Λεωφορείο χωρίς οδηγό ξανά στα Τρίκαλα

Λεωφορείο χωρίς οδηγό ξανά στα Τρίκαλα

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε αξιοθέατο των Τρικάλων είχε μετατραπεί προ πενταετίας λεωφορείο που δρομολογήθηκε πιλοτικά στο κέντρο της πόλης διότι διέθετε τα πάντα εκτός από… οδηγό. Το βγαλμένο από το, όχι και τόσο μακρινό, μέλλον όχημα κυκλοφόρησε σε μία από τις πέντε πόλεις που συμμετείχαν σε ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα, στο CityMobil2. Η ιδιαιτερότητα, όμως, των Τρικάλων εντοπίστηκε στο γεγονός ότι ήταν η μοναδική από τις πέντε συμμετέχουσες πόλεις που τόλμησε να δρομολογήσει τότε, το 2015, το λεωφορείο σε μη ελεγχόμενο αστικό περιβάλλον. Οι άλλες τέσσερις πόλεις –Μιλάνο (Ιταλία), Λεόν (Ισπανία), Λα Ροσέλ (Γαλλία) και Βαντάα (Φινλανδία)– δρομολογούν τα οχήματα χωρίς οδηγό σε σημεία εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα στην Ιταλία κινήθηκαν τα εν λόγω λεωφορεία σε παραλιακό πεζόδρομο, ενώ στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας κυκλοφόρησαν σε μεγάλη προκυμαία της περιοχής.

Πέντε χρόνια μετά την 6μηνη πιλοτική κυκλοφορία του λεωφορείου στους δρόμους των Τρικάλων η πόλη επιθυμεί την επιστροφή του. Η e-trikala, η αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων που πρωτοπορεί σε εφαρμογές με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, προκήρυξε διαγωνισμό προμήθειας δύο αυτόματων λεωφορείων (χωρίς οδηγό), τα οποία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα δρομολογηθούν σε δύο αστικές γραμμές, συνδέοντας το κέντρο της πόλης με τα ΣΕΦΑΑ (πρώην ΤΕΦΑΑ) και με τον σταθμό των ΚΤΕΛ. Στόχος είναι τα δύο αυτά οχήματα να ενταχθούν πλέον μόνιμα στην καθημερινότητα των πολιτών και να εκτελούν δύο διαδρομές 4 και 5 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Τα δύο λεωφορεία, που θα παραληφθούν μέσα από τη διαδικασία του παραπάνω διαγωνισμού, θα αποτελούν μετεξέλιξη του πειραματικού mini bus που κυκλοφόρησε το 2015. Θα προηγηθεί εκ νέου πιλοτικό διάστημα δρομολόγησης έξι μηνών, ώστε να διαπιστωθούν και οι τελευταίες τυχόν δυσλειτουργίες της ένταξης του οχήματος στην κυκλοφορία της πόλης.

Οταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στους δρόμους των Τρικάλων το mini bus, είχαν εμφανιστεί ορισμένα προβλήματα. Τότε ήταν προγραμματισμένο να κινείται σε χαρτογραφημένη διαδρομή μέσω δορυφόρου (GPS). Ανέπτυσσε ταχύτητα 10-12 χλμ. την ώρα και ήταν εξοπλισμένο περιμετρικά με αισθητήρες που αντιλαμβάνονταν οποιοδήποτε σταθερό ή κινητό εμπόδιο.

Μόλις εντόπιζε εμπόδιο σε απόσταση 2,5 μέτρων περιόριζε την ταχύτητά του, ενώ εάν το εμπόδιο παρέμενε στο 1,5 μέτρο σταματούσε αυτόματα. Τον Νοέμβριο του 2015 κινήθηκε λίγο εκτός… διαδρομής. Στο κέντρο των Τρικάλων, το μικρό λεωφορείο παρεξέκλινε της πορείας του κατά 40 εκατοστά, ανέβηκε στο πεζοδρόμιο και σταμάτησε σε μικρή απόσταση από ένα περίπτερο. Στην πορεία ακολούθησε έρευνα για τα αίτια της εκτροπής του λεωφορείου από την προγραμματισμένη πορεία του. Οπως διαπιστώθηκε, σημειώθηκε κάποια αστοχία στο σύστημα προγραμματισμού της διαδρομής μέσω δορυφόρου λόγω πρόσκαιρης απώλειας του σήματος ή μετατόπισής του κατά μερικά εκατοστά. Εχοντας λύσει και τα τελευταία προβλήματα πλέον, σε συνδυασμό με την εξέλιξη της τεχνολογίας, τα νέα λεωφορεία που προγραμματίζει να προμηθευτεί ο Δήμος Τρικκαίων, θα αποτελούν μετεξέλιξη του λεωφορείου που είχε κυκλοφορήσει προ 5ετίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή