ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κατάκτηση της πρώτης θέσης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ αποτελεί όραμα και ταυτόχρονα στόχο για τη Lidl Ελλάς, η οποία σήμερα βρίσκεται στην τρίτη θέση, έχοντας, όμως μειώσει αισθητά την απόσταση από τον δεύτερο «παίκτη» της αγοράς. Το παραπάνω αναφέρει μιλώντας στην «Καθημερινή» της Κυριακής ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς. Ο ίδιος μιλάει για τον ανταγωνισμό στον κλάδο, για τις συνθήκες που πρέπει να υπάρχουν στο ελληνικό λιανεμπόριο ώστε να «χωρέσουν» και νέοι «παίκτες», αλλά και για τη συνταγή της επιτυχίας της Lidl κατά την πρόσφατη οικονομική κρίση. Η Lidl Ελλάς, η οποία συμπλήρωσε 20 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, πραγματοποιεί φέτος επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ.

– Το 2016 και το 2017 η Lidl Ελλάς συμπεριλαμβανόταν μεταξύ των αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων που ωφελήθηκαν από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Ποιες είναι οι επιδόσεις της εταιρείας το 2018 και από τις αρχές του 2019, δεδομένης μάλιστα και της επαναλειτουργίας του δικτύου της «Μαρινόπουλος» υπό την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης»;
– Είμαστε προσηλωμένοι στον στόχο μας να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι και να ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις των καταναλωτών. Σε αυτήν την προσπάθεια, το πρόσωπο του ανταγωνισμού δεν μας επηρεάζει, κινούμαστε μεθοδικά προσαρμοζόμενοι πάντα στις ιδιαιτερότητες της αγοράς και στις νέες οικονομικές συνθήκες. Τη χρονιά που πέρασε, σε περιβάλλον υψηλού ανταγωνισμού, με πίεση για μεγάλες προσφορές και καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών καταφέραμε να κλείσουμε θετικά, με αύξηση του κύκλου εργασιών ύψους 4,3%. Μια αύξηση, αποτέλεσμα της αυξημένης επισκεψιμότητας στα καταστήματα σε συνδυασμό με αυξημένο καλάθι, που συνεπάγεται και αύξηση του μεριδίου μας στην εγχώρια αγορά του λιανεμπορίου. Είμαστε περισσότερο από αισιόδοξοι και για την τρέχουσα εταιρική χρήση, καθώς οι πρώτοι μήνες κατέγραψαν δυνατό ξεκίνημα και ο τζίρος μας κινείται ανοδικά.

– Το 2017, κατά την παρουσίαση της έκθεσης για την οικονομική και κοινωνική επίδραση της Lidl Ελλάς, στόχος σας ήταν να ανεβείτε σε μεγαλύτερη θέση από την τρίτη που είστε σήμερα από πλευράς μεριδίων. Ποιο είναι σήμερα το μερίδιό σας; Εχει επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος και αν όχι ποιες είναι οι ενέργειες που κάνει η εταιρεία προς την επίτευξή του;
– Το όραμα και ο στόχος μας είναι να γίνουμε η Νο 1 επιλογή για τους καταναλωτές, τους συνεργάτες και τους προμηθευτές. Σήμερα κατέχουμε πάνω από το 15% της αγοράς, έχοντας μειώσει αισθητά τη διαφορά από τον δεύτερο. Εχουμε δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και βιώσιμο μοντέλο ποιότητας και λειτουργικών εξόδων και επάνω σε αυτό το ισχυρό θεμέλιο εξελίσσουμε καθημερινά την επιχειρηματική μας πρακτική, επενδύοντας διαρκώς σε ανθρώπους και υποδομές και προσφέροντας λύσεις στις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού.

– Υπάρχει χώρος για αλυσίδα σούπερ μάρκετ, εκπτωτική ή μη, στην Ελλάδα;
– Είναι αλήθεια ότι όσο συνεχίζονται οι ζυμώσεις στον κλάδο, με περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές, η «πίτα» του ελληνικού λιανεμπορίου μικραίνει περισσότερο. Μια δυνητική νέα άφιξη θα πρέπει να συνοδευθεί με ισχυρά αντίμετρα στις επικείμενες πιέσεις του ανταγωνισμού ώστε να αποσπάσει μερίδιο στην ήδη κατακερματισμένη αγορά.

– Με ποιον τρόπο και πόσο επηρέασε η πολυετής οικονομική κρίση τη Lidl Ελλάς; Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το τοπίο στην αγορά μετά την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας;
– Από την πρώτη στιγμή της κρίσης ήμασταν δίπλα στους Ελληνες καταναλωτές, αυξάνοντας την αγοραστική τους δύναμη και δίνοντας προστιθέμενη αξία στην καθημερινή δαπάνη ολόκληρης της οικογένειας. Επανεξετάσαμε και βελτιώσαμε τα λειτουργικά μας έξοδα και επενδύσαμε σε τιμές προς όφελος του καταναλωτή. Εξάλλου, οι χαμηλές τιμές ήταν από την πρώτη στιγμή το σήμα κατατεθέν της Lidl Ελλάς. Ενα βασικό κομμάτι της φιλοσοφίας μας, στο οποίο παραμένουμε πιστοί όσα χρόνια και αν περάσουν. Αυτή η πρακτική μας αποτέλεσε παράδειγμα για όλη την υπόλοιπη αγορά, κατευθύνοντας τις τιμές προς τα κάτω και προσφέροντας πολλαπλά οικονομικά οφέλη στους Ελληνες καταναλωτές. Η οικονομική κρίση προφανώς συνεχίζει ακόμη να καθορίζει την καταναλωτική συμπεριφορά. Οι συνήθειες που έχουν καθιερωθεί τα προηγούμενα χρόνια, όπως η σημασία των προσφορών, η απαίτηση για περισσότερο value for money, η ολοένα και μεγαλύτερη προτίμηση για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι των brands είναι χαρακτηριστικά που συναντάμε ακόμα και σήμερα παρά τη βελτίωση των οικονομικών δεικτών. Οι προσφορές παραμένουν σημαντικές και παράλληλα παρατηρείται αύξηση στη συχνότητα επίσκεψης στο σούπερ μάρκετ, πράγμα που καταδεικνύει μία στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο πολύπλοκες διαδικασίες λήψης απόφασης αγοράς και μεγαλύτερες απαιτήσεις από τις επιχειρήσεις.

Μέσα από την κρίση ο Ελληνας καταναλωτής έμαθε να κάνει έξυπνες αγορές και να αναζητάει τα ποιοτικότερα προϊόντα στις πιο οικονομικές τιμές. Εμαθε να είναι πιο αυστηρός, πιο προσεκτικός και να κάνει ενσυνείδητες και συμφέρουσες επιλογές. Ολοι εμείς οι εμπλεκόμενοι του κλάδου οφείλουμε να βελτιωνόμαστε διαρκώς, να εξελισσόμαστε και να προσαρμόζουμε την πολιτική μας στις δίκαιες απαιτήσεις των καταναλωτών.

– Σε παλαιότερες δηλώσεις σας είχατε αναφερθεί σε μετεγκαταστάσεις καταστημάτων σε πιο κεντρικά σημεία. Πόσες έχουν γίνει και πόσες ακόμη σχεδιάζεται να γίνουν; Παραμένει η τάση για επιστροφή στο κέντρο των πόλεων;
– Κύριο μέλημά μας είναι να μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε ακόμη περισσότερες περιοχές στη νησιωτική Ελλάδα και στην Αττική, όπου οι ανάγκες είναι ιδιαίτερα αυξημένες. Πλέον είμαστε ευέλικτοι αναφορικά με την ανάπτυξη και την κατασκευή ακινήτων, υπό την προϋπόθεση, φυσικά, ότι το σημείο είναι κατάλληλο και πληροί τις προδιαγραφές.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσπάθειάς μας αποτελεί το νέο μας κατάστημα στην Καλλιθέα, επί της λεωφόρου Ελ. Βενιζέλου 79. Το συγκεκριμένο κατάστημα city concept με πάρκινγκ στο ισόγειο και κατάστημα στον 1ο όροφο αποτελεί ένα από τα πρότυπα καταστήματα της Lidl, αναπροσαρμοσμένα στον αστικό ιστό και ταυτόχρονα ένα εγχείρημα στο οποίο επενδύουμε ώστε να καλύψουμε τις αυξανόμενες ανάγκες των συμπολιτών μας. Προτεραιότητα αποτελεί επίσης και η δημιουργία όλων των συνθηκών που συντελούν στην παροχή βέλτιστης αγοραστικής εμπειρίας. H προσαρμογή στα νέα δεδομένα και η συνεχής εξέλιξη παραμένουν για εμάς το «μυστικό της επιτυχίας» σε βάθος χρόνου.

– Στη Γερμανία, αλλά και σε κάποιες άλλες χώρες όπου δραστηριοποιείται η Lidl, λειτουργεί και ηλεκτρονικό κατάστημα. Θα προχωρήσει η Lidl Ελλάς στη δημιουργία eshop;
– Παρόλο που το Διαδίκτυο και το online shopping έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, βάσει ερευνών, λίγοι είναι εκείνοι που πραγματοποιούν τα ψώνια τους μέσω Ιντερνετ στην Ελλάδα. Φυσικά, αυτό αναμένεται να αλλάξει στο προσεχές μέλλον, καθώς οι παλαιότερες γενιές δίνουν χώρο στους νεότερους. Εμείς είμαστε έτοιμοι σε επίπεδο υποδομών μητρικής σε προϊόντα non-food, ωστόσο έχουμε συνειδητά επιλέξει να μη «λανσάρουμε» ηλεκτρονικό κατάστημα τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Μια νέα κατηγορία σούπερ μάρκετ

Τον χαρακτηρισμό του hard discounter για τη Lidl Eλλάς απορρίπτει με έμφαση ο κ. Ανδρεανίδης, δηλώνοντας όμως πίστη στις αρχές του discount. Σε καμία περίπτωση δεν έχουμε χαρακτηριστικά hard discounter και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς από την πρώτη στιγμή μπαίνοντας σε ένα νέο κατάστημα. Η Lidl Ελλάς έχει εξελιχθεί σε μια νέα κατηγορία σούπερ μάρκετ, παραμένοντας όμως πιστή στις αρχές του discount. Το discount αξίζει να σημειωθεί ότι δεν συνεπάγεται χαμηλότερη ποιότητα προϊόντων, τουναντίον αποτελεί μία σύγχρονη μορφή ευέλικτης επιχειρηματικότητας, προς όφελος πάντα του καταναλωτή. Η στρατηγική μας είναι εξίσου απλή: discount για εμάς σημαίνει απλοποίηση των εσωτερικών διαδικασιών και λειτουργιών, χωρίς καμία έκπτωση στην ποιότητα και στο τελικό αποτέλεσμα. Μειώνουμε σταθερά τα λειτουργικά μας έξοδα και κατά συνέπεια τις τιμές μας, γλιτώνουμε περιττά έξοδα από τον τρόπο που λειτουργούν τα καταστήματά μας και επιλέγουμε σχολαστικά τα προϊόντα μας, ώστε να καλύπτουν όλες τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή.


Πάνω από το 60% του τζίρου προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών, με την αλυσίδα να έχει συνεργασία με περισσότερους από 400.

Ολοκληρώθηκαν επενδύσεις 1,3 δισ. ευρώ μέσα σε 20 χρόνια

Επενδύσεις συνολικού ύψους 1,3 δισ. ευρώ έχει υλοποιήσει η Lidl Ελλάς στα 20 χρόνια δραστηριοποίησής της στην ελληνική αγορά. Φέτος, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας είναι αυξημένο κατά 40 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρυσι, ενώ την επόμενη χρονιά το ύψος του θα διαμορφωθεί σε επίπεδα αντίστοιχα με φέτος.

– Ποιο είναι το ύψος των επενδύσεων που υλοποιεί φέτος η Lidl Ελλάς και ποιος ο σχεδιασμός για την επόμενη χρονιά σε ό,τι αφορά το ύψος αλλά και το περιεχόμενο του επενδυτικού προγράμματος; Συνολικά, πόσες επενδύσεις έχει πραγματοποιήσει η Lidl Ελλάς στα 20 χρόνια παρουσίας της στην Ελλάδα;
– Συνολικά, οι επενδύσεις μας το οικονομικό έτος 2019 πρόκειται να ξεπεράσουν τα 120 εκατ. ευρώ, που ως ποσό είναι αυξημένο κατά 40 εκατ. ευρώ έναντι της προηγούμενης χρήσης. Πρόκειται για κεφάλαια που θα διατεθούν, ανάμεσα σε άλλα, για:

Την ολοκλήρωση του πλάνου εγκατάστασης φούρνου σε όλα τα καταστήματα.

Την ανάπτυξη κωδικολογίου με την προσθήκη 250 νέων κωδικών φτάνοντας συνολικά τα 2.550 προϊόντα.

Την επέκταση των αποθηκευτικών χώρων και συγκεκριμένα τη δημιουργία νέων χώρων ψυγείου και κατάψυξης και την τοποθέτηση ραφιών σε τρία από τα τέσσερα logistics centers (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα).

Προσθήκη τριών νέων σημείων φτάνοντας το δίκτυο καταστημάτων στα 225, ενώ μέχρι το τέλος του 2020 αναμένεται η οικογένεια της Lidl Ελλάς να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, αγγίζοντας σε αριθμό τους 6.000 συνεργάτες.

Αύξηση της μισθολογικής δαπάνης κατά 5,3% που συνεπάγεται αύξηση των απολαβών για όλους τους εργαζομένους.

Σε ό,τι αφορά ειδικά τα καταστήματα, τον Ιούλιο εγκαινιάσαμε το 224ο που βρίσκεται στον Νέο Μαρμαρά, φτάνοντας τα επτά καταστήματα στη Χαλκιδική. Μέχρι το τέλος του οικονομικού μας έτους (σ.σ. ολοκληρώνεται στις 28 Φεβρουαρίου 2020) θα προστεθεί ένα ακόμη κατάστημα στο δίκτυο της Lidl Ελλάς και συγκεκριμένα στη Λήμνο.

Στα 20 χρόνια παρουσίας μας έχουμε επενδύσει πάνω από 1,3 δισ. ευρώ, με τη συνολική προστιθέμενη αξία μας στην ελληνική οικονομία να ανέρχεται σε 712 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,39% του ΑΕΠ. Αντίστοιχα, η συνολική συνεισφορά μας σε φορολογικά έσοδα ανέρχεται σε 247 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 0,32% των φορολογικών εσόδων του κράτους. Ενισχύουμε διαρκώς τις συνεργασίες μας με Ελληνες προμηθευτές και συμβάλλουμε στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσα από τα καινούργια καταστήματα που ανοίγουμε. Από αυτές τις θέσεις εργασίας, σήμερα πάνω από 5.550 είναι άμεσες, 7.000 έμμεσες και 5.600 επαγόμενες στο σύνολο της εφοδιαστικής μας αλυσίδας.

Την παρούσα χρονική στιγμή διαμορφώνουμε το επενδυτικό μας πλάνο για την επόμενη οικονομική χρήση, το οποίο θα κινηθεί σε αντίστοιχα επίπεδα με το φετινό.

– Υπάρχουν κάποιες νέες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών στις οποίες θα εισέλθει η Lidl Ελλάς και αν ναι, σε ποιες και πότε;
– Διευρύνουμε συνεχώς την γκάμα μας με περισσότερα προϊόντα πιστοποιημένα κατά MSC (σ.σ. πρόκειται για πιστοποίηση που δίνεται για αλιεύματα από πιστοποιημένα σημεία βιώσιμης αλιείας) και ASC (σ.σ. πιστοποίηση υπεύθυνης ιχθυοκαλλιέργειας), όπως επίσης με βιολογικά και προϊόντα χωρίς γλουτένη και χωρίς λακτόζη.

– Σε ποια προϊόντα από αυτά που διατίθενται στα καταστήματά σας παρατηρείτε να υπάρχει αύξηση της ζήτησης; Με πόσους Ελληνες προμηθευτές συνεργάζεστε;
– Την τελευταία πενταετία καταγράφεται διπλασιασμός της συμμετοχής των προϊόντων αγροκτηνοτροφικής προέλευσης στη σταθερή μας γκάμα. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή εμφανίζουν τα προϊόντα του μανάβικου και τα γαλακτοκομικά, αλλά και βραβευμένα προϊόντα όπως το λαβράκι και η τσιπούρα, ελληνικής προέλευσης.

Περισσότερο από το 60% του τζίρου προέρχεται από πωλήσεις προϊόντων Ελλήνων προμηθευτών. Συνολικά συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 400 Ελληνες προμηθευτές που υιοθετούν τις ίδιες αξίες με εμάς, προσφέροντας στον Ελληνα καταναλωτή ό,τι καλύτερο παράγουν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ