ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Η «άλλη Σαντορίνη» του Χρ. Ασιμή

ΤΑΣΟΥΛΑ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Ο Χριστόφορος Ασιμής έχει φιλοτεχνήσει μέχρι σήμερα περισσότερα από χίλια έργα που εξυμνούν τη μοναδικότητα της γενέτειράς του.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην πορεία του –και στη ζωή και στην τέχνη– ο ρόλος της Σαντορίνης είναι κομβικός. Σε αυτόν τον ευλογημένο  τόπο γεννήθηκε και μεγάλωσε. Και μάλιστα πριν από τον σεισμό του 1956, που έθεσε νέα δεδομένα στη ζωή των κατοίκων της, και πριν από την έλευση του τουρισμού, που άλλες φορές είναι ευλογία κι άλλες κατάρα.

«Στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια έρχονταν ξένοι αρχιτέκτονες και θαύμαζαν τα κτίρια, από τα πιο ταπεινά σπίτια μέχρι τα αρχοντικά των καπεταναίων. Ο Λε Κορμπιζιέ τα εξυμνούσε στα κείμενά του. Εγραφε: από τα ελληνικά χωριά ο άνθρωπος παίρνει ένα μάθημα αρμονίας. Εδώ η αρμονία. Εδώ και η ανθρώπινη κλίμακα», λέει ο Χριστόφορος Ασιμής.

Οι καλλιτεχνικές ανησυχίες και η δημιουργικότητα δεν σπάνιζαν στην οικογένειά του. «Η θεία μου ζωγράφιζε. Ο παππούς μου –δικηγόρος και βουλευτής– ήταν μανιώδης συλλέκτης έργων τέχνης. Επειτα από κάθε ταξίδι του στην Αθήνα μας έδειχνε τα νέα του αποκτήματα. Στην Κατοχή, όταν ήρθαν οι Γερμανοί στο νησί, όλο το χωριό βοήθησε να θαφτεί η συλλογή του για να μην την πάρουν. Και προς τιμήν τους, κανείς ντόπιος δεν μαρτύρησε την ύπαρξη αυτού του θησαυρού».

Ο ίδιος άρχισε από παιδί να ξεδιπλώνει το ταλέντο του στη ζωγραφική. Το οικογενειακό περιβάλλον του τον ενθάρρυνε και τον στήριξε. Τελειώνοντας τις γυμνασιακές σπουδές του, ήρθε στην Αθήνα, για να φοιτήσει στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Εκεί, στο «κάδρο» μπήκε η Κεφαλονίτισσα Ελένη Κολαΐτου, που σπούδαζε Γλυπτική. Ερωτεύτηκαν, παντρεύτηκαν και εγκαταστάθηκαν στο νησί του, μια και εκείνος είχε αναλάβει την αγιογράφηση του ναού του Αγίου Χαραλάμπου στην Εξω Γωνιά.

Από νωρίς ο Χριστόφορος Ασιμής αποφάσισε να αφιερωθεί, ως ζωγράφος, στη Σαντορίνη. «Ενώ είχα τη δυνατότητα να δω κι άλλα μέρη, να δοκιμάσω και άλλη θεματολογία, όλες μου οι εικαστικές αναζητήσεις έχουν σχέση με το φως της και πώς λειτουργεί μέσα μου, μέσα από μια ερμηνεία χρωματική και σχηματική», εξηγεί. Εχει μέχρι σήμερα φιλοτεχνήσει περισσότερα από χίλια έργα που κάνουν αυτό ακριβώς: εξυμνούν τη μοναδικότητα της γενέτειράς του.

Η τόσο ιδιαίτερη προσέγγισή του στο φως της (δεν τον έχουν αποκαλέσει τυχαία «εξημερωτή του κυκλαδίτικου φωτός») και η ερμηνεία του στη γεωμετρία των όγκων –είτε της αρχιτεκτονικής είτε του τοπίου της– ξεδιπλώνονται με σαφήνεια στα έργα που περιλαμβάνει η νέα του έκθεση στο Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο. Θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Αυγούστου. Ο επισκέπτης της δεν θα δει εκεί καρτ-ποσταλικά εικαστικά στιγμιότυπα, αλλά θα γνωρίσει μια «άλλη» Σαντορίνη. Ταπεινή, τρυφερή και συγκινητικά όμορφη.

Χριστόφορος Ασιμής, «Σαντορίνη – Εικαστική Αναζήτηση», Μπελλώνειο Πολιτιστικό Κέντρο, Φηρά, τηλ. 22860-24960, έως τις 30 Αυγούστου

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ