Νέες ευκαιρίες στην Ελλάδα αναζητεί η TUI

Νέες ευκαιρίες στην Ελλάδα αναζητεί η TUI

3' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Καλή χρονιά» για τον ελληνικό τουρισμό χαρακτηρίζει το 2019 ο Τόμας Ελερμπεκ, μέλος του εκτελεστικού συμβουλίου του ομίλου TUI και πρόεδρος του ιδρύματος TUI Care Foundation. Μακράν ο μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος στην Ελλάδα, με 49 ξενοδοχεία, εκ των οποίων τα 30 ιδιόκτητα από την κοινοπραξία με την Atlantica, τα 6 εξ ολοκλήρου και τα 13 συνεργαζόμενων ιδιοκτητών, η TUI εκτιμά πως θα φέρει και φέτος 3 εκατομμύρια επισκέπτες. Παράλληλα, ο Τόμας Ελερμπεκ, ερωτηθείς σχετικά από την «Κ», απαντάει πως «πάντοτε κοιτάμε νέες ευκαιρίες», αναφερόμενος στην προοπτική πρόσθετων εξαγορών ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα. Η TUI άνοιξε 6 νέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ενώ ακόμη ένα αναμένεται να ανοίξει το 2020.

«Η Ελλάδα παραμένει πάντοτε για εμάς κορυφαία προτεραιότητα και μαζί με την Ισπανία ένας από τους δύο σημαντικότερους προορισμούς για τον όμιλό μας», εξηγεί και σχολιάζοντας το ευρύτερο τρέχον πολιτικοοικονομικό περιβάλλον της χώρας σημειώνει «πως τα πράγματα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση». Από την πλευρά του ο υπεύθυνος Επικοινωνίας του ομίλου Βαγγέλης Γεωργίου συμπληρώνει ότι «οι δείκτες ικανοποίησης των πελατών της από την Ελλάδα βαίνουν αυξανόμενοι, σε μια ένδειξη που δείχνει πως η αγορά έχει προοπτικές ανάπτυξης».

Ο Τόμας Ελερμπεκ βρέθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας του κοινωφελούς ιδρύματος TUI Care Foundation να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στον τουρισμό και στην εστίαση DUAL Hellas του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, με τη χρηματοδότηση των σπουδών νέων σε ένα πρόγραμμα βασισμένο στα γερμανικά πρότυπα της Διττής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Είναι η δεύτερη τέτοια πρωτοβουλία στην Ελλάδα. Προ διετίας ξεκίνησε την υποστήριξη αγροτών της Κρήτης με τη δημιουργία περιφερειακών δικτύων με τοπικούς οινοπαραγωγούς και ελαιοτριβεία, των οποίων τα προϊόντα διοχετεύονται σε ξενοδοχεία της ΤUI αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

Η TUI, σύμφωνα με παράγοντες της ξενοδοχειακής αγοράς, απορροφάει στα 49 ελληνικά ξενοδοχεία της, που λειτουργούν υπό τα brands Sensatory, Sentimar, Family Life, Robinson, Magic Life, ένα μέρος μόνον από τα 3 εκατομμύρια επισκεπτών που φέρνει στη χώρα, καθώς έχει συνάψει και εξυπηρετεί χιλιάδες κυριολεκτικά συμβάσεις και με ελληνικά ξενοδοχεία τρίτων επιχειρήσεων.

Πρόχειροι υπολογισμοί της αγοράς που βασίζονται σε αναγωγές των μεγεθών της, σε επίπεδο ομίλου, στην ελληνική δραστηριότητα δείχνουν πως στην Ελλάδα δημιουργείται για την TUI τζίρος της τάξης των 2,5 δισ., συμπεριλαμβανομένων των επισκεπτών κρουαζιέρας της TUI Cruises. Ενα μεγάλο μέρος αυτού του κύκλου εργασιών μένει στις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ επιπλέον προστιθέμενη αξία παράγεται από τις δαπάνες των τουριστών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Εκπρόσωποι της TUI που ρωτήθηκαν σχετικά από την «Κ» απέφυγαν να επιβεβαιώσουν τις εκτιμήσεις αυτές, εξηγώντας πως επιμέρους στοιχεία είναι διαθέσιμα μόνο ανά κατηγορία δραστηριότητας (ξενοδοχεία, κρουαζιέρες, εκδρομές κ.λπ.) και όχι ανά χώρα.

Επισήμως δηλώνει, πάντως, πως διαθέτει περισσότερα από 22.000 κρεβάτια στην Ελλάδα, στην 50%-50% κοινοπραξία της με την Atlantica, συμφερόντων της οικογενείας Νικολαΐδη, αλλά και στα υπόλοιπα ξενοδοχεία της. Σε αυτά απασχολεί 1.700 εργαζομένους. Επιπλέον 390.000 επισκέπτες φιλοξενεί στα κρουαζιερόπλοιά της, που φέτος αναμένεται να πραγματοποιήσουν 222 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια, ήτοι 18% περισσότερες από το 2018.

Σε επίπεδο ομίλου, η TUI σε όλους τους προορισμούς που έχει παρουσία πραγματοποιεί κύκλο εργασιών της τάξης των 19,2 δισ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη ανέρχονται σε 1,2 δισ. ευρώ. Είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου και δραστηριοποιείται σε 77 χώρες. Εχει 380 ιδιόκτητα ξενοδοχεία, 5 αεροπορικές εταιρείες με 150 αεροσκάφη και 17 κρουαζιερόπλοια.

«Η TUI είναι αυτό που λέμε ο ελέφαντας στο δωμάτιο του ελληνικού τουρισμού», σχολιάζει χαρακτηριστικά Ελληνας επιχειρηματίας του κλάδου αναφερόμενος στα μεγέθη της συγκριτικά με αυτά των άλλων ξενοδόχων, ακόμα και των μεγαλύτερων στη χώρα. Μετά και την κρίση στην Thomas Cook, που ξέσπασε νωρίτερα φέτος, εκτιμάται πως έχει λάβει σημαντικό προβάδισμα στη βρετανική αγορά τουριστών προς την Ελλάδα.

Πηγές της TUI αναφέρουν, μάλιστα, πως ενώ έφερε λιγότερους επισκέπτες από τη Γερμανία, φέτος, αυτοί από τη Βρετανία αυξήθηκαν παρά το Brexit. Κάτι που ενδεχομένως οφείλεται και στη συγκράτηση των προωθητικών ενεργειών της Thomas Cook εξαιτίας της εσωτερικής της κρίσης.

Εξάλλου, όπως έχει δημοσιεύσει σε πρόσφατη μελέτη του το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), ο ελληνικός τουρισμός στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» και οι εγχώριοι προορισμοί με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα καταγράφουν υψηλότερα ποσοστά ικανοποίησης από αντίστοιχους στην υπόλοιπη Μεσόγειο. Ειδικότερα, ο δείκτης ικανοποίησης είναι 90% για τις Κυκλάδες, 86,2% για την Κρήτη, 86,1% για τη Χαλκιδική και 85,8% για τα Δωδεκάνησα. Παρεμβάλλεται η Μαρμπέγια (85,3%) και τη σκυτάλη παίρνει ξανά η Ελλάδα, με τα Ιόνια Νησιά (85%). Τον κατάλογο συμπληρώνουν η Μαγιόρκα, η Ιστρια, η Ατάλια, το Μπόντρουμ και το Ρίμινι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή