ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

«Αγριες μέλισσες», υψηλές προσδοκίες

ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

Η εξαιρετική ηθοποιός του Εθνικού Θεάτρου, Μαρία Κίτσου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Είναι γνωστό ότι στα χρόνια της κρίσης η τηλεόραση υπέστη βαρύ πλήγμα. Η τραγική μείωση της διαφημιστικής δαπάνης συμπαρέσυρε εκπομπές, παραγωγές και φυσικά την ελληνική μυθοπλασία, που παραδοσιακά κατείχε μεγάλο κομμάτι της πίτας στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Επιπλέον, έστειλε πολλούς ανθρώπους στην ανεργία και σε αναζήτηση νέας επαγγελματικής προοπτικής.

Τα τελευταία δύο χρόνια φάνηκε κάτι να αλλάζει, καθώς άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους ελληνικές σειρές που άφηναν υποσχέσεις. Κάποιοι στον χώρο της τηλεόρασης είχαν αποφασίσει πως η ελληνική μυθοπλασία έπρεπε να επιστρέψει, να ξαναζωντανέψει, μόνο που τα μέσα που είχαν στη διάθεσή τους δεν επέτρεπαν παραγωγές αξιώσεων.

Μπορεί ορισμένες από αυτές τις σειρές να ήταν έξυπνες ή ευχάριστες, δεν ήταν όμως ικανές να κάνουν τη διαφορά, να κάνουν τους τηλεθεατές να ταυτιστούν μαζί τους, όπως έχει συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν, με σειρές κλασικές πλέον, που προβάλλονται ξανά και ξανά συγκινώντας το τηλεοπτικό κοινό.

Την περασμένη Κυριακή το βράδυ έκανε πρεμιέρα στον ANT1 μια νέα ελληνική δραματική σειρά, οι «Αγριες μέλισσες». Από το εξαιρετικό τραγούδι των τίτλων, τις «Μέλισσες» με τη φωνή της Φωτεινής Βελεσιώτου, σε στίχους Ελένης Φωτάκη και μουσική Γιώργου Καζαντζή, που έχει συμπεριληφθεί στον δίσκο του 2008 «Ισαλος Γραμμή», μέχρι το πρώτης γραμμής καστ, με τη Μαρία Κίτσου, την Ελλη Τρίγγου, τον Γιάννη Στάνκογλου, τον Γιώργο Γάλλο κ.ά., όλα δείχνουν ότι πρόκειται για μια σειρά που θα σηκώσει στους ώμους τη χαμένη τιμή της ελληνικής μυθοπλασίας στην τηλεόραση.

Οχι μόνο επειδή τα πρώτα δείγματα σε επίπεδο σεναρίου, σκηνοθεσίας και κυρίως ερμηνειών είναι πολύ ενθαρρυντικά, αλλά και γιατί πρόκειται για μια παραγωγή στην οποία έχουν επενδυθεί χρήματα, χρόνος, σκέψη. Χωρίς αυτά τα τρία είναι πάρα πολύ δύσκολη η ανάκαμψη των ελληνικών σειρών και η προσέλκυση τηλεθεατών, ειδικά στην εποχή του Netflix.

Την ανάκαμψη της ελληνικής μυθοπλασίας δεν μπορούμε να την δούμε ξεχωριστά από την αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης. Αυτά τα δύο συμβαδίζουν. Οι καλές ελληνικές σειρές αφορούν τα κοινά που στοχεύουν οι διαφημιστές για τα προϊόντα τους. Επίσης, όσο η διαφήμιση σταδιακά επιστρέφει στην τηλεόραση, τόσο θα αναζητεί την ποιοτική ελληνική μυθοπλασία. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ