ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύουν στις νέες διατροφικές τάσεις

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Κερδίζουν έδαφος τα λεγόμενα «εναλλακτικά» τρόφιμα, όπως τα φυτικά «γαλακτοκομικά», καθώς αρκετοί διαπιστώνουν ότι πάσχουν από αλλεργίες ή έχουν δυσανεξία σε κάποια προϊόντα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επτά διατροφικές τάσεις αναμένεται να καθορίσουν σημαντικά τις επενδύσεις στη βιομηχανία και στο λιανεμπόριο τροφίμων τα επόμενα χρόνια, στις οποίες εν μέρει έχουν αρχίσει και προσαρμόζονται οι εγχώριες επιχειρήσεις του κλάδου.

Οι τάσεις αυτές, όπως αποτυπώνονται στην έρευνα γνώμης που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), περιλαμβάνουν από την υγιεινή διατροφή και τη χορτοφαγία μέχρι την υπερβολική κατανάλωση σνακ και έτοιμου φαγητού. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, στην Ελλάδα το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν χορτοφάγοι είναι μόλις 3%, όταν την ίδια ώρα σε άλλες χώρες, όπως η Σουηδία, υπερβαίνει το 15%. Ωστόσο, καταγράφεται έντονο ενδιαφέρον στην Ελλάδα για αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, με το 62% να δηλώνει ότι ήδη το πράττει, με στόχο τη βελτίωση της υγείας του. Τα σούπερ μάρκετ αφιερώνουν όλο και μεγαλύτερους χώρους εντός των καταστημάτων για την πώληση νωπών φρούτων και λαχανικών, ενώ η «ΑΒ Βασιλόπουλος» εισάγει στο δίκτυό της μια καινοτομία έτσι ώστε να καλύπτει αρκετές από τις ανάγκες αυτές υπό το σήμα Armonia Health and Wellness.

Ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος κερδίζουν τα λεγόμενα «εναλλακτικά» τρόφιμα, όπως, για παράδειγμα, τα φυτικά «γαλακτοκομικά», καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που διαπιστώνουν ότι πάσχουν από αλλεργίες σε ορισμένα συστατικά ή έχουν δυσανεξία σε κάποια ή θέλουν να καταναλώσουν λιγότερα λιπαρά. Ηδη οι μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες, όπως η ΔΕΛΤΑ και η «Ολυμπος», διαθέτουν τέτοια προϊόντα (φυτικά ροφήματα) στην αγορά, ενώ σε ανάλογη κίνηση προχώρησε από πέρυσι και η Coca-Cola.

H υγιεινή διατροφή, π.χ. η κατανάλωση προϊόντων χωρίς ζάχαρη ή η επιλογή αναψυκτικών και τροφίμων με εναλλακτικά γλυκαντικά, αποτελεί ακόμη μία τάση των τελευταίων ετών. Ειδικά στα αναψυκτικά βρίσκεται σε εξέλιξη στην εγχώρια αγορά ένας ιδιόμορφος «πόλεμος» μεταξύ των εταιρειών παραγωγής, με κυριότερες αντιπάλους στο πεδίο αυτό την Green Cola και την Coca-Cola.

Στον αντίποδα, έως ένα βαθμό τουλάχιστον, βρίσκεται η τάση κατανάλωσης σνακ και έτοιμων γευμάτων, η οποία συνδέεται με τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αντικαθιστά τα κύρια γεύματα με σνακ λόγω έλλειψης χρόνου. Οι πωλήσεις των σνακ καταγράφουν σταθερά αύξηση –μαζί με τις πωλήσεις των κατεψυγμένων τροφίμων– και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2019) έδειξαν αύξηση της αξίας πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 5,7% και του όγκου πωλήσεων κατά 7,4%. Τα κατεψυγμένα τρόφιμα, στα οποία συγκαταλέγονται και κατεψυγμένα γεύματα, οι πωλήσεις σε αξία και όγκο ενισχύθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 7,2% και 6,8% αντιστοίχως. Τα σούπερ μάρκετ έχουν μπει δυναμικά στην εστίαση, όχι μόνον προσφέροντας έτοιμα γεύματα, πέραν των συσκευασμένων, αλλά δημιουργώντας πλέον και σάλες (το σχετικό βήμα ετοιμάζει επίσης η ΑΒ) για επιτόπια κατανάλωση. Ο τζίρος της εστίασης υπολογίζεται σε 5,6 δισ. ευρώ και ο κλάδος των σούπερ μάρκετ διεκδικεί σημαντικό κομμάτι του.

Στις νέες τάσεις, τέλος, αποτέλεσμα της διείσδυσης της τεχνολογίας, από τη μία, και της παγκοσμιοποίησης, από την άλλη, περιλαμβάνονται οι νέες γεύσεις, η επίδραση των μέσων κοινωνικών δικτύωσης μέσα κυρίως από τους λεγόμενους influencers και τους food bloggers, καθώς και η προτίμηση που δείχνουν αρκετοί καταναλωτές στις κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ