Καθώς οι γήινες διακοσμητικές αποχρώσεις εναρμονίζονται με τον ηφαιστειακό χαρακτήρα του τοπίου, η μέρα ξεκινά με μια βουτιά στην πριβέ plunge πισίνα. Ακολουθεί ένα Champagne πρωινό στο εστιατόριο Elements και, γιατί όχι, ένα ειδικό μασάζ ενάντια στο τζετ λαγκ. Οι παραπάνω «στιγμές» αποτελούν κάποια από τα στοιχεία που χάρισαν πρόσφατα ένα τρίπτυχο διακρίσεων στο Canaves Oia Epitome της Σαντορίνης. Στα Travel + Leisure’s World’s Best Awards 2019, η πολυτελής ξενοδοχειακή μονάδα ανακηρύχθηκε το καλύτερο resort ξενοδοχείο της Ευρώπης, το καλύτερο resort ξενοδοχείο της Ελλάδας και το 17ο από τα 100 καλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο.

Οι διακρίσεις είναι αποτέλεσμα μιας μεγάλης έρευνας ταξιδιωτών που διεξάγει κάθε χρόνο ο έγκυρος αμερικανικός τίτλος, ενώ στις λίστες με τους καλύτερους της χρονιάς βρέθηκαν και τα Grace Hotel Santorini, Andronis Luxury Suites, Andronis Boutique Hotel και Katikies – όλα στη Σαντορίνη.

 


Εσωτερικός χώρος του Eden Villas. © Dimitris Chachlas Photographer

 

Αφήνοντας πίσω τη θεαματική καλντέρα της Οίας –και «σπίτι» των υπόλοιπων μελών του οικογενειακού ομίλου Canaves–, το Canaves Oia Epitome, πάνω από το γραφικό Αμμούδι, φέρνει ένα φρέσκο ύφος στον χώρο της πολυτελούς ελληνικής φιλοξενίας. Σύμφωνα με τον Μάρκο Χαϊδεμένο, γενικό διευθυντή του ομίλου ξενοδοχείων Canaves, η νέα μονάδα εντάσσεται στην παγκόσμια τάση του «barefoot luxury», μιας πιο χαλαρής, «ξυπόλυτης» πολυτέλειας, με boho, νεομποέμικη διάθεση. Το οικογενειακό ξενοδοχείο αποτελείται από 24 βίλες και χτίστηκε σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο K-Studio. Διατηρεί ψηλά την αίσθηση της ιδιωτικότητας και άνοιξε τις πόρτες του πέρυσι, δίνοντας νέα ώθηση στον όμιλο, που ξεκίνησε το 1985, όταν η πρώτη γενιά, ο Γιάννης και η Άννα Χαϊδεμένου (γονείς του Μάρκου και του Αλέξανδρου), αποφάσισαν να αξιοποιήσουν δύο κάναβες (οινοποιεία) του 17ου αιώνα, κληρονομιά ενός θείου προς το ζευγάρι. «Θέλουμε την εξέλιξη και γι’ αυτό δοκιμάζουμε νέα πράγματα», λέει ο Μάρκος Χαϊδεμένος στο «Κ». «Μαζί με τον αδελφό μου, Αλέξανδρο, νιώθουμε πολύ τυχεροί που είχαμε κάτι να δουλέψουμε. Μας αρέσει πάρα πολύ αυτό που κάνουμε και έχουμε δοθεί εκατό τοις εκατό. Το κίνητρο έρχεται από την όρεξή μας».

Διεθνές πελατολόγιο

Στην Οία, προορισμό-όνειρο ζωής για πολλούς ταξιδιώτες ανά τον κόσμο, η διακριτική φιλοξενία και οι πλούσιες υπηρεσίες του ομίλου Canaves έχουν προσελκύσει τα τελευταία χρόνια προσωπικότητες όπως η βραβευμένη με Όσκαρ Τζένιφερ Λόρενς και ο θρυλικός Κόμπε Μπράιαντ των Λος Άντζελες Λέικερς. Στις πολυτελείς μονάδες των συγκοινωνούντων στην καλντέρα της Οίας Canaves Oia Hotel, Canaves Oia Suites, Canaves Oia Villa και Canaves Oia Sunday Suites, δεν είναι λίγοι οι πελάτες που κατά τη διαμονή τους αποφάσισαν να κάνουν πρόταση γάμου στους συντρόφους τους, ενώ μια ανερχόμενη τάση των πελατών του ομίλου, σύμφωνα με τον Μάρκο Χαϊδεμένο, είναι η τελετή ανανέωσης γαμήλιων όρκων. Για το διεθνές πελατολόγιο του ομίλου, που αποτελείται κυρίως από Αμερικανούς, τους οποίους ακολουθούν Βρετανοί, Αυστραλοί, Ελβετοί, Γερμανοί, Καναδοί, Βραζιλιάνοι και Κινέζοι, η σεζόν αρχίζει στις αρχές Απριλίου και κλείνει στα τέλη Νοεμβρίου. Φέτος, στον όμιλο προστέθηκαν τρεις βίλες, που απαρτίζουν το νέο συγκρότημα Eden Villas. Χτισμένο σε ένα από τα ψηλότερα σημεία στο Ημεροβίγλι, το Eden Villas έρχεται να καλύψει τις ανάγκες μιας τάσης για μεμονωμένες βίλες, με ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση της ιδιωτικότητας, όπου όμως κυριαρχούν οι υψηλές υπηρεσίες.

 


© Χρήστος Δράζος

 

Κορεσμός και νέος χώρος για εμπειρίες

Τα ειδυλλιακά τοπία του δημοφιλούς κυκλαδίτικου νησιού προσφέρουν μια ακαταμάχητη πρώτη ύλη, όμως η Σαντορίνη τα τελευταία χρόνια βιώνει τα αποτελέσματα ενός υπερ-τουρισμού, που αλλοιώνει τον τόπο πολιτιστικά και οικολογικά, μεταξύ άλλων. «Όντως έχει πολλή κίνηση και υπάρχει κορεσμός. Τα προβλήματα είναι υπαρκτά, όμως υπάρχει χώρος για υπέροχες εμπειρίες», σημειώνει ο κ. Χαϊδεμένος.

Ανάμεσα στα θέματα που απασχολούν το νησί είναι οι ταυτόχρονες αφίξεις χιλιάδων επισκεπτών με κρουαζιερόπλοια. «Στο παρελθόν επωφεληθήκαμε πολύ από τα κρουαζιερόπλοια, υπήρξε μεγάλη διαφήμιση του νησιού», συμπληρώνει. «Δεν μπορείς να αποκλείσεις κανέναν από το να δει αυτό το τοπίο, αλλά σήμερα χρειάζεται ένα σωστό σύστημα ελέγχου».

Σύμφωνα με τον κ. Χαϊδεμένο, σημαντικότατα σημεία της Σαντορίνης, όπως ο προϊστορικός οικισμός στο Ακρωτήρι, θα μπορούσαν να αποτελέσουν μικροπροορισμούς για κρουαζιερόπλοια. Το Ακρωτήρι, άλλωστε, βρίσκεται πάντα στην ατζέντα των καθημερινών δράσεων του ομίλου Canaves, μαζί με την ιστιοπλοΐα, τις γευστικές δοκιμές κρασιών και την ιππασία δίπλα στο κύμα, μεταξύ άλλων. Φέτος, εμπλουτίζεται και η κατηγορία του wellness με εντατικά προγράμματα γυμναστικής, τρέκινγκ και aerial yoga.

Την ίδια στιγμή, ο όμιλος προωθεί την αποφυγή της χρήσης πλαστικών, ενώ η χρήση νέων τεχνολογιών μειώνει την κατανάλωση ενέργειας. Συγχρόνως, ο κ. Χαϊδεμένος και η ομάδα του αναζητούν συνεργάτες που, πέρα από τα βιογραφικά του,ς διαθέτουν και «μια θετική αύρα, τη φιλοσοφία της φιλοξενίας και το χαμόγελο», όπως εξηγεί.

Οι καινούργιες ιδέες παραμένουν κεντρικό κομμάτι της δουλειάς των αδελφών Χαϊδεμένου. Και ο καλύτερος τρόπος για να καταλάβεις την εμπειρία που αναζητούν οι ταξιδιώτες είναι «να μπεις εσύ ο ίδιος στα παπούτσια τους», λέει ο Μάρκος Χαϊδεμένος. «Επισκέπτομαι μέρη που μοιάζουν με την εμπειρία που δίνουμε στην Ελλάδα, όπως το Αμάλφι της Ιταλίας. Η Ιταλία είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας, ξεκίνησαν να έχουν πολυτελή τουρισμό πριν από πάρα πολλά χρόνια», συμπληρώνει. «Η Ελλάδα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Αυτό που δεν έχουμε βρει ακόμη είναι το σωστό “περιτύλιγμα”. Η φυσική ομορφιά να γίνει ένα διεθνές brand. Εμείς τώρα θέτουμε τις βάσεις για ένα πολύ δυνατό προϊόν». ■

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ