Οι σκληρές καιρικές συνθήκες ανέδειξαν τα ικανότερα πληρώματα στην Ανδρο

Οι σκληρές καιρικές συνθήκες ανέδειξαν τα ικανότερα πληρώματα στην Ανδρο

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μπορεί να «έτρεχαν» κάποιοι από τους εμπειρότερους Έλληνες ιστιοπλόους. Μπορεί να έπαιρναν μέρος σκάφη με χιλιάδες μίλια στα πανιά τους. Μπορεί τα μίλια να ήταν λιγότερα από 15. Ο θαλάσσιος στίβος όμως της Άνδρου, ενός νησιού όπου η ναυτοσύνη αποτελεί κομμάτι της ιστορίας του, «ζήτησε» από τους αγωνιζόμενους του 52ου Διεθνούς Ιστιοπλοϊκού Αγώνα Άνδρου να περάσουν και πάλι από… εξετάσεις ιστιοπλοϊκής δεινότητας σε μία σύντομη απόσταση, μία ανάσα από τη στεριά, με καιρικές συνθήκες εξαιρετικά σκληρές. Νικητής στην τελευταία ιστιοδρομία της διοργάνωσης ήταν το «Velos – Eurobank» των «χάλκινων» Ολυμπιονικών Τάκη Μάντη – Παύλου Καγιαλή ενώ στη γενική κατάταξη υπερίσχυσε το «Optimum 3 – Samos Steamship» με κυβερνήτη τον Περικλή Λιβά.

Οι σκληρές καιρικές συνθήκες ανέδειξαν τα ικανότερα πληρώματα στην Ανδρο-1

Με φόντο τα πανέμορφα καπετανόσπιτα της Χώρας, και δίπλα από τον ιστορικό φάρο Τουρλίτη στήθηκε η γραμμή εκκίνησης για την τελευταία ιστιοδρομία. Το μνημείο του Αφανούς Ναύτου και η εκκλησιά της Παναγιάς της Θαλασσινής αποχαιρέτισαν τα ιστιοφόρα που χόρευαν σαν καρυδότσουφλα σε μία θάλασσα όπου οι βορειοδυτικοί άνεμοι επτά και οκτώ μποφόρ, η μαϊστροτραμουντάνα όπως τη λένε οι ντόπιοι, είχαν δημιουργήσει έντονο κυματισμό. Στο ακρομώλιο του λιμενοβραχίονα είχαν συγκεντρωθεί δεκάδες κάτοικοι του νησιού για να ευχηθούν καλό κατευόδιο στα πληρώματα. Εξάλλου, η μοίρα του τόπου τούς έχει συνδεθεί αιώνες με τη θάλασσα και στο dna τους έχουν καταγραφεί χιλιάδες αποχαιρετισμοί.

Οι σκληρές καιρικές συνθήκες ανέδειξαν τα ικανότερα πληρώματα στην Ανδρο-2

Τα 28 ιστιοφόρα έστριψαν στη σημαδούρα που είχε τοποθετηθεί μπροστά από τη θαλάσσια περιοχή στα Γυάλια και κατευθύνθηκαν προς το Δύσβατο. Το απότομο ανάγλυφο της Άνδρου δημιουργεί καθοδικά ρεύματα ανέμου, τους καταβάτες ή καπελωτές, που δυσκολεύουν την προσπάθεια των πληρωμάτων και εγκυμονούν κινδύνους για τα σκάφη. Οι δυνατοί άνεμοι βοήθησαν τα γρήγορα ιστιοφόρα του στόλου να πετύχουν ταχύτητες άνω των 22 κόμβων. «Ήταν ένας δύσκολος αγώνας με πολύ αέρα. Ταξιδέψαμε το σκάφος στα όριά του. Θέλαμε να δούμε τα όρια του σκάφους αλλά έπρεπε να το πάμε και στα όρια του για να φέρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Όλη η ομάδα ήταν πολύ καλή», δήλωσαν οι «χάλκινοι» Ολυμπιονίκες Τάκης Μάντης – Παύλος Καγιαλής, κυβερνήτες του «Velos – Eurobank», το οποίο ελάχιστα μέτρα πριν από τον τερματισμό μετατράπηκε σε… υποβρύχιο καθώς κάρφωσε, ευτυχώς χωρίς προβλήματα χάρη στην εμπειρία του πληρώματός του, στη θάλασσα. Το «γαλανόλευκο» Velos ήταν ο νικητής της κούρσας.

Οι σκληρές καιρικές συνθήκες ανέδειξαν τα ικανότερα πληρώματα στην Ανδρο-3

Στα ORC, μεγάλος πρωταγωνιστής και νικητής στη γενική κατάταξη ήταν το «Optimum 3 – Samos Steamship» με κυβερνήτη τον Περικλή Λιβά. «Πήραμε μέρος σε μία εξαιρετικά απαιτητική και γρήγορη κούρσα που δε συγχωρούσε το παραμικρό λάθος. Είμαι υπερήφανος για την OPTIMUM ομάδα και για την πειστική επικράτησή της στον 52 ο Αγώνα της Άνδρου», υπογράμμισε ο Περικλής Λιβάς.

Στα Super Yachts την πρώτη θέση στην ιστιοδρομία Άνδρος – Δύσβατο κατέκτησε το «Acool Turabi» με κυβερνήτη τον Δ. Παλαιολόγο ενώ στη γενική κατάταξη πρώτευσε το «Spirit Of Galatea – Equinox Maritime LTD» των Α. Αντωνίου – Δ. Χριστοφόρου.

Ο αγώνας αποτελεί συνδιοργάνωση του Ναυτικού Ομίλου Άνδρου και του Ναυτικού Ομίλου Ελλάδος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή