ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Εγκαινιάστηκε η έκθεση του πρίγκιπα Νικολάου στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

O Νικόλαος με την οικογένειά του και την επιμελήτρια (αριστερά).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Ερωτεύεσαι τη φωτογραφική μηχανή εξ απαλών ονύχων. Ετσι, όταν ο πρίγκιπας Νικόλαος πρωτοκράτησε στα χέρια του μια Olympus που του είχε κάνει δώρο η μητέρα του όταν ήταν ακόμα παιδί, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι μερικές δεκαετίες αργότερα θα έκανε το εκθεσιακό του ντεμπούτο στην Ελλάδα, με μια ατομική φωτογραφίας στο Μουσείο Ισλαμικής Τέχνης. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγες ημέρες και όλοι εντυπωσιάστηκαν από τη σκηνογραφική προσέγγιση του αφιερώματος, καθώς και οι 18 λήψεις της ενότητας «Aegean Desert» παρουσιάζονται κυρίως στο εσωτερικό μιας χειμερινής σκηνής Βεδουίνων που φτιάχτηκε ειδικά για τον σκοπό αυτόν στην αυλή του μουσείου, στον Κεραμεικό.

Από τους πρώτους «δασκάλους» του στη φωτογραφία ήταν ο θείος του Χουάν Κάρλος, που επίσης αγαπούσε πολύ τον φακό. Τα τελευταία χρόνια, ο πρίγκιπας Νικόλαος έχει κάνει ατομικές εκθέσεις σε διαφορετικές πόλεις ανά τον κόσμο, όμως το βλέμμα του παραμένει σταθερά εστιασμένο προς την Ελλάδα. Πριν από μερικούς μήνες είχε εκθέσει στην Κοπεγχάγη λήψεις του υπό τον τίτλο «Ουράνια χορογραφία», όπου αποτύπωνε τον φλογισμένο ή γαλάζιο ελληνικό ουρανό. Στο αφιέρωμα του Ισλαμικού Μουσείου, το οποίο επιμελήθηκε η Μαριλένα Κουτσούκου, η εκκίνηση ήταν διαφορετική. Σε ένα από τα ταξίδια του στην Ντόχα γνώρισε την Α.Ε. Σεΐχα Αλ-Μαγιάσαμπιντ Χαμάντ Αλ-Θάνι, μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες στον χώρο της τέχνης παγκοσμίως. H ίδια είναι συλλέκτρια αλλά έχει διοργανώσει στο Κατάρ πολλές εκθέσεις με καλλιτέχνες σπουδαίου βεληνεκούς, όπως ο Ρίτσαρντ Σέρα, ο Τακάσι Μουρακάμι και ο Ντέιμιεν Χερστ.


Κάποιες φωτογραφίες εκτίθενται στο εσωτερικό του μουσείου.

Η Σεΐχα τον προσκάλεσε να ταξιδέψει για να φωτογραφίσει την έρημο του Κατάρ. Κατά την περιπλάνησή του εντόπισε στοιχεία που θυμίζουν την Ελλάδα, η οποία αποτελεί κεντρική πηγή της έμπνευσής του. Η έκθεση, λοιπόν, είναι ένα παιχνίδι γύρω από την έννοια του άχρονου. Οι πτυχώσεις της άμμου και της θάλασσας είναι κάτι που συγκινούσε τους ανθρώπους από την αρχαιότητα. Ενα απαράλλακτο τοπίο, αδιατάρακτο από τον χρόνο, που σε κάνει να αισθάνεσαι δέος. «Πολλές φορές νιώθω την ανάγκη να αφήνω το βλέμμα μου να περιπλανιέται στον ευρύ ορίζοντα, μακριά από το αστικό περιβάλλον, που είναι γεμάτο από οπτικά εμπόδια. Θυμάμαι πάντοτε ένα ρητό: όταν βρισκόμαστε στην απέραντη φύση, κάνουν διακοπές τα μάτια μας», λέει. Στις 20 Νοεμβρίου και ενώ θα συνεχίζεται η έκθεση στην Αθήνα, στην Ντόχα θα παρουσιαστούν φωτογραφίες του σε έναν παραδοσιακό αιγαιοπελαγίτικο ανεμόμυλο, που θα τοποθετηθεί στο πολιτιστικό ίδρυμα Katara. Και τα δύο αφιερώματα εμπλουτίζονται από μουσική των Ευανθίας Ρεμπούτσικα και Dana Alfardan.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ