Συμφωνία για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της «Ελλάκτωρ»

Συμφωνία για την αναδιάρθρωση του δανεισμού της «Ελλάκτωρ»

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ρευστότητα της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ αναμένεται να εξασφαλίσει τις προσεχείς ημέρες ο όμιλος «Ελλάκτωρ», καθώς, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», η διοίκηση έχει διασφαλίσει τη συμφωνία των πιστωτριών τραπεζών. Παράλληλα, επιτυγχάνεται και η μείωση του κόστους δανεισμού της εταιρείας, μέσω της αναχρηματοδότησης του υφιστάμενου δανεισμού και της επίτευξης χαμηλότερου επιτοκίου, σε σχέση με τα σημερινά δάνεια. Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, η οποία αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιουλίου και εντέλει επιτεύχθηκε με λίγες ημέρες καθυστέρηση, πλην όμως επιτρέπει στον όμιλο να προχωρήσει στα επόμενα βήματα της στρατηγικής ανάπτυξής του.

Υπενθυμίζεται ότι το σύνολο του καθαρού τραπεζικού δανεισμού του ομίλου ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ, ωστόσο περίπου 507 εκατ. ανάγονται στις κοινοπραξίες εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού (37,5 εκατ. ευρώ) και του αυτοκινητοδρόμου Μορέα (469,3 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με όσα ανέφερε πρόσφατα η διοίκηση του ομίλου, πρόθεση –με τη νέα συμφωνία αναχρηματοδότησης– είναι η μεταφορά χρέους σε μεταγενέστερο χρόνο, με ορίζοντα σταδιακής αποπληρωμής μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Στο πλαίσιο αυτό, θετικό ρόλο διαδραμάτισε και η επικείμενη απορρόφηση της θυγατρικής «Ανεμος», καθώς βελτίωσε συνολικά το χρηματοπιστωτικό προφίλ του ομίλου.

Παράλληλα, σύμφωνα με όσα έχει επισημάνει η διοίκηση, η νέα αυτή «ένεση» ρευστότητας των 100 εκατ. ευρώ, που συνοδεύει τη συμφωνία αναχρηματοδότησης, θα αξιοποιηθεί αποκλειστικά για την υλοποίηση επενδύσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση Καλλιτσάντση εκτιμά ότι το προσεχές διάστημα θα προκύψουν ευκαιρίες στη δευτερογενή αγορά έργων παραχώρησης, πιθανώς μέσω της πώλησης συμμετοχών από κάποιον από τους ομίλους που έχει σήμερα μειοψηφικό ποσοστό σε εταιρείες εκμετάλλευσης οδικών αξόνων. Επίσης, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνει πλέον και την ανάπλαση και εκμετάλλευση της μαρίνας Αλίμου. Εκεί θα δρομολογηθεί επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 50 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης, επιφάνειας 18.500 τ.μ., αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει το Προεδρικό Διάταγμα που καθορίζει τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης στο ακίνητο. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει αναλάβει την εκμετάλλευση της μαρίνας Αλίμου για τα επόμενα 50 χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέχρι πρόσφατα, υπήρχε η αίσθηση ότι το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού ήταν συνάρτηση –εν μέρει– και των εξελίξεων με την Αττική Οδό. Αυτό, γιατί μια αύξηση στην τιμή των διοδίων ή μια πιθανή παράταση της διάρκειας της σύμβασης θα μπορούσαν να βελτιώσουν τους όρους μιας νέας συμφωνίας αναχρηματοδότησης με τις πιστώτριες τράπεζες του ομίλου. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη του ομίλου, εντέλει κάτι τέτοιο δεν απαιτήθηκε στην παρούσα φάση, επιτρέποντας στη διοίκηση να προχωρήσει άμεσα τα επενδυτικά της σχέδια, απελευθερώνοντας «δυνάμεις» και ταυτόχρονα να είναι σε θέση να διαπραγματευτεί την υπόθεση της Αττικής Οδού, από άλλη βάση, σαφώς ενισχυμένη.

Ως προς το εν λόγω ζήτημα, σε πρώτη φάση, το ζητούμενο είναι οι δύο πλευρές να καθίσουν στο τραπέζι των συζητήσεων ώστε να ξεκινήσουν εκ νέου οι διαπραγματεύσεις. Για τον σκοπό αυτό, διαφαίνεται μια πρόθεση από την πλευρά του υπ. Υποδομών για την ανάκληση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση, προκειμένου να «παγώσει» την αύξηση των τιμών των διοδίων ως μια ένδειξη καλής θέλησης. Από την άλλη πλευρά βέβαια, δεν φαίνεται να συζητείται επί του παρόντος το ενδεχόμενο χορήγησης διετούς παράτασης στην υφιστάμενη σύμβαση, καθώς η θέση της κυβέρνησης είναι ότι θα πρέπει να προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για την πολυετή παραχώρηση εκμετάλλευσης του οδικού άξονα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή