«Στάσις Βενιζέλου», αναμείνατε

«Στάσις Βενιζέλου», αναμείνατε

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί οικτρά επιτομή ανικανότητος πέντε εν τω συνόλω διαδοχικών κυβερνήσεων –περιλαμβανομένης και της σημερινής– να ολοκληρώσουν ένα έργο περίπου δέκα χιλιομέτρων. Τα αρχαιολογικά ευρήματα στη συμβολή των οδών Εγνατίας και Βενιζέλου εισήγαγαν από το 2012 στην καθιερωμένη κομματική αντιπαράθεση και μία «πολιτισμική» παράμετρο.

Το ερώτημα που εδίχασε την πόλη –καμιά χιλιάδα ατόμων, δηλαδή, που έχουν δημόσιο λόγο και διαμορφώνουν το ύφος της Θεσσαλονίκης– ήταν εάν τα ευρήματα θα έπρεπε να αποσπασθούν και να επανατοποθετηθούν ή να αναδειχθούν in situ – εκεί όπου εντοπίσθηκαν.

Υπό κανονικές συνθήκες η διαίρεση θα προσελάμβανε τη συνήθη της μορφή –μεταξύ Αριστεράς με τους διανοουμένους της και «πραγματιστικής» Δεξιάς– και το όλο θέμα θα ετίθετο υπό έλεγχο. Μόνον που από το 2010 είχε εκλεγεί δήμαρχος της Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μπουτάρης.

Από παραδοσιακή δεξιά οικογένεια, επιχειρηματίας και ο ίδιος, αφού περιπλανήθηκε στους λαβυρίνθους της Αριστεράς, ο κ. Μπουτάρης εξελέγη δήμαρχος, υποστηριζόμενος όχι απλώς από την Κεντροαριστερά, αλλά από την ανώτερη και ανώτατη αστική τάξη της πόλεως, τους εκσυγχρονιστικούς ψηφοφόρους της Ν.Δ.

Οταν λοιπόν ανέκυψε το θέμα των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου και Εγνατίας, ο κ. Μπουτάρης ετέθη επικεφαλής της εκστρατείας της ελίτ περί αναδείξεως των ευρημάτων in situ και κέρδισε τη μάχη. Οι ψηφοφόροι της Ν.Δ. χωρίσθηκαν –σχηματικά και αυθαίρετα– στους άνω και στους νοτίως κατοικούντες της οδού Αγίας Σοφίας.

Εάν ο σημερινός πρόεδρος της Ν.Δ. και πρωθυπουργός ήταν ένας «κανονικός» δεξιός, θα ήταν φυσιολογική η αντίδραση στο «σύστημα Μπουτάρη», στον οποίο χρεώνουν την καταδίκη του προκατόχου του στον δήμο κ. Βασίλη Παπαγεωργόπουλου σε ισόβια, και εξαιτίας των πρώτων αντιρρήσεών του στην τοποθέτηση αγάλματος του Κωνσταντίνου Καραμανλή στον παραλιακό πεζόδρομο.

Αλλά ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης είναι κεντρώος φιλελεύθερος και η εκλογή του κ. Μπουτάρη έναντι του αντιπάλου του το 2010 κ. Κώστα Γκιουλέκα με διαφορά μικρότερη των 300 ψήφων, οφείλεται στην ανοικτή στήριξη που του παρέσχε η κ. Ντόρα Μπακογιάννη και τοπικώς ο κ. Νίκος Ταχιάος, ο νέος πρόεδρος της εταιρείας «Αττικό Μέτρο».

Από την άποψη αυτή η απόφαση του κ. Μητσοτάκη να ανατρέψει τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί αντί να ολοκληρώσει το έργο, πετυχαίνοντας εκεί όπου απέτυχαν οι άλλοι και ο ασφαλώς ο ΣΥΡΙΖΑ, αναζωπυρώνει απλώς μία άγονη αντιπαράθεση.

Θα διατυπωθούν διάφορες εικασίες περί κινήτρων που βρίσκονται πίσω από την απόφαση αυτή, όπως κατά το σύνηθες συμβαίνει εις την πολιτική αντιπαράθεση και όχι μόνον εν Ελλάδι.

Αλλά δεν είναι απίθανον να πρόκειται απλώς περί ενός πνεύματος «επιχειρηματικού ακτιβισμού», που θα υπονομεύσει την επιχειρηματικότητα αυτή καθαυτήν. Και τελικώς θα δώσει την ευκαιρία στην Αριστερά να επαναλάβει τα συνθήματα περί της πολιτιστικώς «υπαναπτύκτου» Δεξιάς. Τέλος διαδρομής. «Στάσις Βενιζέλου». Πολύ θα το θέλαμε αλλά θα αργήσει η αποβίβαση για χρόνια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή