ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κλείνει δύο εργοστάσια στην Κίνα η Peugeot

REUTERS

Το 2018 οι πωλήσεις στην Κίνα περιορίστηκαν σε 251.700 οχήματα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σαρωτικές αλλαγές επίκεινται στη συνεργασία της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας PSA (Peugeot - Citroen) με την εταίρο της στην Κίνα Dongfeng Group, στο πλαίσιο των οποίων θα διακοπεί η λειτουργία δύο εργοστασίων από τα συνολικά τέσσερα στη χώρα και θα απολυθούν χιλιάδες εργαζόμενοι. Τα σχετικά αναφέρονται σε έγγραφο το οποίο περιήλθε κατ’ αποκλειστικότητα σε γνώση του ειδησεογραφικού πρακτορείου Ρόιτερς. Οι κινήσεις αυτές έχουν στόχο να αποτρέψουν μία έξοδο των Γάλλων από τη χώρα, αλλά και να συγκρατήσουν τις υψηλές ζημίες από την κινεζική αγορά αυτοκινήτου, η οποία έχει πλέον μπει σε φάση αποθέρμανσης. Και αυτό μεταφράζεται σε μειωμένες πωλήσεις και κέρδη για τις δυτικές –ευρωπαϊκές και αμερικανικές– αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες δραστηριοποιούνται χρόνια στη χώρα, έχοντας επενδύσει και συνάψει συνεργασίες με εγχώριες και για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ άλλων.  Ειδικότερα, η Dongfeng Peugeot Citroen Automobiles (DPCA), κοινοπραξία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, με έδρα το Βουχάν στην κεντρική Κίνα, θα μειώσει κατά το ήμισυ το εργατικό δυναμικό. Από 8.000 θα μειωθεί στα 4.000 άτομα, εφόσον θα κλείσει ένα εργοστάσιο και θα πουλήσει άλλο ένα, βάσει των συμπεφωνημένων τον προηγούμενο μήνα.

Οι συζητήσεις έγιναν μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου της PSA, Κάρλος Ταβάρες, και του ομολόγου του της Dongfeng, Ζου Γιανφένγκ, όπως φαίνεται στο έγγραφο. Χωρίς να επεκταθούν σε λεπτομέρειες για το κοινό σχέδιο αναδιοργάνωσης των δραστηριοτήτων τους, οι εταιρείες απλώς είπαν ότι επιδιώκουν να βελτιώσουν σε όλα τα επίπεδα την απόδοσή τους. Ενδεχομένως, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το Ρόιτερς, η συμφωνία των Ταβάρες και Γιανφένγκ να αποτρέπει την αποχώρηση της PSA από την Κίνα. Το πρακτορείο επικαλείται δύο καλά πληροφορημένες πηγές της γαλλικής εταιρείας, οι οποίες επισημαίνουν πως ο διευθύνων σύμβουλός τους, Κάρλος Ταβάρες, είχε θίξει το ενδεχόμενο είτε απομάκρυνσης από την κοινοπραξία, η οποία λειτουργεί 27 χρόνια και σε αυτήν συμμετέχει με 12,2% η Dongfeng, είτε ολοκληρωτικής εξόδου. «Απέχουμε ελάχιστα από το να αποσυρθούμε από την Κίνα και είναι πραγματικά πολύ σοβαρά τα πράγματα», παρατηρεί πηγή πλησίον του διοικητικού συμβουλίου της Peugeot - Citroen.

H PSA προσπαθεί να αναζωογονήσει τις δραστηριότητές της σε αντίξοες συνθήκες. Και ενώ στο παρελθόν η Κίνα ήταν μία αγορά ζωογόνος για τη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, σήμερα συρρικνώνεται. Το 2018 εμφάνισε μειωμένες πωλήσεις πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990, ενώ και για φέτος οι προοπτικές δεν είναι καλές. Αναμένεται υποχώρησή του περαιτέρω και σε ποσοστό 5% εξαιτίας της κλιμάκωσης του σινοαμερικανικού εμπορικού πολέμου. Τα σοβαρά προβλήματα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας σωρεύθηκαν ειδικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Οι πωλήσεις ελαττώθηκαν και απομειώθηκε η συμμετοχή της στην κοινοπραξία κατά 400 εκατομμύρια ευρώ, η οποία (συμμετοχή) τώρα αποτιμάται στα 500 εκατομμύρια ευρώ. Το 2018 οι πωλήσεις στην Κίνα περιορίστηκαν σχεδόν τρεις φορές από όσο ήταν το 2014 με 731.000 οχήματα. Πέρυσι, συγκεκριμένα, η Peugeot - Citroen πούλησε 251.700 αμάξια στην αγορά αυτή. Στο πλαίσιο της συμφωνία των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών θα παύσει η κατασκευή μη ελκυστικών μοντέλων και θα επικεντρωθεί σε όσα έχουν υψηλότερη ζήτηση και κερδοφορία. Η επιλογή αυτή συνάδει με εκείνην της PSA στη Γηραιά Ηπειρο, όπου της αποδίδει πολύ υψηλά περιθώρια κερδών. Τέλος, ένα ακόμα θέμα, που φέρεται να αντιμετωπίζει ο γαλλικός όμιλος, είναι η διοίκηση της κοινοπραξίας DPCA.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ