ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με νέα ηγεσία η BMW θέλει να προσπεράσει τη Mercedes Benz

Προσφάτως λάνσαρε το πρώτο ηλεκτρικό Mini στις ΗΠΑ και στο προσεχές μέλλον θα παρουσιάσει και την ηλεκτρική έκδοση της BMW X3.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το διοικητικό συμβούλιο της BMW όρισε νέο διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας τον Ολιβερ Ζέτσε, ελπίζοντας ότι θα της δώσει την ώθηση και το όραμα ώστε να βρει το δρόμο της στη νέα εποχή των ηλεκτρικών και αυτόνομων αυτοκινήτων.

Ο διορισμός του πενηνταπεντάχρονου Ζέτσε δεν αποτέλεσε έκπληξη καθώς η βαυαρική εταιρεία κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων έχει μακρά παράδοση να προάγει τους διευθυντές παραγωγής της εταιρείας σε επικεφαλής της εταιρείας. Ο Ζέτσε αναλαμβάνει σε μια κομβική εποχή καθώς η BMW, που ήταν κάποτε πρωτοπόρος στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχει παραχωρήσει εδώ και καιρό την πρώτη θέση στην αμερικανική Tesla. Παράλληλα, η Volkswagen μετά τον αρχικό δισταγμό έχει εκπονήσει γιγάντιο σχέδιο επενδύοντας 80 δισ. ευρώ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και μάλιστα έχει αναπτύξει πλατφόρμα (σασί) ειδικά σχεδιασμένη για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία πολυτελών αυτοκινήτων (ο Ζέτσε πρέπει να ανακτήσει και αυτό το στέμμα από τη Mercedes Benz) διαθέτει τα στοιχεία που θα της επιτρέψουν να προσπαθήσει να επιστρέψει στην κορυφή και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της νέας εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Το σχέδιο αντεπίθεσης που έχει εκπονήσει η BMW, υπό τον προηγούμενο διευθύνοντα σύμβουλο Χάραλντ Κροέγκερ –και με διευθυντή παραγωγής τον Ζέτσε–, περιλαμβάνει την παραγωγή πολλών νέων μοντέλων ώστε να χρηματοδοτηθεί η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκινούμενα μοντέλα. Στην αρχή της εβδομάδας η BMW είχε παρουσιάσει το πρώτο ηλεκτρικό Mini στις Ηνωμένες Πολιτείες και είχε λάβει θετικές κριτικές. Το επόμενο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα παρουσιάσει θα είναι η BMW X3.

Ως διευθυντής παραγωγής ο Ζέτσε είχε προωθήσει σύστημα παραγωγής που επιτρέπει την παραγωγή ηλεκτρικών, υβριδικών και αυτοκινήτων με ατμοσφαιρικό κινητήρα από την ίδια γραμμή παραγωγής, προσφέροντας σημαντική ευελιξία στην εταιρεία. Ο Ζέτσε, που είχε προσληφθεί ως μαθητευόμενος στην BMW το 1991, ανελίχθηκε στο κορυφαίο διοικητικό επίπεδο της εταιρείας το 2015 διαδεχόμενος τον Κροέγκερ, ενώ προηγουμένως ήταν επικεφαλής στη διοίκηση της στρατηγικής προϊόντων και επέβλεπε το εργοστάσιο παραγωγής Mini στην Οξφόρδη. Το γεγονός ότι ήταν διευθυντής παραγωγής και ότι έχει περάσει ολόκληρη την καριέρα του στην BMW προσφέρει συνέχεια και εμπειρία στη μαζική παραγωγή πολυτελών αυτοκινήτων. Το βασικό ερώτημα είναι αν ο Ζέτσε διαθέτει τις ικανότητες ώστε να προσαρμοστεί σε μια εποχή κατά την οποία αλλάζουν η τεχνολογία και οι προτιμήσεις των καταναλωτών. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ