ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΜΑΔΡΙΤΗ
ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΑΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ

Από 15/10/2019 έως 26/01/2020

Μετά την εμφάνιση της δαγκεροτυπίας στα τέλη της δεκαετίας του 1830 και κυρίως μετά την ανακάλυψη της φωτογραφικής εκτύπωσης σε χαρτί, η σχέση μεταξύ φωτογραφίας και ζωγραφικής έγινε πολύ στενή. H έκθεση «The Impressionists and Photography» στο Museo Nacional Thyssen-Bornemisza στη Μαδρίτη διερευνά τους τρόπους με τους οποίους οι ιμπρεσιονιστές επηρεάστηκαν από το νέο μέσο, το οποίο ουσιαστικά άλλαξε ριζικά τον τρόπο θέασης της πραγματικότητας και του κόσμου. Πλάι στα 66 έργα κορυφαίων εκπροσώπων του κινήματος, όπως οι Camille Pissarro, Claude Monet και Alfred  Sisley, εκτίθενται περισσότερες από 100 φωτογραφίες των Gustave Le Gray, Eugène Cuvelier και Félix Nadar, μεταξύ άλλων, που τους ενέπνευσαν – τόσο θεματολογικά όσο και τεχνικά, στη χρήση, για παράδειγμα, του φωτός.  
museothyssen.org


NTIΣΕΛΝΤΟΡΦ
ΕΙΚΟΝΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΕΝΑΡΙΟ
Έως 05/01/2020


© Otto Piene/VG Bild-Kunst, Bonn 2019, Foto: Kunstpalast-Friedrich Rosenstiel-ARTOTHEK


O Γερμανο-αμερικανός Otto Piene (1928-2014), συνιδρυτής της καλλιτεχνικής ομάδας ZERO, συγκαταλέγεται στους πλέον σημαντικούς δημιουργούς μεταπολεμικά. Η έκθεση «Otto Piene. Fire Paintings» στο Kunst Palast είναι αφιερωμένη στα έργα που δημιούργησε από το 1960 και ύστερα με τη βοήθεια της φωτιάς. Συγκεκριμένα, έκαιγε ένα μείγμα από μπογιά, βερνίκι και σταθεροποιητή πάνω σε χαρτί ή σε καμβά και άφηνε τη δημιουργική διαδικασία να λάβει χώρα, χωρίς, επί της ουσίας, τη δική του παρέμβαση. Ο Piene αποκαλούσε τους πίνακες που δημιουργούσε με τον τρόπο αυτόν «εικόνες χωρίς σενάριο».
kunstpalast.de


ΛΟΝΔΙΝΟ
ΠΟΡΤΡΕΤΑ ΜΕ ΝΟΗΜΑ
Από 07/10/2019 έως 26/01/2020


© McNay Art Museum, San Antonio


Τι είναι αυτό που κάνει τα πορτρέτα του Paul Gauguin (1848-1903) να θεωρούνται πρωτοπόρα; Η έκθεση «The Credit Suisse Exhibition: Gauguin Portraits» στην Εθνική Πινακοθήκη δίνει την απάντηση: καθένα λειτουργεί και σε συμβολικό επίπεδο, πέρα από το να παρουσιάζει ποιος είναι ο εικονιζόμενος και ποια η κοινωνική του τάξη ή η οικογενειακή του κατάσταση, όπως συνηθιζόταν στη δυτική τέχνη μέχρι τότε.
nationalgallery.org.uk
 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ