ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Θέλουμε να γίνουμε ο Νο 1 ξενοδόχος στην Ελλάδα

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Η Ελλάδα είναι μεταξύ των κορυφαίων ανταγωνιστικών προορισμών και μπορεί να προσελκύσει επιπλέον τουρίστες, τονίζει ο Αλεχάνδρο Πουέρτολας, διευθύνων σύμβουλος της Hotel Investment Partners (HIP), θυγατρικής της Blackstone.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη στρατηγική της Blackstone να επενδύσει περαιτέρω στον ελληνικό ξενοδοχειακό τομέα με σκοπό να γίνει ηγέτης σε αυτόν, περιγράφει μιλώντας στην «Κ» ο Αλεχάνδρο Πουέρτολας, διευθύνων σύμβουλος της Hotel Investment Partners (HIP), η οποία προ μερικών ημερών εξαγόρασε 5 μονάδες της Louis Group στην Ελλάδα, σε μια επένδυση αξίας 178,7 εκατ. ευρώ.

«Αναζητούμε περιουσιακά στοιχεία με τις μεγαλύτερες προοπτικές ανακαίνισης και μετασχηματισμού», εξηγεί. Η HIP εξαγοράστηκε το 2017 από την Blackstone, ένα από τα μεγαλύτερα αμερικανικά private equity funds με συνολικά κεφάλαια υπό διαχείριση ύψους 545 δισ. δολαρίων. Επειτα από αλλεπάλληλες εξαγορές το χαρτοφυλάκιο της HIP διευρύνθηκε σε 63 ξενοδοχεία στη Μεσόγειο με 18.730 δωμάτια, και σήμερα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος επενδυτής σε ευρωπαϊκά ξενοδοχεία, μετά την Pandox και την Covivio.

Η εξαγορά των 5 μονάδων της Louis «αντανακλά την εμπιστοσύνη μας στο ελληνικό επενδυτικό περιβάλλον, στο οποίο επικρατούν ευνοϊκές πολιτικές και οικονομικές συνθήκες», εξηγεί ο Αλεχάνδρο Πουέρτολας, προσθέτοντας ότι «σχεδιάζουμε να επενδύσουμε περισσότερα από 50 εκατομμύρια για να ανακαινίσουμε και να επανατοποθετήσουμε στην αγορά τα ξενοδοχεία, μετατρέποντάς τα σε περιουσιακά στοιχεία ναυαρχίδες των νησιών στα οποία βρίσκονται». Παράλληλα σημειώνει πως «η ελληνική αγορά είναι έτοιμη για τη μετάβαση από μια αγορά όπου κυριαρχούν εγχώριοι παίκτες, σε μια αγορά με περισσότερους θεσμικούς πρωταγωνιστές».

– Εχετε σχέδια για να επεκταθείτε περαιτέρω στην Ελλάδα, σε περιοχές όπως οι Κυκλάδες για παράδειγμα;
– Η πρόσφατη συναλλαγή με τη Louis Group αντανακλά την εμπιστοσύνη μας στο ελληνικό επενδυτικό περιβάλλον, στο οποίο επικρατούν ευνοϊκές πολιτικές και οικονομικές συνθήκες και η στρατηγική μας είναι να επενδύσουμε περαιτέρω στην Ελλάδα, για να γίνουμε ηγέτης στον εγχώριο ξενοδοχειακό τομέα. Η Blackstone, μέσω του HIP, αναζητεί πάντα περιουσιακά στοιχεία που ταιριάζουν στο επιχειρηματικό μας μοντέλο. Το όραμά μας είναι να είμαστε η εταιρεία αναφοράς στον ξενοδοχειακό τομέα στη Νότια Ευρώπη. Η στρατηγική της HIP είναι να συνεχίσει να επενδύει στους βασικούς προορισμούς διακοπών στην Ευρώπη και να μετασχηματίζει τα περιουσιακά στοιχεία που αποκτά.

– Γιατί επιλέξατε να επενδύσετε στην Ελλάδα, γιατί τώρα, γιατί τα συγκεκριμένα ξενοδοχεία;
– Η πρώτη μας επένδυση εκτός Ισπανίας μέσω της Hotel Investment Partners είναι μέρος της αναπτυξιακής στρατηγικής της Blackstone, ώστε να αποτελέσει την εταιρεία αναφοράς στον τομέα των ξενοδοχείων στη Νότια Ευρώπη. Με την εξαγορά αυτή στην Ελλάδα εντοπίσαμε μια ευκαιρία που ταιριάζει με το επιχειρηματικό μοντέλο της HIP και πιστεύουμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία μέσω της ενεργού διαχείρισης και των επενδύσεων και του μετασχηματισμού των περιουσιακών στοιχείων. Ο λόγος για τον οποίο αποκτήσαμε το χαρτοφυλάκιο της Louis είναι ότι κυρίως τα ξενοδοχεία αυτά είναι μοναδικά, αναντικατάστατα περιουσιακά στοιχεία σε τοποθεσίες πρώτης γραμμής με δυνατότητα δημιουργίας προστιθέμενης αξίας, επενδύοντας περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ σε κεφάλαια. Τα δύο βρίσκονται στην Κέρκυρα (Corcyra Beach και Grand Hotel), άλλα δύο στη Ζάκυνθο (Zante Beach και Plagos Beach) και ένα στην Κρήτη (Creta Princess). Συνολικά διαθέτουν 1.464 δωμάτια. Το χαρτοφυλάκιο αυτό είναι παρόμοιο με τα ξενοδοχεία μας στην Ισπανία. Η εξαγορά όμως αποτελεί και συνέχεια της στρατηγικής μας για επενδύσεις σε βασικές τουριστικές αγορές στη Νότια Ευρώπη, αλλά παράλληλα θα βοηθήσει και την Ελλάδα να διατηρήσει τη θέση της ως κορυφαίου παγκόσμιου τουριστικού προορισμού, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας και να ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών. Σε όλο τον κόσμο, και ιδιαίτερα στην Ευρώπη, ο τουρισμός εξακολουθεί να αυξάνεται, καθώς οι άνθρωποι προτιμούν τις εμπειρίες αντί των αγαθών. Ταυτόχρονα, η προσφορά σε παραλιακές τοποθεσίες είναι περιορισμένη λόγω έλλειψης παράκτιων εκτάσεων. Οπως και στην περίπτωση της Ισπανίας, πιστεύουμε στα θεμελιώδη πλεονεκτήματα της Ελλάδας – έναν εκπληκτικό προορισμό με ιστορία, πολιτιστική κληρονομιά, ηλιοφάνεια καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, αξιοθέατα, ανέσεις, υποδομές και συνδεσιμότητα με τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και κατάλληλο οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον.

– Ποιο είναι το επιχειρηματικό σας σχέδιο σχετικά με τις πέντε ξενοδοχειακές μονάδες που εξαγοράσατε;
– Η επένδυσή μας στην Ελλάδα θα μας επιτρέψει να επεκτείνουμε το επιχειρηματικό μοντέλο της HIP. Αναζητούμε περιουσιακά στοιχεία με τις μεγαλύτερες προοπτικές ανακαίνισης και μετασχηματισμού, επιτυγχάνοντας έτσι μια βελτιωμένη θέση στην αγορά. Η HIP υποστηριζόμενη από την Blackstone, έχει το πλεονέκτημα ότι είναι σε θέση να επανεπενδύσει σημαντικά σε αυτά τα ξενοδοχεία και να τα μετασχηματίσει σε κορυφαία περιουσιακά στοιχεία. Να αναβαθμίσει τη συνολική εμπειρία του πελάτη, να βελτιώσει το προσφερόμενο προϊόν και να δημιουργήσει ένα πιο ανθεκτικό χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων. Σχεδιάζουμε να επενδύσουμε περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ για να ανακαινίσουμε και να επανατοποθετήσουμε στην αγορά τα ξενοδοχεία, μετατρέποντάς τα σε περιουσιακά στοιχεία ναυαρχίδες των νησιών στα οποία βρίσκονται και, κατ’ επέκταση, να ενισχύσουν την ελκυστικότητα αυτών των νησιών για τους τουρίστες. Αυτή η εξαγορά και η περαιτέρω επένδυση θα συμπληρωθεί με ενεργή διαχείριση μεταξύ του ιδιοκτήτη και του διαχειριστή του ξενοδοχείου. Η HIP διαθέτει επίσης μια εξειδικευμένη ομάδα επενδύσεων και διαχείρισης ξενοδοχείων στην Ευρώπη. Η ομάδα των περίπου 100 επαγγελματιών έχει μεγάλη εμπειρία σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, συμπεριλαμβανομένων των εξαγορών, των επενδύσεων, του σχεδιασμού και της διαχείρισης, αλλά και επί των οικονομικών και νομικών θεμάτων. Συνδυάζοντας αυτές τις διαφορετικές δεξιότητες, δημιουργήθηκε αυτή η μοναδική ευρωπαϊκή εταιρεία. Οσον αφορά τα έσοδα, οι προσδοκίες μας είναι εντός των προτύπων της αγοράς.

– Εξετάζετε το ενδεχόμενο στο μέλλον να προχωρήσετε σε αλλαγή του branding των ξενοδοχείων;
– Τα ξενοδοχεία θα συνεχίσει να διαχειρίζεται η Louis Group υπό τη διοίκηση της HIP. Δεδομένης της ποιότητας και των προοπτικών του χαρτοφυλακίου, πολλά εμπορικά σήματά μας ταιριάζουν με τα 5 νέα μας ξενοδοχεία στην Ελλάδα και εξετάζουμε το ενδεχόμενο προσθήκης διεθνών εμπορικών σημάτων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την εμπειρία του πελάτη.

– Ποιες είναι οι απόψεις σας για την ελληνική αγορά ξενοδοχείων resort και ποιος ο συσχετισμός της με την Ισπανία;
– Οσον αφορά τη ζήτηση πιστεύουμε ότι η Ελλάδα έχει υγιή βασικά χαρακτηριστικά για να προσελκύσει επιπλέον τουρίστες: καλό καιρό, ασυναγώνιστο περιβάλλον, ασφάλεια, ισχυρές υποδομές και βολικές πτήσεις από διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Τα χαρακτηριστικά αυτά κατατάσσουν την ελληνική αγορά μεταξύ των κορυφαίων ανταγωνιστικών προορισμών. Οσον αφορά την προσφορά, η άποψή μας είναι ότι η ελληνική αγορά είναι έτοιμη για τη μετάβαση από αγορά όπου κυριαρχούν εγχώριοι παίκτες, σε μια αγορά με περισσότερους θεσμικούς πρωταγωνιστές. Η εξέλιξη αυτή έλαβε χώρα στην Ισπανία πριν από 10 χρόνια. Βασικά, η ιδιοκτησία και η διαχείριση των ξενοδοχείων διαχωρίζονται καθώς θεσμικοί επενδυτές και τράπεζες δραστηριοποιούνται στη χώρα. Αυτό επιτρέπει στους φορείς του κλάδου να επικεντρωθούν στις δραστηριότητές τους. Οι διαχειριστές και τα εμπορικά σήματα μπορούν να επικεντρωθούν στις επιδόσεις των ξενοδοχείων. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να εστιάσουν στον σχεδιασμό και στην ανακεφαλαιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων, καθώς και στην παρακολούθηση και καθοδήγηση των διαχειριστών, μαζί με τους διαχειριστές. Για παράδειγμα, δύο κορυφαίοι ξενοδόχοι στην Ισπανία, η Barcel και η Melia, πούλησαν, μεταξύ πολλών συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν, περιουσιακά στοιχεία στην Hispania (εισηγμένη εταιρεία) και τη Starwood Capital, αντίστοιχα. Είμαστε πεπεισμένοι για τα οφέλη αυτού του μοντέλου που μοιάζει με το αμερικανικό.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ