ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνει τάξη στα διαδικτυακά παιχνίδια

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

Mε τις νέες διατάξεις, η κυβέρνηση παρέχει ένα μικρό περιθώριο λειτουργίας της αγοράς των τυχερών παιγνίων Διαδικτύου, το οποίο όμως θέλει πολύ γρήγορα να τερματίσει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με στόχο να βάλει πολύ γρήγορα τέλος στο στρεβλό καθεστώς λειτουργίας της αγοράς των τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου στην Ελλάδα, επιχειρεί η κυβέρνηση. Παράλληλα, με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε χθες στη Βουλή, επιχειρεί να βάλει τάξη στην υφιστάμενη αγορά, η οποία σε μεγάλο βαθμό κρίθηκε ότι λειτουργεί αντισυνταγματικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ετσι, με τις διατάξεις του σχεδίου νόμου που θα ψηφιστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ο ΟΠΑΠ θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί την υπηρεσία pamestoixima.gr, την οποία πριν από λίγους μήνες το ΣτΕ έκρινε αντισυνταγματική. Ο ΟΠΑΠ θα μπορεί να λειτουργεί την υπηρεσία του διαδικτυακού στοιχηματισμού μέχρι τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, που ορίζεται για 31 Μαρτίου 2020. Το ίδιο ισχύει για όλους τους ανταγωνιστές του, οι οποίοι προσφέρουν σήμερα στην ελληνική αγορά τυχερά παίγνια μέσω Διαδικτύου. Αναφερόμαστε στους 24 παρόχους οι οποίοι το 2011 είχαν ενταχθεί στο προσωρινό καθεστώς και το οποίο επίσης το ΣτΕ απεφάνθη ότι λειτουργεί αντισυνταγματικά. Ετσι, με τις νέες διατάξεις η κυβέρνηση παρέχει ένα μικρό περιθώριο λειτουργίας της αγοράς των τυχερών παιγνίων Διαδικτύου, το οποίο όμως θέλει πολύ γρήγορα να τερματίσει.

Εκπρόσωποι των εταιρειών αναφέρουν ότι το περιθώριο προσαρμογής που παρέχει η κυβέρνηση για τη μετάβαση στο νέο καθεστώς είναι πολύ στενό. Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι μόνον ο κανονισμός διενέργειας των τυχερών παιγνίων μέσω Διαδικτύου απαιτεί κοινοποίηση στην Ε.Ε. διάρκειας 3 έως 4 μηνών. Στελέχη ωστόσο κοντά στην Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ) αναφέρουν ότι η διαδικασία είναι σχεδόν έτοιμη και αμέσως μετά την ψήφιση των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου θα γίνει η κατάθεση του κανονισμού στις υπηρεσίες της Ε.Ε.

Επίσης, με βάση τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, η κυβέρνηση φαίνεται να διατηρεί υψηλά τον πήχυ για όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο καθεστώς. Ο πήχυς αυτός ανέρχεται σε περίπου 5,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση της 7ετούς άδειας με τη συνοδευόμενη εγγυητική επιστολή και επιπλέον φορολογία 35% επί των ακαθάριστων εσόδων (Gross Gaming Revenues Tax, GGR Tax). Επίσης, επιβάλλει φορολογία 10% έως 15% επί των κερδών των παικτών, ανάλογα με το ύψος, όπως ακριβώς ισχύει με τον ΟΠΑΠ στα επίγεια παίγνια.

Ακόμη επιβάλλει φόρο επί των κερδών της επιχείρησης ίσο με εκείνο κάθε άλλης εταιρείας με έδρα την Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι επιτρέπει τη λειτουργία επιχειρήσεων που έχουν έδρα εκτός Ελλάδος. Το τελευταίο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, δεν θα είναι εύκολο να υλοποιηθεί, καθώς θεωρείται δύσκολος ο επιμερισμός των λειτουργικών εξόδων μιας δραστηριότητας που αφορά την Ελλάδα, από μια επιχείρηση με έδρα το εξωτερικό (π.χ. τη Μάλτα) και δραστηριότητες σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Σημειώνεται ότι με βάση τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, θα μπορεί μια εταιρεία να προσφέρει υπηρεσίες τυχερών παιγνίων από το εξωτερικό, αρκεί να χρησιμοποιεί στους ιστοτόπους ονοματοδοσία τύπου «.gr» και να διατηρεί (online real time) διασύνδεση με τους υπολογιστές της ΕΕΕΠ.

Παράγοντες της αγοράς χαρακτηρίζουν το φορολογικό καθεστώς που φέρνει η κυβέρνηση στους παρόχους υπηρεσιών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων το δεύτερο πιο βαρύ, μετά εκείνο της Γαλλίας. Ουσιαστικά, με τα προαναφερόμενα κόστη, επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα (GGR) λιγότερα των 10 εκατ. ευρώ ετησίως αποκλείονται και επομένως το σχέδιο νόμου ανοίγει την αγορά μόνον για τους μεγάλους του κλάδου και με ισχυρή παρουσία στη διεθνή αγορά.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο αδειοδοτικό καθεστώς προβλέπει κόστος άδειας 3 εκατ. ευρώ για τον διαδικτυακό στοιχηματισμό και 2 εκατ. ευρώ για τα λοιπά διαδικτυακά παίγνια. Στα «λοιπά» περιλαμβάνονται τα ζωντανά παίγνια καζίνο και τα τύπου «φρουτάκια», που βασίζονται σε γεννήτριες τυχαίων αριθμών (καθαρά παίγνια τύχης). Εκτιμάται ότι όσοι αποκτήσουν άδειες, θα το πράξουν και για τις δύο βασικές κατηγορίες παιγνίων. Η διαδικασία αδειοδότησης είναι ανοικτή και κάθε ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λάβει άδεια χωρίς διαγωνισμό, αρκεί να συμμορφώνεται προς το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ