Απόστολος Λακασάς ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Βιαστικά άλματα για υψηλά εμπόδια

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ANTIΛOΓOI

Υποψήφιος εισήχθη με 0,84 σε τμήμα Πολιτικών Μηχανικών! Η θλιβερή εικόνα των φετινών επιδόσεων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα ΑΕΙ οφείλεται στη λαϊκιστική μετατροπή των ΤΕΙ σε πανεπιστήμια, λίγο πριν από τις εκλογές, από τον τέως υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου και στη γενική αύξηση των θέσεων στα ΑΕΙ. Στόχοι του ήταν να στείλει στην περιφέρεια νέους «πελάτες» (για σπίτια, σουβλατζίδικα, καφετέριες) και να προσφέρει μαζικά πανεπιστημιακά πτυχία στην αγχωμένη ελληνική οικογένεια, που, έχοντας βιώσει σημαντικές ανατροπές στη ζωή της λόγω κρίσης, αποζητά ένα καλύτερο μέλλον για το παιδί. Μεταπολιτευτικά για την πλειονότητα των Ελλήνων το μέλλον αυτό συνδέθηκε με το Δημόσιο, οι πολιτικοί διαχειριστές του οποίου μπορούσαν να διορίζουν προς άγραν ψήφων.

Επί της ουσίας, το ξεχείλωμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υπηρετεί καμία ακαδημαϊκή αρχή, πόσο μάλλον όταν αρκεί και μια... λευκή κόλλα για την εισαγωγή.

Βέβαια, είναι μονομερές να υποστηρίζεται ότι μόνος παράγοντας για το ποσοστό των υποψηφίων που έχει μέσον όρο κάτω του 10 είναι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων των εξετάσεων. Την τελευταία δεκαετία, και παρά τις διαφορές στον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων ετησίως, το ποσοστό των υποψηφίων κάτω από 10 είναι σταθερά πέριξ του 30% κάθε χρόνο. Αυτό δεν έχει προβληματίσει ουσιαστικά την ελληνική πολιτεία, η οποία επίσης σπρώχνει κάτω από το χαλί τις μετριότατες επιδόσεις στον διαγωνισμό PISA του ΟΟΣΑ για τις βασικές δεξιότητες που κατέχουν οι έφηβοι.

Αδήριτη ανάγκη για να ανέβει το επίπεδο των επιδόσεων είναι η βελτίωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και η απόκτηση ενός απολυτηρίου με αξιόπιστες διαδικασίες, φυσικά μέσω εξετάσεων. Η επαναφορά της βάσης του 10, όπως σχεδιάζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, θα καταλήξει απλώς ένα εμπόδιο για τους πιο αδύναμους μαθητές (και όχι μόνον εκπαιδευτικά αλλά και οικονομικά, αφού το φροντιστήριο είναι καθοριστικό για την προετοιμασία των υποψηφίων). Πρέπει να συνδυαστεί από ενίσχυση του γυμνασίου και του λυκείου, ουσιαστικό επαγγελματικό προσανατολισμό και στιβαρή μεταλυκειακή επαγγελματική εκπαίδευση για όσους αποφοίτους λυκείου μείνουν εκτός ΑΕΙ.

Ωστόσο, να τονισθεί. Μεγάλο μέρος της ευθύνης έχουν τα ίδια τα ΑΕΙ, που κάνουν τα στραβά μάτια στα 0,8, τα 2, τα 3 και τα 4 των βάσεων εισαγωγής, μόνο και μόνο για να συντηρούν τη δική τους... δημοσιοϋπαλληλία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ