ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εκτός συζήτησης είναι το ενδεχόμενο χρηματοδότησης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού μέσω επέκτασης της σημερινής σύμβασης παραχώρησης. Το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει ότι οποιοδήποτε έργο σχετίζεται με τον οδικό άξονα θα συμπεριληφθεί στον διαγωνισμό που θα αφορά τη διάδοχη της σημερινής κατάσταση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικής Οδού, πάντως, παρουσίασε προχθές τις προτάσεις του για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και άλλα συνοδά έργα.

Ο κ. Βασίλης Χαλκιάς μίλησε στην εσπερίδα που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων με θέμα τις αστικές μεταφορές στην Αττική. Οι προτάσεις που κατέθεσε ο κ. Χαλκιάς (χωρίς κοστολόγηση ωστόσο, αφού επρόκειτο για μια συζήτηση μόνο σε επιστημονικό επίπεδο) περιλαμβάνουν:

• Την επέκταση της Αττικής Οδού προς το Ελληνικό και μέσω σήραγγας στην Αργυρούπολη τη σύνδεση με το Κορωπί και από εκεί με το αεροδρόμιο. Οπως εκτίμησε, η κίνηση αυτή θα αποσυμφορήσει τη λεωφόρο Βάρης - Κορωπίου, που δέχεται σήμερα την κίνηση από τα νότια προάστια προς / από το αεροδρόμιο.

• Την επέκταση της Αττικής Οδού προς τη Ραφήνα και τη βόρεια πύλη του αεροδρομίου.

Επιπλέον, περιλαμβάνουν άλλα οδικά έργα που σχετίζονται με την Αττική Οδό και, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Χαλκιάς, μπορούν να κατασκευαστούν από τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού χωρίς να ενταχθούν «λειτουργικά» σε αυτή (χωρίς, δηλαδή, καταβολή διοδίων). Ανάμεσα σε αυτά, η επέκταση της λεωφόρου Κύμης, η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με το κέντρο της Αθήνας μέσω Πανεπιστημιούπολης, αλλά και ένα νέο (ως ιδέα) έργο, η σύνδεση της Πετρούπολης με την περιφερειακή του Αιγάλεω μέσω σήραγγας στο βουνό.

Ως προς τα έργα αναβάθμισης της Αττικής Οδού, ο κ. Χαλκιάς πρότεινε να κατασκευαστεί νέα ράμπα εξόδου στον κόμβο Μεταμόρφωσης (από Αττική Οδό στην εθνική οδό προς Λαμία), την αναβάθμιση από τρεις σε τέσσερις λωρίδες του τμήματος από εθνική οδό μέχρι τον κόμβο Δουκίσσης Πλακεντίας και την αναβάθμιση των κόμβων Λεονταρίου και Παλλήνης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα αναστροφής. Η κυκλοφορία, πάντως, στον άξονα ακολουθεί σταθερά ανοδική πορεία: από 196.960 οχήματα / ημέρα το 2014 (που ήταν η χειρότερη χρονιά), η κυκλοφορία ανέβηκε στα 201.749 οχήματα / ημέρα το 2015, στα 210.492 το 2016, 216.893 το 2017 και 226.035 το 2018.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικής Οδού κατέθεσε και δύο προτάσεις που δεν αφορούν άμεσα το έργο. Η μία αφορά τη μετατροπή των «χώρων υποστήριξης» (των οικοπέδων που είχαν απαλλοτριωθεί κοντά σε κόμβους της Αττικής Οδού) σε χώρους Park&Ride, όπου υπάρχει σταθμός του προαστιακού. Και για τον μικρό δακτύλιο της Αθήνας, να είναι εφικτή η κίνηση στο εσωτερικό του έναντι αντιτίμου (τις ημέρες που κυκλοφορούν τα μονά, να χρεώνονται μόνο τα ζυγά και το αντίθετο).

Πάντως, το υπουργείο Υποδομών αρνείται κατηγορηματικά τη συζήτηση για χρηματοδότηση των επεκτάσεων μέσω επέκτασης της σύμβασης της Αττικής Οδού. Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου, όποια από τα έργα προκριθούν θα συμπεριληφθούν στον νέο διαγωνισμό, που θα αφορά και τη λειτουργία του άξονα μετά το 2024 (οπότε λήγει η σημερινή σύμβαση). 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ