ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Upfield εξαγόρασε την εταιρεία φυτικών τροφίμων Arivia

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Η αγορά των φυτικών τυριών αναπτύσσεται με αυξανόμενο ρυθμό σε παγκόσμια κλίμακα και το Violife είναι ήδη το Νο 1 σήμα στην κατηγορία του στο Ηνωμένο Βασίλειο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μετά  το ελαιόλαδο, τις μαργαρίνες και τα προϊόντα επάλειψης της πάλαι ποτέ Ελαΐς - Unilever, στον έλεγχο της Upfield περνάει και η Arivia, γνωστή κυρίως από το σήμα Violife, μία ελληνική εταιρεία, ηγέτιδα παγκοσμίως στην κατηγορία των φυτικών «τυριών», η οποία έχει σχεδόν αποκλειστικά εξαγωγική δραστηριότητα.

Το γεγονός ότι στο χαρτοφυλάκιο της Upfield θα ενταχθούν πλέον και τα φυτικά «τυριά», κατηγορία κοντινή στις μαργαρίνες και στα προϊόντα επάλειψης, αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές συνέργειες με όφελος, βεβαίως, και για την ελληνική παραγωγή και τις ελληνικές εξαγωγές. Το ακριβές ποσοστό που αποκτά η Upfield όπως και το τίμημα της εξαγοράς δεν ανακοινώθηκαν, πηγές όμως κοντά στην Arivia χαρακτήρισαν τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, και έκαναν λόγο για 200-250 εκατ. ευρώ, «ποσό υπερβολικό», αναγνωρίζοντας παράλληλα τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που καταγράφει η εξαγοραζόμενη.

«Η αγορά των φυτικών τυριών αναπτύσσεται με αυξανόμενο ρυθμό σε παγκόσμια κλίμακα. Το Violife είναι ήδη το Νο 1 σήμα στην κατηγορία των φυτικών τυριών στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Arivia έχει χτίσει μια ισχυρή και ταχέως αναπτυσσόμενη παρουσία και στις ΗΠΑ», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Upfield και προσθέτει: «Ο συνδυασμός του σήματος της Arivia και της πρότασης παραγωγής της και η εμπειρία της Upfield στο μάρκετινγκ, οι υποδομές της και το διεθνές δίκτυο διανομής της, συμπεριλαμβανομένου του κλάδου εστίασης, θα δημιουργήσουν τη μοναδική ευκαιρία για την επιτάχυνση της ανάπτυξης στην κατηγορία των φυτικών τυριών παγκοσμίως».

Σε ερώτηση της «Κ» προς την Upfield για τις πιθανές συνέργειες, η απάντηση ήταν: «Αυτή η στρατηγική εξαγοράς είναι ευθυγραμμισμένη με το υπάρχον χαρτοφυλάκιο της Upfield στην κατηγορία των τροφίμων φυτικής προέλευσης. Το τυρί βρίσκεται πολύ κοντά με το βούτυρο, τις μαργαρίνες και τα προϊόντα επάλειψης σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά τους. Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός της Upfield και της Arivia, που είναι ηγέτες της αγοράς σε συμπληρωματικές κατηγορίες του κλάδου των τροφίμων φυτικής προέλευσης, θα μας δώσει ένα μοναδικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».

H Arivia προήλθε από τη συγχώνευση της ARISTA και της ΒΙΟΤΡΟΣ ΑΒΕΕ, που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2016. Στην ουσία αποτελεί τη μετεξέλιξη της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1986 ως ΒΗΤΑ ΠΙ ΑΕΒΕ και στη συνέχεια μετονομάστηκε ARISTA, έχοντας από το 2010 ενταχθεί στον όμιλο της ΕΛΓΕΚΑ. Τον Φεβρουάριο του 2017 η Arivia πωλήθηκε στο fund SouthBridge έναντι 21 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε 50 χώρες και έχει εγκαταστάσεις στη Δράμα και τη Θεσσαλονίκη. Η μονάδα παραγωγής της στη Δράμα έχει παραγωγική δυνατότητα 2.500 τόνων μηνιαίως και θεωρείται από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Το 2018 ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες από την εταιρεία (σ.σ. δεν έχει δημοσιευθεί ο ισολογισμός), σε περίπου 50 εκατ. ευρώ από 40,62 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε περίπου 12 εκατ. ευρώ από 10,7 εκατ. ευρώ το 2017.

H Upfield αποτελεί την εταιρεία μέσω της οποίας το fund KKR δραστηριοποιείται στην κατηγορία των προϊόντων με φυτικά λιπαρά.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ