Χωρίς ναυπηγείο το business plan της Cosco

Χωρίς ναυπηγείο το business plan της Cosco

2' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χωρίς προσδιορισμό για χρήση γης ως ναυπηγείου στη χερσαία ζώνη παραχώρησης κατατέθηκε την Παρασκευή το μεσημέρι στην ΕΣΑΛ το master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που εμπεριέχει το επενδυτικό σχέδιο της Cosco, προϋπολογισμού της τάξης των 800 εκατ. ευρώ. Η συμπερίληψη αυτής της πρόνοιας ή όχι ήταν και η συζήτηση που καθυστέρησε κατά μία εβδομάδα την κατάθεση του master plan, καθώς, όπως διαμηνύθηκε αρμοδίως στη διοίκηση του ΟΛΠ από το υπουργείο Ναυτιλίας, η πρόβλεψη αυτή δεν ήταν επιθυμητή ειδικά όσο το ζήτημα εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Για το θέμα του αν μπορεί ή όχι να κάνει ναυπηγείο η Cosco μέσα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του ΟΛΠ εκδηλώνονται σφοδρές αντιδράσεις από Ελληνες επιχειρηματίες του κλάδου, οι οποίοι ανησυχούν πως ο κινεζικός όμιλος θα τους αποσπάσει σημαντικά μερίδια. Το θέμα όμως δεν αποκλείεται να επανέλθει εφόσον ο ΟΛΠ κερδίσει τη σχετική προσφυγή στο ΣτΕ, λένε με νόημα κύκλοι του λιμανιού που «διαβάζουν» στη διαλλακτικότητα της Cosco πρόθεση να μη συγκρουστεί τουλάχιστον επί του παρόντος για το ζήτημα με τη νέα κυβέρνηση.

Επίσης, το σχέδιο για το λιμάνι του Πειραιά προβλέπει πολύ μικρότερο εμπορικό κέντρο για τον νέο τερματικό σταθμό της κρουαζιέρας (22.000 τετραγωνικά μέτρα αντί 44.000 τετραγωνικών μέτρων πριν), που θα εξυπηρετεί τους χώρους του σταθμού και όχι το ευρύ κοινό.

Τέλος, έχει περιλάβει την κατασκευή και τη λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι. Στόχος της Cosco είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU. Ο ΟΛΠ, ο οποίος αναρριχήθηκε φέτος στην 32η θέση παγκοσμίως σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη του Lloyd’s List, που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες, εδώ και μερικές εβδομάδες είναι ο μεγαλύτερος σε διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο.

Η επένδυση στον προβλήτα ΙV εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 300 εκατ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί στις ήδη προωθούμενες από την Cosco επενδύσεις, που ανέρχονται στα 612 εκατ. Από αυτές εξαιρέθηκε έπειτα από αντιρρήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης η κατασκευή ναυπηγείου για mega yachts, προϋπολογισμού περίπου 40 εκατ. ευρώ. Αν από τα 612 εκατ. αφαιρεθούν τα 40 εκατ. και άλλα 68 εκατ. που αφορούν επενδύσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί (νέα πλωτή δεξαμενή, επισκευές κ.λπ.) και προστεθούν τα 300 εκατ. του προϋπολογισμού του νέου προβλήτα, προκύπτουν τα περίπου 800 εκατ. των επενδύσεων που προβλέπει το master plan.

Στόχος της κυβέρνησης είναι το νέο επενδυτικό πλάνο για το λιμάνι να εγκριθεί τις επόμενες εβδομάδες, ώστε τον Οκτώβριο, όταν είναι προγραμματισμένη η επίσημη επίσκεψη του Κινέζου προέδρου Σι Τζινπίνγκ, να έχουν δρομολογηθεί οι πρώτες εργασίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή