To 2018, περίπου 1,8 δις άνθρωποι πραγματοποίησαν αγορές online και οι διαδικτυακές πωλήσεις έφτασαν τα 2,8 τρις δολάρια. Έως το 2021 υπολογίζεται ότι θα αγγίξουν τα 4,8 δις δολάρια και η εν λόγω αγορά θα ισούται με το 22% του παγκόσμιου λιανεμπορίου. Η προσέλκυση πελατών είναι η νέα μεγάλη πρόκληση για τις εταιρείες που λειτουργούν αποκλειστικά διαδικτυακά καταστήματα, αλλά και για όσες δίνουν τη δυνατότητα για online αγορές. 

Τα τμήματα μάρκετινγκ διαγωνίζονται ανελέητα στο δικό τους νέο Ελ Ντοράντο, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν εύκολη και προσωποποιημένη εμπειρία. Σε έρευνα της εταιρείας Teradata, το 40% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αγοράζουν περισσότερο από εταιρείες που προσφέρουν εξατομικευμένη εμπειρία, ενώ για το 70% είναι πολύ σημαντικό να κατανοούν πώς να χρησιμοποιήσουν ένα προϊόν πριν το παραγγείλουν. 

Η εφαρμογή Superpersonal, που αναπτύχθηκε από τη βραβευμένη εταιρεία παραγωγής διαφημιστικών animation Nomint, δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να δει τον εαυτό του να φορά τα ρούχα που βλέπει στα διαδικτυακά καταστήματα. 

 


Στο γραφείο της εταιρείας στο Λονδίνο βρίσκονται δύο «έξυπνα μανεκέν», που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη και τη βελτίωση της εφαρμογής Superpersonal. 

 

Η Superpersonal ξεκίνησε ως το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της Nomint, με αρχικό στόχο τη δημιουργία βίντεο που θα άλλαζε ανάλογα με το ποιος το παρακολουθούσε. «Πολύ γρήγορα αποφασίσαμε ότι το πιο ενδιαφέρον θα ήταν να μπορεί ο θεατής να πρωταγωνιστεί στο βίντεο και σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια καταπληκτική λύση στο πρόβλημα που έχει ο περισσότερος κόσμος όταν αγοράζει ρούχα στο ίντερνετ», εξηγεί ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Superpersonal –ιδρυτής και της Nomint– Γιάννης Κωνσταντινίδης.

Η λειτουργία της είναι εξαιρετικά απλή: ο χρήστης σκανάρει το κεφάλι του για 20 δευτερόλεπτα, όσο κάνει κάποιες μικρές κινήσεις. Μέσω τεχνολογίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη –macchine learning και deep learning–, η εφαρμογή μαθαίνει να αναπαράγει το κεφάλι του χρήστη και το τοποθετεί στο βίντεο, στο σώμα του μοντέλου που φοράει το ρούχο και το οποίο διαθέτει παρόμοιο σωματότυπο. Η όλη διαδικασία διαρκεί πολύ λίγα λεπτά.

Η εφαρμογή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου έξι μήνες, στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, όπου είναι και η έδρα της εταιρείας, σε συνεργασία με το Fashion Innovation Agency και το λονδρέζικο brand Hanger. Οι πρώτοι χρήστες ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και αξιολόγησαν θετικά την καταναλωτική εμπειρία με χρήση της εφαρμογής. «Η Superpersonal απευθύνεται σε fashion brands, μεγάλα ή μικρά, που θέλουν να δημιουργήσουν πιο προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες τους και να τους δώσουν μια πρωτόγνωρη εμπειρία όταν αγοράζουν ρούχα. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς και ταυτόχρονα είμαστε σε αναζήτηση brands που θέλουν να καινοτομήσουν και να προσφέρουν κάτι καινούργιο και ανατρεπτικό στους πελάτες τους», τονίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.


Ο καταναλωτής μπορεί να σκανάρει το πρόσωπό του και στη συνέχεια να τοποθετήσει το κεφάλι του στο μοντέλο, και έτσι να δει τον εαυτό του να φοράει το ρούχο.

 

Διαφημιστικό εργαλείο

Έρευνα της Salesforce Research, άλλωστε, έδειξε ότι η υιοθέτηση και η χρήση καινοτόμων προϊόντων αναδεικνύονται σε προνομιακό πεδίο για τις εταιρείες, καθώς το 56% των πελατών προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους από τις πιο πρωτοποριακές εταιρείες, αυτές δηλαδή που εισάγουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες με βάση τις ανάγκες των πελατών και τις νέες τεχνολογίες. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να δοθεί λύση –έστω και εν μέρει– και στο πρόβλημα των επιστροφών, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι το 25% των προϊόντων που αγοράζονται διαδικτυακά επιστρέφονται στα καταστήματα.

Η εφαρμογή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πληθώρα προϊόντων, δίνοντας απεριόριστες δυνατότητες στους διαφημιστές. «Μπορεί να αποτελέσει την τέλεια τοποθέτηση προϊόντος, με τον χρήστη να μπορεί να δει τον εαυτό του να οδηγεί το αυτοκίνητο που θέλει να αγοράσει ή να τρώει σε αργή κίνηση το αγαπημένο του γιαούρτι. Πιστεύουμε ότι στο εγγύς μέλλον οι θεατές θα μπορούν να δουν τον εαυτό τους να πρωταγωνιστεί στην αγαπημένη τους ταινία!» εξηγεί ο Γιάννης Κωνσταντινίδης. ■

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ