ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην πώληση ενός εκατ. ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2025 στοχεύει η VW

Βασικός στόχος της Volkswagen είναι να αυξήσει μέχρι το 2022 το περιθώριο κέρδους της στο 6%, από 5,2% το πρώτο εξάμηνο του 2019, παρά τις μεγάλες επενδύσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη μείωση των πωλήσεων σε Γερμανία και Κίνα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen προβλέπει αύξηση περιθωρίου κέρδους μέχρι το 2022 και την πώληση ενός εκατομμυρίου ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025, κάτι που θα της επιτρέψει να εκθρονίσει από την πρώτη θέση στην ηλεκτροκίνηση την αμερικανική Tesla. Παράλληλα, σύμφωνα με δημοσίευμα γερμανικού περιοδικού ο διευθύνων σύμβουλος της VW ενδιαφέρεται να αποκτήσει μερίδιο της Tesla, είδηση που προκάλεσε την άνοδο της μετοχής της αμερικανικής εταιρείας πάνω από 2%.

Το περιοδικό Manager Magazine έγραψε χθες πως ο Χέρμπερτ Ντις, διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, θα επένδυε στη μεγάλη του αντίπαλο στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εφόσον είχε τη δυνατότητα. «Ο Ντις θα προχωρούσε αμέσως (στην επένδυση) αν μπορούσε», φέρεται να είπε στο γερμανικό περιοδικό ένας εκ των κορυφαίων συνεργατών του επικεφαλής της Volkswagen. Ο λόγος που θα ήθελε η VW να επενδύσει στην ανταγωνίστρια Tesla είναι ότι θα αποκόμιζε σημαντικά κέρδη από τη γνώση που έχει συγκεντρώσει η αμερικανική εταιρεία στους τομείς των μπαταριών και του εξειδικευμένου λογισμικού που χρησιμοποιεί, επιτρέποντας στα αυτοκίνητά της να κινούνται αυτόνομα σε κάποιο βαθμό. Η εξαγορά μεριδίου της Tesla θα αρκούσε αρχικά, σύμφωνα με το δημοσίευμα του Manager Magazine. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι σήμερα η μεγαλύτερη στον πλανήτη με βάση τις πωλήσεις και διαθέτει τα μετρητά ώστε να προχωρήσει σε εξαγορά μεριδίου ή και ολόκληρης της Tesla. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας του Ελον Μασκ έχει υποχωρήσει στα 39,5 δισ. δολάρια, καθώς η μετοχή της έχει σημειώσει πτώση κατά 31% τους τελευταίους 12 μήνες. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που θα πρέπει να υπερνικήσει ο Ντις είναι να αποσπάσει τη συγκατάθεση των οικογενειών Πιχ και Πόρσε, που είναι μεγαλομέτοχοι της Volkswagen. Τραπεζίτης που έχει στενές σχέσεις με τη Volkswagen είπε στο Reuters ότι ενώ ισχύει πως ο Ντις θα ήθελε να αποκτήσει τους μηχανικούς λογισμικού της Tesla, είναι σχεδόν αδύνατο να δικαιολογήσει δαπάνη 30 δισ. δολαρίων για να τους αποκτήσει, μέσω της αγοράς μεριδίου στην εταιρεία.

Παρά το αυξημένο κόστος της επένδυσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη μείωση των πωλήσεων σε Γερμανία και Κίνα, η Volkswagen επανέλαβε χθες πως θα αυξήσει μέχρι το 2022 το περιθώριο κέρδους της στο 6%, από 5,2% το πρώτο εξάμηνο του 2019. Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο Ραλφ Μπράντσταετερ, γενικός διευθυντής της VW, επέμεινε πως η εταιρεία θα πουλήσει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025. Αυτός ο στόχος πωλήσεων «εξακολουθεί να είναι ο πολικός αστέρας της στρατηγικής μας», είπε ο Μπράντσταετερ. Μετά το σκάνδαλο παραποίησης των στοιχείων για τις εκπομπές από αυτοκίνητά της που χρησιμοποιούν κινητήρες ντίζελ, σκάνδαλο που επέφερε πρόστιμα συνολικού ύψους περίπου 25 δισ. δολαρίων από τις αμερικανικές αρχές, η Volkswagen σπατάλησε σχεδόν δύο χρόνια προσπαθώντας να υπερασπιστεί τους κινητήρες ντίζελ. Στη συνέχεια όμως πραγματοποίησε μεγάλη στροφή και αποφάσισε να επενδύσει 30 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη και την παραγωγή πληθώρας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το σκάνδαλο ντίζελ προκάλεσε θεμελιώδη κρίση στην εταιρεία, αλλά έγινε επίσης «καταλύτης για τη μεταμόρφωση της Volkswagen», παραδέχθηκε χθες ο Μπράντσταετερ. Η ηλεκτρική αντεπίθεση της VW θα αρχίσει το φθινόπωρο με την κυκλοφορία του χάτσμπακ ID.3, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη 70 μοντέλα την επόμενη δεκαετία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ