ΚΟΣΜΟΣ

Η «Μόνα Λίζα» ξανά στη θέση της στο Λούβρο

Δημοσιογράφος φωτογραφίζει τα έργα τέχνης στο κέντρο συντήρησης του Λούβρου, στο Λιεβέν της βόρειας Γαλλίας, 200 χλμ. από το Παρίσι.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΠΑΡΙΣΙ. Κέντρο συντήρησης των έργων τέχνης που φιλοξενεί εγκαινίασε χθες το Λούβρο στην πόλη Λιεβέν της βόρειας Γαλλίας, 200 χλμ. από το Παρίσι. Στόχος είναι η προστασία των αμύθητης αξίας έργων που στεγάζονται στο ιστορικό κτίριο, από τις συχνές πλημμύρες στις αποθήκες του. Η θωράκιση των έργων από τα νερά του Σηκουάνα έλαβε επείγουσες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια, καθώς οι σφοδρές πλημμύρες του 2016 και του 2018 υποχρέωσαν τους υπεύθυνους του μουσείου να απομακρύνουν ορισμένα εκθέματα και να κλείσουν προσωρινά τις εκθέσεις. Φιλοδοξία της διοίκησης είναι να αποθηκευτούν συνολικά 250.000 έργα τέχνης στο νέο κέντρο μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Παράλληλα, έχουν δημιουργηθεί εργαστήρια, αναγνωστήρια και ένα φωτογραφικό στούντιο, τα οποία θα χρησιμεύουν για έρευνα.

Στο μεταξύ, η «Μόνα Λίζα» ξαναβρήκε χθες τη θέση της στο Μουσείο του Λούβρου, σε ανακαινισμένη αίθουσα, έναν χώρο που θα μπορεί να δέχεται καλύτερα τη ροή των επισκεπτών. Επειτα από δύο μήνες εργασιών, ο διάσημος πίνακας του Λεονάρντο ντα Βίντσι τοποθετήθηκε εκ νέου απέναντι από τον μεγαλύτερο πίνακα του μουσείου, τον «Γάμο στην Κανά» του Πάολο Βερονέζε.

Μια πόλη κάθε ημέρα

Ο πίνακας του ζωγράφου από την Τοσκάνη μεταφέρθηκε από την Galerie Medicis, όπου βρισκόταν για λίγους μήνες λόγω των εργασιών, στη Salle des Etats, οι τοίχοι της οποίας βάφτηκαν στο μπλε της νύχτας, ώστε να αναδεικνύεται η ζωηρότητα των χρωμάτων των έργων που την κοσμούν. Η Salle des Etats είναι η αίθουσα που δέχεται τους περισσότερους επισκέπτες. Η πλειονότητα αυτών θέλει να δει το αριστούργημα του Ντα Βίντσι – δεκάδες χιλιάδες περνούν καθημερινώς από το σημείο αυτό. «Δεχόμαστε μια πόλη κάθε ημέρα», είχε δηλώσει παλαιότερα ο Ζαν-Λικ Μαρτινέζ, πρόεδρος και διευθυντής του Λούβρου. 

Ο εμβληματικός πίνακας του Λούβρου, που από το 2005 εκτίθεται πίσω από θωρακισμένη προθήκη, είναι, μαζί με την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης, ένα από τα αριστουργήματα του μεγαλύτερου μουσείου του κόσμου. Το Λούβρο, το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως, ξεπέρασε το όριο των δέκα εκατομμυρίων επισκεπτών το 2018, καταγράφοντας έναν απαράμιλλο αριθμό για διεθνές μουσείο καλών τεχνών και αρχαιοτήτων, σύμφωνα με τη διεύθυνσή του.

«Για πρώτη φορά στην ιστορία του, και νομίζω για πρώτη φορά στην ιστορία των μουσείων, περισσότερα από δέκα εκατομμύρια λάτρεις της τέχνης επισκέφθηκαν το Λούβρο μέσα σε ένα έτος», δήλωσε πριν από λίγους μήνες στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μαρτινέζ. Με 10,2 εκατομμύρια επισκέπτες, λοιπόν, το Λούβρο κατέγραψε αύξηση 25% σε σύγκριση με το 2017 (8,1 εκατομμύρια) και κατέρριψε το δικό του ρεκόρ επισκεψιμότητας (9,7 εκατομμύρια, το 2012). Το 2017 το Λούβρο βρισκόταν στην πρώτη θέση επισκεψιμότητας. Ακολουθούσαν το Εθνικό Μουσείο της Κίνας (8 εκατ. επισκέπτες) και το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης (7,3 εκατ.).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ