ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επένδυση 10 εκατ. ευρώ στη Στοά Αρσάκη

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό έχει η δημιουργία εντός της Στοάς πολυκαταστήματος όπου θα διατίθενται προϊόντα μικρών παραγωγών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ενάμιση χρόνο από την προκήρυξη του διαγωνισμού και έπειτα από σειρά διαβουλεύσεων και εμπλοκών υπεγράφη τελικά χθες συμφωνία ανάμεσα στη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία και τη Legendary Food για τη μίσθωση και αξιοποίηση του Αρσακείου Μεγάρου για 35 χρόνια. Αξιοποίηση από την οποία οι εμβληματικές Στοές Αρσακείου - Ορφέως και η Στοά του Βιβλίου θα μεταμορφωθούν σε τόπο ανάδειξης της ελληνικής γαστρονομίας και της μεσογειακής διατροφής, σε τουριστικό προορισμό, αλλά και σε παράγοντα αναβάθμισης ολόκληρης της περιοχής. Τη συμφωνία υπέγραψαν ο πρόεδρος της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γεώργιος Μπαμπινιώτης και ο διαχειριστής και νόμιμος εκπρόσωπος της Legendary Food Αρης Κεφαλογιάννης.  Οι λεπτομέρειες του επενδυτικού σχεδίου, το όραμα του οποίου παραμένει το ίδιο με το αρχικό, όπως επισήμανε στην «Κ» ο κ. Α. Κεφαλογιάννης, και τα ακριβή χρονοδιαγράμματα έναρξης του έργου αναμένεται να ανακοινωθούν από την εταιρεία τον προσεχή Σεπτέμβριο. Αν και η εταιρεία φιλοδοξεί να ξεκινήσει άμεσα τις εργασίες, αστάθμητος παράγοντας για την έναρξη αλλά και την ολοκλήρωση αυτών είναι οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις, δεδομένου ότι το εν λόγω κτίριο έχει χαρακτηρισθεί σύγχρονο μνημείο. Σημειώνεται εδώ ότι η αξιοποίηση δεν περιλαμβάνει τους χώρους που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Το αρχικό, τουλάχιστον, επενδυτικό σχέδιο της Legendary Food, με το οποίο η εταιρεία ασχολείται επισταμένως εδώ και 4,5 χρόνια, προβλέπει ότι η συνολική επένδυση, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους ανακαίνισης του χώρου, θα είναι ύψους 10 εκατ. ευρώ και θα οδηγήσει στη δημιουργία περισσότερων από 300 νέων θέσεων εργασίας.

Κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό έχει η δημιουργία πολυκαταστήματος, όπου θα διατίθενται προϊόντα μικρών παραγωγών από όλη την Ελλάδα. Επίσης, προβλέπεται η ύπαρξη καταστημάτων κάποιων εμβληματικών σημάτων της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων, υπό τη μορφή shop in shop, χώροι εμπειριών στους οποίους θα πραγματοποιούνται μαθήματα μαγειρικής, γευσιγνωσία, σεμινάρια από καταξιωμένους Ελληνες σεφ, ενώ βεβαίως θα λειτουργούν εντός του κτιρίου και ανεξάρτητα εστιατόρια. Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, στον χώρο αυτό θα οργανώνονται επίσης εκπαιδευτικά προγράμματα για μαθητές με αντικείμενο τα διατροφικά προϊόντα της ελληνικής χλωρίδας και πανίδας και θα αποτελεί «βιωματικό εργαστήριο» υγιεινής διατροφής και αγωγής υγείας.

Προβλέπεται, επίσης, ηλεκτρονική πλατφόρμα (marketplace) μέσω της οποίας οι μικροί παραγωγοί θα μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους σε κάθε γωνιά της υφηλίου.

Ανάλογες, ιδιαιτέρως επιτυχημένες προσπάθειες στο εξωτερικό είναι οι πολυχώροι Eataly, μέσω των οποίων προωθείται η ιταλική γαστρονομία και τα ιταλικά προϊόντα. Ξεκίνησαν το 2007 με ένα κατάστημα στο Τορίνο και πλέον υπάρχουν 40 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Επίσης, παρόμοια επιτυχημένα παραδείγματα είναι η ΤimeOut Market Lisbon που ξεκίνησε να λειτουργεί το 2014 στη Λισσαβώνα και η Μερκάδο ντε Σαν Μιγκέλ στη Μαδρίτη.







 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ