Νέο μοντέλο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών

Νέο μοντέλο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέο μοντέλο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο άλλωστε έχουν παραχωρηθεί, προανήγγειλε χθες, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γ. Πλακιωτάκης. Το ΤΑΙΠΕΔ «τρέχει» ήδη νέες μελέτες αξιολόγησης-βιωσιμότητας, προκειμένου να διαφοροποιηθεί και η φιλοσοφία της αξιοποίησης των λιμανιών, με την έμφαση να δίνεται στη διαμόρφωση αναπτυξιακών σχεδίων για κάθε λιμάνι ξεχωριστά. Ο λόγος για τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.

Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, «εμείς δεν προχωράμε σε κανένα ξεπούλημα καμιάς δημόσιας περιουσίας. Οταν παραχωρούμε ή υποπαραχωρούμε δραστηριότητες (η τελική μορφή θα προκύψει μετά τις σχετικές μελέτες), μιλάμε ουσιαστικά για ενοίκιο».

Συμπλήρωσε δε ότι «αυτή τη στιγμή γίνονται επενδύσεις υπό συγκεκριμένους όρους, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όλοι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα γνωρίζουν πολύ καλά τους όρους του παιχνιδιού διασφαλίζοντας και το δημόσιο συμφέρον, επενδύσεις και θέσεις απασχόλησης. Πρέπει να εκσυγχρονιστούν οι λιμενικές υποδομές της χώρα μας μέσω επενδύσεων. Αξιοποιούμε, εκσυγχρονίζουμε τις λιμενικές υποδομές της πατρίδας μας με βάση συγκεκριμένες προϋποθέσεις», ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης.

Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο μοντέλο που είχε προκριθεί αφορούσε την οριζόντια αξιοποίηση, επιλέγοντας για κάθε λιμάνι τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων.

Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, το μοντέλο αυτό δεν προσδιόριζε απολύτως τίποτα σε σχέση με τις επενδύσεις, τα προβλεπόμενα έσοδα και δεν αξιοποιούσε τις επιμέρους δυνατότητες που διαθέτει το κάθε λιμάνι. Στο πλαίσιο αυτό, μετά και την εξέταση όλων των προτάσεων και των μελετών, θα αποφασιστεί ανά περίπτωση αν είναι περισσότερο συμφέρουσα η λογική της παραχώρησης ή της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων.

Σημειωτέον ότι τις προηγούμενες ημέρες εκδηλώθηκε ιδιαίτερα ζωηρό και επίσημο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές στην Ελλάδα από τους πρέσβεις τόσο του Κατάρ όσο και του Αμπου Ντάμπι, εξέλιξη που ενδεχομένως έχει διαδραματίσει ρόλο στην αλλαγή στάση της κυβέρνησης. Ο κ. Πλακιωτάκης άφησε μάλιστα ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξει και νομοθετική παρέμβαση για την αλλαγή του νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης αναφορικά με την αξιοποίηση των λιμανιών.

Σχετικά με το ζήτημα του επενδυτικού σχεδίου για τον ΟΛΠ, ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι εντός του Αυγούστου αναμένεται το νέο τροποποιημένο master plan των επενδύσεων του ΟΛΠ, με στόχο εντός του έτους να έχουν λυθεί τα προβλήματα και να ξεκινήσουν οι εργασίες, σχεδόν δύο χρόνια μετά την εκκίνηση της σχετικής προσπάθειας…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή