geely, όπως η Volvo και η Proton από τη Μαλαισία, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει σασί άλλων εταιρειών. Πρόσθεσε πως τα νέα μοντέλα της Lotus θα εξακολουθήσουν να έχουν τιμή μεταξύ 50.000 και 150.000 λιρών (55.000 με 166.000 ευρώ). O Πόφαμ δήλωσε στο Bloomberg ότι η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει τις πρώτες παραγγελίες για την ηλεκτροκίνητη Evija που θα έχει ισχύ 1.920 ίππων και τιμή πώλησης 1,88 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να παραχθούν 130 αυτοκίνητα. Το 2020 θα ακολουθήσει έκδοση της Evija με κινητήρα εσωτερικής καύσης και στη συνέχεια όλα τα επόμενα μοντέλα θα έχουν έκδοση και με ηλεκτρικό κινητήρα. Αναφερόμενος στο Brexit, ο Πόφαμ είπε ότι φαντάζει δεδομένο, αλλά δεν ανησυχεί τη Lotus διότι η εταιρεία έχει αποθηκεύσει ανταλλακτικά στην περίπτωση Brexit χωρίς συμφωνία με την Ε.Ε. Εκτίμησε δε ότι το Brexit θα έχει περιορισμένη επίπτωση στη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία, προβλέποντας πως η Βρετανία θα συνάψει γρήγορα συμφωνία ελεύθερου εμπορίου με την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Πάντως, η πανευρωπαϊκή ομοσπονδία αυτοκινητοβιομηχανιών θεωρεί ότι το Brexit και η αβεβαιότητα που προκαλεί, είναι μία από τις αιτίες για τη συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2019. Τον Ιούνιο οι πωλήσεις πανευρωπαϊκά μειώθηκαν κατά 7,9% σε ετήσια βάση, ενώ η ομοσπονδία προβλέπει συρρίκνωση της αγοράς κατά 1% για το σύνολο του 2019.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ