ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Ονομάζομαι Petri Honkala και είμαι “οδηγός ευτυχίας”. Μένω στα φινλανδικά παράλια, στο χωριό Mathildedal – ένα υπέροχο μέρος! Βρίσκεται στην καρδιά του Εθνικού Πάρκου Teijo, δίπλα στη Βαλτική Θάλασσα. Είμαι και εγώ ο ίδιος κομμάτι της φύσης. Ελάτε να σας φιλοξενήσω φέτος το καλοκαίρι για τρεις ημέρες. Θα περιπλανηθούμε, θα ψάξουμε για μούρα και μανιτάρια, θα ψήσουμε λουκάνικα, θα πάμε για μπάνιο και τόσα ακόμη…».

Ετσι συστήνεται ο Petri στο βίντεο, στο πλαίσιο προωθητικής τουριστικής καμπάνιας από το Visit Finland, τον επίσημο φορέα της χώρας. Σε αντίστοιχα βίντεο γνωρίζουμε την Katja, φοιτήτρια και δασκάλα γιόγκα, τον Esko, δήμαρχο του Ροβανιέμι, αλλά και τους Laura και Joni, Linda και Niko, Juho, Hanna και Timo, που απαρτίζουν την οκταμελή ομάδα των «Οδηγών Ευτυχίας». Οι ενδιαφερόμενοι τους έχουν ήδη «νοικιάσει» για φέτος το καλοκαίρι, έχοντας στείλει εδώ και μήνες τις αιτήσεις τους.

«Ηταν Μάρτιος του 2018 όταν η Φινλανδία αναδείχθηκε από τα Ηνωμένα Εθνη η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο. Αν και η σχετική μελέτη βασίστηκε κυρίως στις κοινωνικές συνθήκες, οι οποίες αποτελούν το θεμέλιο για την ευημερία των κατοίκων της χώρας, εμείς στο Visit Finland, διαπιστώσαμε ότι ένας βασικός λόγος που αισθάνονται ευτυχισμένοι οι Φινλανδοί είναι η ιδιαίτερη σχέση μας με τη φύση. Πώς θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε στους επισκέπτες της χώρας αυτή την αίσθηση;» Κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα της καμπάνιας «Rent a Finn» («Νοίκιασε έναν Φινλανδό»).


«Οδηγοί ευτυχίας» ή αλλιώς... Φινλανδοί πολίτες έτοιμοι να φιλοξενήσουν για τρεις ημέρες επισκέπτες από το εξωτερικό, αλλά και να τους ξεναγήσουν στη φύση της πατρίδας τους.

«Οταν, την επόμενη χρονιά, το 2019, η Φινλανδία ανακηρύχθηκε για δεύτερη φορά η πιο ευτυχισμένη χώρα, αισθανθήκαμε ότι βρισκόμαστε πραγματικά σε καλό δρόμο», αναφέρει εισαγωγικά η κ. Hetta Huittinen, επικεφαλής Διεθνών Μέσων και Δημοσίων Σχέσεων του Business Finland, International Marketing. Οπως, δε, προσθέτει, «η καμπάνια “Rent a Finn” του επίσημου τουριστικού φορέα Visit Finland απευθύνεται σε όσους ταξιδιώτες επιθυμούν να γνωρίσουν τη χώρα, τους Φινλανδούς, αλλά και τη στενή τους σχέση με τη φύση, με τη βοήθεια καθημερινών ανθρώπων, οι οποίοι λειτουργούν ως “οδηγοί ευτυχίας”. Αρκετοί επιλέγουν τη Φινλανδία για διακοπές λόγω της ηρεμίας και του καθαρού αέρα. Η καμπάνια “Rent a Finn” έρχεται να ανταποκριθεί στη διεθνή ταξιδιωτική τάση για αυθεντικότητα και τοπικές εμπειρίες. Στοχεύει στο να καταστήσει τη Φινλανδία έναν ακόμη πιο ενδιαφέροντα διεθνή ταξιδιωτικό προορισμό, δίνοντάς μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Προκειμένου να επιτύχουμε τον στόχο μας, βάλαμε μπροστά στις αρχές του 2019 μια εθνική πρωτοβουλία για να “στρατολογήσουμε” Φινλανδούς “για ενοικίαση”. Η ανταπόκριση ήταν τεράστια! Λάβαμε εκατοντάδες αιτήσεις από απλούς ανθρώπους, οι οποίοι ήταν πρόθυμοι να μοιραστούν με τους επισκέπτες την καθημερινότητά τους, το πώς οι ίδιοι απολαμβάνουν τη φύση. Προσέφεραν το σπίτι ή το εξοχικό τους, έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να μπορούν να πάνε για ψάρεμα, να μαζέψουν μούρα στο δάσος, να δοκιμάσουν ιστιοπλοΐα ή απλώς να χαλαρώσουν σε μια φινλανδική ξύλινη καλύβα και εντέλει, μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες, να μάθουν πως, ενταγμένοι στο φυσικό περιβάλλον, η ζωή μας μπορεί να βελτιωθεί, να νιώσουμε πραγματικά ευτυχισμένοι».

Ανάδειξη της φύσης

Σε ό,τι αφορά την επιλογή τόσο των «οδηγών ευτυχίας» όσο και των ενδιαφερόμενων επισκεπτών, η κ.Huittinen αναφέρει: «Στα μέσα Μαρτίου ανακοινώσαμε τους οκτώ “οδηγούς ευτυχίας”. Η γεωγραφική διασπορά διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην επιλογή τους – θέλαμε να αναδείξουμε πόσο διαφορετική είναι η φινλανδική φύση στις διάφορες περιοχές: την αρκτική φύση στο Lapland, την υπέροχη ακτογραμμή και στο αρχιπέλαγο, στις ήρεμες λίμνες της φινλανδικής Lakeland... Ακόμη και μέσα στο Ελσίνκι, πάλι βρίσκεσαι κοντά στη φύση. Σύντομα, στις 21/4, ολοκληρώθηκε και η διαδικασία αιτήσεων των ενδιαφερόμενων επισκεπτών. Και εδώ, η ανταπόκριση ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Λάβαμε περισσότερες από 6.000 αιτήσεις – αρκετές δεκάδες και από την Ελλάδα. Ακολούθησε η διαδικασία επεξεργασίας των αιτήσεων και με μεγάλη δυσκολία καταλήξαμε σε οκτώ ταξιδιώτες διαφορετικού προφίλ, από κάθε γωνιά της Γης».

Πώς αποτυπώνεται το όφελος της καμπάνιας «Rent a Finn»; «Εχει αποτελέσει ιδανικό όχημα για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό. Η ανάδειξη της αξίας της φύσης, καθώς και της εμπειρίας τού να περάσεις μερικές ημέρες σαν ντόπιος, αποτελεί αναμφίβολα την πλέον σύγχρονη τάση στον τουρισμό. Εμείς επιτύχαμε να οικοδομήσουμε το τουριστικό προϊόν που θέλαμε, στοχεύοντας σε ένα ευρύ κοινό. Παράλληλα, δώσαμε το έναυσμα σε πολύ κόσμο να ανατρέξει στο Διαδίκτυο, να αναζητήσει πληροφορίες για τη Φινλανδία, να την τοποθετήσει στη λίστα με τους επιθυμητούς προορισμούς. Θετικά λειτούργησε, ασφαλώς, και η μεγάλη προβολή στα μέσα, τόσο τα παραδοσιακά όσο και στα κοινωνικά δίκτυα – μέχρι το τέλος Μαΐου είχαμε ήδη 1,366 δισ. προβολές σε ολόκληρο τον πλανήτη! Η καμπάνια εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη, επομένως τα νούμερα αυτά αυξάνονται».

Αντιδράσεις επισκεπτών; «Επειδή το πρόγραμμα δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, δεν έχουμε συγκεντρώσει όλα τα σχόλια. Μέχρι στιγμής, όλα πολύ θετικά. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν αυθεντική σάουνα, να κολυμπήσουν σε λίμνες, να θαυμάσουν τον ήλιο του μεσονυκτίου, να μαζέψουν άγρια μούρα και να φτιάξουν πίτα. Αρκετοί από αυτούς, μοιράζονται τις μοναδικές αυτές στιγμές στο Instagram, μέσω του #rentafinn. Δεν έλειψαν και ορισμένες ιδιαίτερα ενθουσιώδεις αντιδράσεις, όπως κάποιοι που θέλουν πλέον να μετακομίσουν στη Φινλανδία. Οσο για τους «οδηγούς ευτυχίας»; Εξίσου ευχαριστημένοι – ήδη αποτελούν μια ενθουσιώδη μικρή κοινότητα. Μέχρι που η μητέρα ενός έπλεξε μάλλινες κάλτσες για τους επισκέπτες της οικογένειας που φιλοξενούσαν».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ