ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το προβληματικό 737 Max «κοστίζει» στην Boeing 8 δισ. δολ.

Οι Southwest Airlines, American Airlines και United Airlines έχουν ακυρώσει χιλιάδες πτήσεις κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών και ζητούν αποζημιώσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εως τα 8 δισ. δολάρια ανέρχονται οι δαπάνες που προκύπτουν από το προβληματικό αεροσκάφος 737 Max της Boeing, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times. «Στην πορεία, ο λογαριασμός μπορεί να είναι υψηλότερος, καθώς το 737 Max, το οποίο οδήγησε σε δύο πολύνεκρα δυστυχήματα μέσα σε ένα εξάμηνο, δεν αναμένεται να εκτελέσει κανένα δρομολόγιο μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους», αναφέρει η αμερικανική εφημερίδα.

H Βoeing ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα πως τα έσοδα του ομίλου θα μειωθούν κατά 5,6 δισ. δολάρια μέσα στο β΄ τρίμηνο του 2019 λόγω και των αποζημιώσεων που θα πρέπει να καταβληθούν σε αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters. Οι αποζημιώσεις αυτές εκτιμάται πως θα φθάσουν στα 4,9 δισ. δολάρια, αντανακλώντας τις μεγαλύτερες απώλειες που έχουν παρουσιαστεί ποτέ στον αεροπορικό κλάδο. Οι New York Times τονίζουν πως προκύπτει ένα επιπλέον κόστος της τάξεως του 1,7 δισ. δολαρίων από την επιβράδυνση της παραγωγής που θα επωμισθεί η Boeing σε βάθος διετίας. «Δεν είναι ένα αμελητέο κόστος, ακόμη και για το μέγεθος της Boeing. Τα πράγματα θα είναι άσχημα, πιθανώς, για την επόμενη διετία», σχολιάζει ο Σκοτ Χάμιλτον, γενικός διευθυντής της Leeham Consultancy που παρέχει υπηρεσίες συμβούλου στον κλάδο της αεροναυπηγικής.

Οι αρμόδιες αρχές έχουν απαγορεύσει πτήσεις με το 737 Max, ενώ αεροπορικές εταιρείες έχουν αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις τους  επειδή δεν θα παραλάβουν μοντέλα 737 Max που είχαν παραγγείλει από την Boeing. Η Boeing ανακοίνωσε πως «συνεχίζει να συνεργάζεται με τις Αρχές της πολιτικής αεροπορίας για να εξασφαλιστεί η ασφαλής επιστροφή του 737 Max σε λειτουργία», προσθέτοντας πως «οι Αρχές αυτές θα αποφασίσουν την κατάλληλη στιγμή που θα πρέπει να ξεκινήσουν οι πτήσεις με το συγκεκριμένο μοντέλο».

Στις εκτιμήσεις για αποζημιώσεις που ανήγγειλε προχθές η Boeing –της τάξεως των 4,9 δισ. δολαρίων για το β΄ τρίμηνο– δεν περιλαμβάνονται 100 εκατ. δολάρια που προβλέπονται για την κάλυψη απαιτήσεων από συγγενείς των θυμάτων. Από τα δυστυχήματα του 737 Max –ένα με την πτήση της Lion Air Flight 610 που συνέβη πέρυσι τον Οκτώβριο και το άλλο με την πτήση της Ethiopian Airlines 302– έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι. Συγγενείς των θυμάτων έχουν ήδη εκφράσει τη βαθιά δυσαρέσκεια τους, μεταξύ άλλων, για την αντίδραση της Boeing που δεν απολογήθηκε καθόλου σε αυτούς. «Οι οικογένειες των θυμάτων θεωρούν ότι η συγγνώμη που ζήτησε η Boeing μπροστά στις κάμερες δεν ήταν μια συγγνώμη που απευθύνεται στις ίδιες τις οικογένειες», δήλωσαν οι γονείς ενός εκ των θυμάτων, σε ακρόαση που πραγματοποιήθηκε αυτήν την εβδομάδα στο Κογκρέσο. «Με την προσφορά που έκαναν για αποζημιώσεις 100 εκατ. δολαρίων είναι σαν να προσπαθούν να βελτιώσουν τη δημόσια εικόνα τους», πρόσθεσαν οι Νορόζ και ο Μάικλ Στούμο.

Εκτός των αποζημιώσεων που ενδέχεται να ζητήσουν οι συγγενείς των θυμάτων, αυξάνονται οι πιέσεις για την αποζημίωση των αεροπορικών εταιρειών που έχουν υποστεί ζημία από την ακύρωση δρομολογίων με το 737 Max. Παραδείγματος χάριν, οι αμερικανικές Southwest Airlines, American Airlines και United Airlines έχουν ακυρώσει χιλιάδες πτήσεις κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών. «Είναι προφανές πως δεν θα επωμισθούμε το κόστος», δήλωσε ο Μπιορνγκ Κοτζ, η οποίος υπέβαλε αυτόν τον μήνα την παραίτησή του από τη θέση διευθύνοντος συμβούλου της Norwegian Air, η οποία έχει στον στόλο της 18 αεροσκάφη 737 Max. «Θα στείλουμε τον λογαριασμό σε αυτούς που κατασκεύασαν τα συγκεκριμένα αεροπλάνα». 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ