Ήταν μια φεγγαρόλουστη βραδιά πολλαπλών συγκινήσεων. Ένα γεγονός που ένωσε τη δημιουργία με την προσφορά σε ένα μνημείο-σύμβολο της αρχαιοελληνικής όσο και της οικουμενικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στο πρώτο της ντεφιλέ στην Ελλάδα, η Μαίρη Κατράντζου παρουσίασε πρόσφατα τη συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι ’20 για τους καλούς σκοπούς του Συλλόγου Φίλων Παιδιών με Καρκίνο ΕΛΠΙΔΑ, ψυχή του οποίου είναι η πρόεδρός του, Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, στον ναό του Ποσειδώνα στο ακρωτήρι του Σουνίου.

Υπό τους ήχους του Βαγγέλη Παπαθανασίου –ο «οσκαρικός» συνθέτης χάρισε στη σχεδιάστρια το αποκλειστικό soundtrack της εκδήλωσης–, η παρουσίαση της συλλογής σηματοδότησε μια διπλή γιορτή, τα δέκα χρόνια της λαμπρής πορείας της Κατράντζου στο Λονδίνο και στη βιομηχανία της μόδας γενικότερα, και των τριάντα δραστήριων ετών της ΕΛΠΙΔΑΣ. Οι εισπράξεις από τα εισιτήρια και τις δωρεές της βραδιάς θα ενισχύσουν την Ογκολογική Μονάδα Παίδων.

«Η κ. Μαριάννα Βαρδινογιάννη μού επέτρεψε να νιώσω τη διαφορά τού να σχεδιάζεις με σκοπό τη δημιουργία μιας αρμονίας με εκείνη της δημιουργίας που υποστηρίζει κάτι πολύ πιο σημαντικό, την προστασία της ανθρώπινης ζωής», ανέφερε σε δηλώσεις της η Μαίρη Κατράντζου.

 

 

Ένα «γράμμα αγάπης» προς τη γενέτειρα χώρα της, όπως ανέφερε η ίδια, η κολεξιόν της Κατράντζου είχε μια επική διάσταση: λόγω του τόπου διεξαγωγής του σόου, αλλά και επειδή η γνωστή ως «βασίλισσα» των prints άγγιξε την υψηλή ραπτική δημιουργώντας νέου τύπου goddess dresses. Ήταν μια απόλυτα προσωπική συλλογή, στην οποία η σχεδιάστρια εξερεύνησε την ελληνική της ταυτότητα, ξεκινώντας από τα σωκρατικά λόγια «η μόνη αληθινή σοφία είναι η γνώση ότι δεν ξέρεις τίποτα», τα οποία ήταν «χαραγμένα» σε ένα ένδυμα βασισμένο σε κρόσσια. Αντίθετα με παλαιότερες κολεξιόν –ανάμεσά τους και εκείνη για το καλοκαίρι του 2017, που είχε ως βάση έμπνευσης τον μινωικό πολιτισμό–, οι οποίες παρουσίαζαν μια σχεδιαστική σύνδεση στην πασαρέλα, στο μνημείο του 444 π.Χ. κάθε ρούχο ερευνούσε ένα «κεφάλαιο» του αρχαιοελληνικού κόσμου, όπως της αρχιτεκτονικής, των μαθηματικών, της φιλοσοφίας και της γεωμετρίας, μέσα από περίτεχνα κεντήματα δουλεμένα στο Μουμπάι της Ινδίας, νέους όγκους που άγγιζαν την προοπτική μιας τρισδιάστατης σιλουέτας, φτερά και βολάν.

Σε δηλώσεις της σε δημοσιογράφους μετά την πρώτη επίδειξη (την οποία ακολούθησε αμέσως μετά μια δεύτερη, με την ίδια ακριβώς μορφή), η σχεδιάστρια αναφέρθηκε και στη μεγάλη συγκίνησή της όταν ο Βαγγέλης Παπαθανασίου τής ανακοίνωσε ότι ξεκινούσε τη σύνθεση για την επίδειξη – είχε προηγηθεί μια πρώτη συνεργασία τους στην παραγωγή «The Thread» σε χορογραφία του Russell Maliphant. 

 

 

Στο μεταξύ, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ), το οποίο πριν από δύο χρόνια είχε αρνηθεί την πρόταση της Gucci για μια επίδειξη μόδας στον Παρθενώνα, αυτή τη φορά αποδέχτηκε τη χρήση του ναού του Ποσειδώνα, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλές διεθνείς προσωπικότητες του χώρου της μόδας, όπως η Suzy Menkes, International Vogue Editor, να παρακολουθήσουν το σόου – και να μεταφέρουν τη μοναδική εμπειρία στο διεθνές ακροατήριό τους. Στην προσωρινή πασαρέλα, όπου περπάτησε ως γκεστ η Ευγενία Νιάρχου, οι δημιουργίες της Κατράντζου συνοδεύτηκαν από high jewelry του οίκου Bulgari και σανδάλια Ancient Greek Sandals. Το styling της επίδειξης ανέλαβε η πολύπλευρη Σοφία Νεοφύτου και την παραγωγή η Villa Eugénie και ο Etienne Russo.

Ήταν μια βραδιά μεγάλης συναισθηματικής έντασης. Στον ναό του Ποσειδώνα, τα παιδιά της ΕΛΠΙΔΑΣ περπάτησαν στην πασαρέλα και στάθηκαν δίπλα στα μοντέλα, πριν ενωθούν σε μια τεράστια «αγκαλιά» με τη Μαίρη Κατράντζου και τη Μαριάννα Βαρδινογιάννη. Σε αυτό το μνημείο του Χρυσού Αιώνα του αρχαιοελληνικού κόσμου, χαράχτηκε μια νέα «χρυσή» στιγμή δημιουργίας και προσφοράς. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ