ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μέχρι τα τέλη της εβδομάδας, οι κάτοικοι της γαλλικής πρωτεύουσας θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις δοκιμές καινοτόμων ηλεκτρικών υδροπτέρυγων, οι οποίες θα καθορίσουν εάν τα φουτουριστικά σκάφη είναι αξιόπλοα και έτοιμα να αντιμετωπίσουν το ισχυρό ρεύμα και τη μεγάλη εμπορική κίνηση του Σηκουάνα.

Εφόσον ολοκληρώσουν με επιτυχία τις δοκιμές, τα πλωτά ταξί SeaBubbles, όπως τα ονόμασε ο Σουηδός εφευρέτης τους, θα είναι έτοιμα να αρχίσουν τις «κούρσες» κατά μήκος του ποταμού την άνοιξη του 2020. Την αισιοδοξία τους εξέφρασαν ο εφευρέτης Ανερς Μπρίνγκνταλ και ο Γάλλος επενδυτής Αλέν Τεμπό. Τη Δευτέρα, ο Σουηδός δημιουργός των SeaBubbles, συνοδευόμενος από στελέχη της αστυνομίας και τον επικεφαλής του λιμενικού ταμείου του Παρισιού, εγκαινίασαν τις δοκιμές, που θα διαρκέσουν μέχρι και αύριο. Βγαίνοντας από την καμπίνα ενός SeaBubbles, η περιφερειάρχης του νομού Ιλ-ντε-Φρανς, Μαγκαλί Σαρμπονό, δήλωσε ενθουσιασμένη με την εμπειρία της: «Είναι πολύ αναπαυτικό, θα μπορούσε κάποιος ακόμη και να εργασθεί μέσα σε αυτό».


Το σκάφος του, SeaBubbles, επιδεικνύει ο Σουηδός εφευρέτης Ανερς Μπρίνγκνταλ, κατά τη διάρκεια δοκιμαστικού πλου στον Σηκουάνα.

Οι δοκιμαστικοί πλόες θα γίνουν έτσι ώστε οι Αρχές να πιστοποιήσουν εάν η παρουσία των μικρών «ιπτάμενων» σκαφών είναι ρεαλιστική ανάμεσα στη μεγάλη εμπορική κίνηση του ποταμού. «Σε ορισμένα τμήματα του ποταμού κινούνται μέχρι και 100 πλοία την ώρα. Τα μικρά υδροπτέρυγα, όμως, χάρη στο μέγεθος και στην ταχύτητά τους μπορούν να βρουν τη θέση τους στον Σηκουάνα», λέει ο υπεύθυνος του διαύλου, Ντομινίκ Ριτς. Η ταχύτητα των SeaBubbles δημιουργεί, πάντως, ορισμένα προβλήματα. Για να είναι ικανά να «πετούν» πάνω από τον κυματισμό του ποταμού, τα σκάφη πρέπει να αναπτύσσουν ταχύτητα 30 χλμ. την ώρα. Το ανώτατο όριο ταχύτητας στο ποτάμι είναι, όμως, 12 με 18 χλμ. την ώρα. «Η αδειοδότησή τους θα απαιτήσει μόνιμη εξαίρεση από το όριο ταχύτητας», λέει ο κ. Ριτς. Η εταιρεία των SeaBubbles έχει βέβαια ήδη εξασφαλίσει δύο κρίσιμες εξαιρέσεις, αποκτώντας επίσημα το δικαίωμα προσπέρασης άλλων σκαφών και το δικαίωμα αναστροφής.

Η εταιρεία, που συνεργάζεται στενά με τις δημοτικές αρχές, αναζητεί ακόμη τον τρόπο λειτουργίας της. «Θα μπορούσαμε, σε πρώτη φάση, να ακολουθήσουμε το πρότυπο λειτουργίας των οχημάτων ενοικίασης μικρού χρόνου, όπως αυτό ισχύει για τα ταξί Uber», λέει ο Σουηδός εφευρέτης. «Μία άλλη λύση θα μπορούσε να αφορά τη διασύνδεση των SeaBubbles με το δίκτυο του μετρό και των λεωφορείων, που τελούν υπό τη διαχείριση της διαδημοτικής επιχείρησης Ile-de-France Mobilités», λέει ο Ντομινίκ Ριτς. Ο δήμος του Παρισιού επιδιώκει να πείσει την περιφέρεια να αναλάβει μέρος του κόστους αγοράς και συντήρησης των SeaBubbles, με κάθε σκάφος τεσσάρων επιβατών και ενός οδηγού να κοστίζει πάνω από 200.000 ευρώ.

Εκτός από τον τρόπο λειτουργίας και την κίνηση στο πολυσύχναστο ποτάμι, πολλές λεπτομέρειες μένει να αποσαφηνισθούν. Η εταιρεία του Μπρίνγκνταλ, όμως, δηλώνει έτοιμη να αρχίσει την παράδοση των «ιπτάμενων ταξί».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ