Κέλλυ Αθανασιάδου: Iδρύτρια της εικαστικής πλατφόρμας Rest@rt

Κέλλυ Αθανασιάδου: Iδρύτρια της εικαστικής πλατφόρμας Rest@rt

4' 59" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Κέλλυ Αθανασιάδου είναι εικαστικός, επιμελήτρια εκθέσεων και ιδρύτρια  της πρωτοποριακής πλατφόρμας Rest@rt, την οποία δημιούργησε το 2016 με σκοπό την προώθηση της ελληνικής σύγχρονης τέχνης μέσω πολυτελών καταλυμάτων. Ως γλύπτρια αναζητά πάντα τον ιδανικό χώρο που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο ένα έργο. Γι’ αυτό τον λόγο στράφηκε προς καινοτόμους επιχειρηματίες της τουριστικής βιομηχανίας, οι οποίοι φάνηκαν πρόθυμοι να στεγάσουν υψηλού επιπέδου πολιτιστικές παραγωγές, εικαστικές εκθέσεις, χοροθέατρο, βραδιές ποίησης, προβολές, κ.ά. Από το καλοκαίρι του 2017, η δράση τέθηκε υπό την αιγίδα των υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού, και του ΕΟΤ.

Τι ακριβώς είναι μια εικαστική πλατφόρμα, τι κάνει και σε ποιους απευθύνεται;

Πρόκειται για μια ομαδοποιημένη κεντρική συντονιστική υπηρεσία διοργάνωσης πολιτιστικών δράσεων. Η Rest@rt Contemporary Art Platform είναι η ομπρέλα κάτω από την οποία παράγονται και προβάλλονται αξιόλογα θεάματα σύγχρονου πολιτισμού. Ο φυσικός τόπος μέσα στον οποίο εξελίσσονται οι δράσεις αυτές είναι τα πολυτελή ξενοδοχεία των νησιών, και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε είναι οι επισκέπτες που καταλύουν στα συγκεκριμένα ξενοδοχεία.

Πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της;

Ο βασικός λόγος ήταν η ανάγκη της αγοράς. Όταν σχεδίαζα αυτή την υπηρεσία πολιτισμού τον χειμώνα του 2016, διαπίστωσα ότι στη χώρα μας δεν υπήρχε αυτή η εξειδικευμένη υπηρεσία στα ξενοδοχεία. Παρουσιάζονταν, βέβαια, περιοδικές προσπάθειες, που όμως δεν αποτελούσαν μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος. Ως συνέπεια της έλλειψης συντονιστικού φορέα ήταν να διοργανώνονται δράσεις με ελάχιστη επιμέλεια. Με τη Rest@rt  εγκαινιάσαμε ένα νέο κομμάτι στην ελληνική τουριστική αγορά. Με την εμπειρία μας σχεδιάζουμε παραγωγές θεαμάτων υψηλής διανόησης που αξιοποιούν το πολυπληθές καλλιτεχνικό δυναμικό που διαθέτει η πλατφόρμα, με περισσότερους από 300 καλλιτέχνες από διάφορα πεδία.

Γιατί επιλέξατε να δραστηριοποιηθείτε στα ξενοδοχεία και όχι σε αίθουσες τέχνης ή γκαλερί;

Ως εικαστικός γνωρίζω πόσο δύσκολο είναι για έναν καλλιτέχνη να δείξει τη δουλειά του στο εξωτερικό. Μπορούμε όμως να προβάλλουμε την καλλιτεχνική μας παραγωγή στα εκατομμύρια των διεθνών ταξιδιωτών που φτάνουν στη χώρα. Γι’ αυτό αποφάσισα να στοχεύσω στα πολυτελή καταλύματα, αξιοποιώντας την έντονη τουριστική κινητικότητά τους.

Θεωρείτε ότι μια έκθεση αποτελεί «εμπειρία» για τον επισκέπτη;

Μια έκθεση, μια συναυλία, μια θεατρική παράσταση, οτιδήποτε παρουσιαστεί στον διεθνή επισκέπτη, είναι μια εμπειρία που θα τον φέρνει πιο κοντά στην κουλτούρα του τόπου που επισκέπτεται. Είμαστε περήφανοι, και εμείς αλλά και τα ξενοδοχεία με τα οποία συνεργαζόμαστε, διότι δείχνουμε στους επισκέπτες τι ζωγραφίζει ο σύγχρονος Έλληνας ζωγράφος και τι ήχους παράγει ο σύγχρονος Έλληνας μουσικός. Ότι υπάρχει σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή, πέρα από τη φολκλορική εικόνα του Ζορμπά και των σπασμένων πιάτων.

Πόσο διαδραστική είναι η υπηρεσία;  

Η διάδραση είναι άμεση, καθώς οι τουρίστες έρχονται σε επαφή με τα έργα των καλλιτεχνών στο ξενοδοχείο όπου μένουν. Η δράση είναι εκεί, μπροστά τους. Επίσης συμμετέχουν σε διαγωνισμούς, ψηφίζουν το αγαπημένο τους έργο, προμηθεύονται τους πολυτελείς καταλόγους που εκδίδουμε με τις δουλειές και τα βιογραφικά των δημιουργών.  

Οι δράσεις που διοργανώνετε αναβαθμίζουν το εγχώριο τουριστικό μας προϊόν;

Βέβαια. Θεωρώ πως συμβάλλουμε σημαντικά στην αναβάθμιση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος, καθώς οι υπηρεσίες μας είναι σχεδιασμένες αποκλειστικά για τον σκοπό αυτό. Παρακολουθούμε τις διεθνείς εξελίξεις του κλάδου και τις εφαρμόζουμε σχεδιάζοντας ειδικά προγράμματα για κάθε ξενοδοχείο με το οποίο συνεργαζόμαστε. Το επίπεδο της εξειδίκευσής μας εγγυάται τη μεγιστοποίηση της εμπειρίας για τον επισκέπτη. Η όλη διαδικασία, εξάλλου, στοχεύει στην προβολή της σύγχρονης ελληνικής τέχνης σε ένα πολυεθνικό κοινό. Ο μεγάλος αριθμός τουριστών που έρχονται στη χώρα μας αποτελεί το κοινό των σύγχρονων Ελλήνων δημιουργών στην παγκόσμια αγορά.

Δραστηριοποιείστε στη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Ρόδο, μέρη που είναι αρκετά ανεπτυγμένα τουριστικά. Τι γίνεται με τα μικρότερα νησιά;

Στα μικρότερα νησιά δεν είναι τόσο ανταγωνιστικό το περιβάλλον και, κατά συνέπεια, δεν υπάρχει τόσο έντονη ανάγκη διαφοροποίησης. Είναι λίγες οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που επιθυμούν να διαφοροποιηθούν μέσω της επένδυσής τους στον πολιτιστικό τουρισμό. Εμείς ως πλατφόρμα έχουμε τη δυνατότητα να παράγουμε μικρότερης κλίμακας προγράμματα, κατάλληλα προσαρμοσμένα στο προφίλ κάθε ξενοδοχείου. Σκεφτόμαστε και λειτουργούμε εναλλακτικά, ώστε να μπορούμε να διοργανώνουμε αντίστοιχα θεάματα με μικρό κόστος.

Από πέρυσι προσπαθείτε να εντάξετε και τη γαστρονομία στο πλαίσιο «τέχνη-τουρισμός» των δράσεών σας. Πώς τα συνδέετε και τι άλλου είδους θεματικές προγραμματίζετε;

Η γαστρονομία είναι κομμάτι της σύγχρονης πολιτιστικής ταυτότητας ενός τόπου. Στη Rest@rt δημιουργούμε μια ολόκληρη εμπειρία για τον ξένο που έρχεται στη χώρα, με μαθήματα μαγειρικής και θεματικές γευσιγνωσίες. Mε αυτό τον τρόπο, ο επισκέπτης μαθαίνει, για παράδειγμα, τον κρόκο Κοζάνης και πώς μπορεί να τον εντάξει στη μαγειρική του, όπως και πώς να φτιάχνει μοσχαράκι κοκκινιστό της γιαγιάς. Τα φαγητά που τρώμε τις Κυριακές είναι στοιχείο της κουλτούρας μας. Από την επόμενη σεζόν στις δράσεις μας θα υπάρχουν και αθλητικές εκδηλώσεις. Ο τρόπος που τις σχεδιάζουμε είναι πολύ εναλλακτικός και πρωτότυπος.

Όλες οι δράσεις είναι με ελεύθερη είσοδο. Πόσο εύκολο είναι να συμφωνήσουν οι επιχειρηματίες σε αυτό;

Οι επιχειρηματίες που συνεργαζόμαστε αντιλαμβάνονται πως η επένδυση στον πολιτιστικό τουρισμό έχει έμμεσα και μεσο-μακροπρόθεσμα οφέλη. Τους αρέσει η καινοτομία και δεν φοβούνται να επενδύσουν σε κάτι που δεν έχει ορατό και άμεσα μετρήσιμο οικονομικό αποτέλεσμα, ωστόσο τους διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό και τους ισχυροποιεί στο μυαλό του πελάτη τους. Οι δράσεις μας συμβάλλουν στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών ενός ξενοδοχείου, στη δημιουργία ισχυρού προφίλ διανόησης για το brand name, όπως και στη σταθερή προβολή της πολιτιστικής ταυτότητας της επιχείρησης. Δεν στοχεύουμε στα εισιτήρια. Θέλουμε τα θεάματα να είναι ανοιχτά. Ο επισκέπτης μας φεύγει πλήρης, χαρούμενος και ικανοποιημένος. Και συνήθως έρχεται ξανά και την επόμενη χρονιά, και φέρνει και παρέα!

Μιλήστε μας για τις εικαστικές δράσεις που προωθείτε στο SAF της Σαντορίνης και την πρωτοποριακή έκθεση που επιμεληθήκατε.

Πράγματι, προωθούμε τις εικαστικές δράσεις του Βιομηχανικού Μουσείου Ντομάτας «Δ.Νομικός», μέσα στο οποίο λειτουργεί το SAF, και επιμεληθήκαμε τα έργα της ομάδας «Barbares d’ Esprit» που προβάλλουν ένα μετα-σύγχρονο καλλιτεχνικό ρεύμα. Το κίνημα ξεκίνησε στην Ευρώπη το 2016 από δύο Ολλανδούς καλλιτέχνες, οι οποίοι διευρύνουν τα όρια του εξπρεσιονισμού. Το κάθε έργο είναι αποτέλεσμα της ταυτόχρονης δουλειάς των μελών της ομάδας, ωστόσο η τελική παραγωγή είναι ένα αυθύπαρκτο, ανεξάρτητο έργο. Από τις 9 έως τις 23 Σεπτεμβρίου, οι καλλιτέχνες συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Artists in Residence» θα είναι στη Σαντορίνη και θα παράγουν έργα μπροστά στο κοινό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή