Ενας αιώνας έμπνευσης, ένας αιώνας «Καθημερινή»

Ενας αιώνας έμπνευσης, ένας αιώνας «Καθημερινή»

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενας αιώνας συμπληρώθηκε πλέον από την ημέρα που ο Γεώργιος Α. Βλάχος, επιστρέφοντας από την εξορία του στη Σκόπελο, εξέδωσε το πρώτο φύλλο της «Καθημερινής». Το γεγονός αυτό αποτελεί, από μόνο του, ένα αξιοθαύμαστο επίτευγμα. Στα 100 χρόνια κυκλοφορίας της, η εφημερίδα αντιμετώπισε ουκ ολίγες θύελλες –από τη λογοκρισία του καθεστώτος της χούντας μέχρι τον ριζικό μετασχηματισμό που έφερε στο ενημερωτικό οικοσύστημα η ραγδαία ψηφιοποίησή του–, ωστόσο παραμένει μέχρι και σήμερα ένας δυναμικός φάρος της αντικειμενικής ενημέρωσης και της υπεράσπισης της αλήθειας. Ωστόσο, όπως κάθε επέτειος άλλωστε, η συμπλήρωση 100 χρόνων δεν είναι ένα επίτευγμα που περιορίζεται μόνο στη σχέση του θεσμού με το παρελθόν. Πρόκειται παράλληλα και για μια ευκαιρία να το συνδέσουμε με το παρόν και να ατενίσουμε το μέλλον.

Σε αυτό το σκεπτικό κινήθηκε η πρώτη επίσημη διοργάνωση για την εκατονταετηρίδα της «Καθημερινής» με τον τίτλο «K-inspiration», η οποία έλαβε χώρα το βράδυ της περασμένης Πέμπτης στη μεγαλοπρεπή αίθουσα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ. Δώδεκα αξιοθαύμαστοι εκπρόσωποι της νέας γενιάς –Ελληνίδες και Ελληνες διεθνώς αναγνωρισμένοι στον τομέα τους– συγκεντρώθηκαν για να αφηγηθούν στο κοινό τις προσωπικές τους ιστορίες ταλέντου, τόλμης και εξωστρέφειας. Το κάλεσμα της εφημερίδας συνάντησε μια συγκινητική ανταπόκριση: λίγα λεπτά πριν ξεκινήσει η εκδήλωση, μέχρι και τα θεωρεία του τρίτου ορόφου της Λυρικής έσφυζαν από κόσμο, ενώ ξεχώριζε η δυναμική παρουσία της νέας γενιάς. «Δεν ξέρω τι ακριβώς να περιμένω… πέρα από την έμπνευση φυσικά», ψιθύρισε ένας νεαρός που καθόταν σε διπλανή θέση, ενώ τα φώτα χαμήλωναν και στη σκηνή εμφανιζόταν η παρουσιάστρια της βραδιάς Μαρία Κωνσταντάκη.

Ενας αιώνας έμπνευσης, ένας αιώνας «Καθημερινή»-1

Κατάμεστη ήταν η αίθουσα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ, το βράδυ της Πέμπτης, για την εκδήλωση «K-inspiration», που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των 100 ετών κυκλοφορίας της «Καθημερινής». Επιτυχημένοι εκπρόσωποι της νέας γενιάς από τους χώρους της τέχνης, του αθλητισμού, της επιχειρηματικότητας και της δημοσιογραφίας βρέθηκαν επί σκηνής για να μοιραστούν προσωπικές ιστορίες ταλέντου, τόλμης και εξωστρέφειας.

Η ανάσα έμπνευσης και αισιοδοξίας που γέμισε τη σκηνή τις επόμενες τρεις ώρες ήταν μεν αναμενόμενη, ωστόσο η φύση της ήταν αρκετά απροσδόκητη. Σε καθεμία από τις τοποθετήσεις των επιτυχημένων ομιλητών –από το ειλικρινές προσωπικό αφήγημα της πολυβραβευμένης υψιφώνου Χριστίνας Πουλίτση μέχρι την ομιλία του ολυμπιονίκη Λευτέρη Πετρούνια– υπήρχε ένα ασυνήθιστο κοινό νήμα: η επιτυχία συνδεόταν πάντοτε με την αποτυχία και την αντίδραση σε αυτή. «Θυμάμαι την ημέρα που όλα άλλαξαν για εμένα», ανέφερε μέσω ηχογραφημένου βίντεο ο Στέφανος Τσιτσιπάς. «Ηταν η ημέρα που ένας διαιτητής ήρθε και μου είπε πως οι Ελληνες ως έθνος είμαστε εντελώς ανεύθυνοι και αντιεπαγγελματικοί. Αυτό μου άλλαξε τον τρόπο σκέψης και από εκείνη την ημέρα ήθελα να τους αποδείξω πως έκαναν λάθος», πρόσθεσε στο ενθουσιώδες κοινό που παρακολουθούσε προσηλωμένο.

Το πιο κατάλληλο δέσιμο στην εκδήλωση έφερε η κορυφαία κωμικός Κατερίνα Βρανά, με μια κατακλείδα που φώτισε τη Λυρική Σκηνή σαν πυροτέχνημα. Σε ένα ταξίδι της στη Μαλαισία, η Βρανά υπέστη μια σπάνια και ανεξιχνίαστη ασθένεια, η οποία την άφησε παράλυτη, αμίλητη και προσωρινά τυφλή.

Στο stand-up comedy της Πέμπτης αφηγήθηκε με αφοπλιστική λεπτομέρεια και ποικίλες πιπεράτες εκφράσεις την εφιαλτική περιπέτεια της υγείας της, προκαλώντας γέλια, αλλά και ένα βροντερό χειροκρότημα από το κοινό. Σε μόλις 20 λεπτά απέδειξε περίτρανα την επιμονή του ανθρώπινου πνεύματος και την ισχύ του χιούμορ και του αυτοσαρκασμού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή