ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το Golf δεν είναι πια το μπεστ σέλερ της VW

Δύο αυτοκίνητα αποδείχθηκαν καίριας σημασίας για την πορεία και την ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen. Δεν είναι άλλα από τον Σκαραβαίο / Beetle και το Golf, το οποίο βγήκε από τα εργοστάσια πριν από 45 χρόνια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Δύο αυτοκίνητα αποδείχθηκαν καίριας σημασίας για την πορεία και την ιστορία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen. Δεν είναι άλλα από τον Σκαραβαίο / Beetle και το Golf, το οποίο βγήκε από τα εργοστάσια πριν από 45 χρόνια. Εκτοτε έχουν πουληθεί σε όλον τον κόσμο 35 εκατομμύρια τέτοια οχήματα. Κι ενώ ο Σκαραβαίος ήταν ο πυλώνας όπου στηρίχθηκε η Volkswagen και αναπτύχθηκε σε μια εταιρεία με μαζικής απήχησης αυτοκίνητα, το Golf τη βοήθησε να εξέλθει σώα από την οικονομική δυσπραγία της δεκαετίας του 1970. Οι πωλήσεις του Golf έχουν φθάσει σε επίπεδα ρεκόρ, αλλά πλέον δεν διαθέτει την αρχική γοητεία. Ταυτόχρονα έχουν συντελεστεί σχεδόν κοσμοϊστορικές αλλαγές. Το μείζον σκάνδαλο «Ντίζελγκεϊτ», η απομάκρυνση των καταναλωτών από το πετρέλαιο και η στροφή στην ηλεκτροκίνηση, η απαξίωση της σημασίας να κατέχεις ένα Ι.Χ., αλλά και τα επίχειρα της κλιματικής αλλαγής είναι ορισμένες από αυτές.

Οικονομική ζημία

Το «Ντίζελγκεϊτ» κοστίζει 30 δισ. ευρώ στον γερμανικό όμιλο μέχρι στιγμής, αλλά ακόμη παραμένει ένα θέμα ανοιχτό, όπως παρατηρεί το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg. Κάτι το οποίο υποχρέωσε με βίαιο τρόπο τη Volkswagen να αναθεωρήσει εκ θεμελίων τη στρατηγική και το χαρτοφυλάκιό της, με αποτέλεσμα να κάνει μια πολύ δυναμική και πρωτόγνωρη μετατόπιση προς την ηλεκτροκίνηση – όπερ σημαίνει πως μοντέλα εμβληματικά για την ίδια και ταυτόσημα με την επωνυμία της, όπως τα Passat, Jetta και Golf, θα παραμεριστούν. Συν τοις άλλοις, η ακόρεστη ζήτηση για οχήματα πολλαπλών χρήσεων και δραστηριοτήτων (SUV) έχει αποδυναμώσει τη θέση του Golf εντός της εταιρείας ως του αδιαμφισβήτητου «βασιλιά των πωλήσεων». Συγκεκριμένα το 2018, πρώτη φορά στην ιστορία, το Tiguan είχε υψηλότερες πωλήσεις από το Golf.

Βέβαια, εξακολουθεί να διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο, διότι συνεισφέρει 6%-8% των κερδών της Volkswagen, αλλά δεν συγκρίνεται με το 20% προ εικοσαετίας, όπως παρατηρεί ο αναλυτής της Bankhaus Metzler, Γιούργκεν Πίεπερ. Ούτως ή άλλως, η Volkswagen θεωρεί πως το Golf είναι ένα μοντέλο με μέλλον και μόλις χθες παρουσίασε στο κοινό την τελευταία, όγδοη εκδοχή του, όπου τα ψηφιακά χαρακτηριστικά του είναι πιο έντονα, ενώ διατηρεί και σύνδεση με το Διαδίκτυο σε μεγαλύτερο βαθμό από το παρελθόν. Ανταγωνιστικά προς το Golf, και μάλιστα εντός των κόλπων της Volkswagen, είναι τα SUV αλλά και τα ηλεκτρικά. Σε ορίζοντα 15 ημερών θα κυκλοφορήσει το πρώτο πλήρως ηλεκτροκινούμενο ID.3, το οποίο ανήκει στην ίδια κατηγορία με το Golf με κριτήριο το μέγεθος και την τιμή του. Αλλά, όπως επισημαίνουν στελέχη της Volkswagen, απευθύνεται σε νεότερο κοινό, που θέλει ένα «καλωδιωμένο» αμάξι. Παρά ταύτα, το ID.3 θα περιορίσει το δέλεαρ του Golf, το οποίο κυκλοφορεί και σε υβριδική έκδοση, αλλά έχει στο επίκεντρο έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το Golf μπορεί να ιδωθεί ως το μοντέλο που αποτυπώνει το δίλημμα του κλάδου εν γένει. Το πώς δηλαδή θα χαράξει τον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση με αποτελεσματικότητα, χωρίς όμως να αφοπλίσει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, των οποίων οι πωλήσεις χρηματοδοτούν τη μετάβαση. Στην περίπτωση της Volkswagen, η οποία στόχο έχει μέσα στα επόμενα χρόνια να κατασκευάσει τουλάχιστον 70 ηλεκτρικά μοντέλα επενδύοντας 50 δισ. δολάρια, πρόκειται για μια πολύ επιθετική και κοστοβόρο εκστρατεία, παρατηρεί το Bloomberg. Τέλος, το νέο Golf θα εμφανιστεί στην αγορά σε περίοδο υποχώρησης της ζήτησης για καινούργια αυτοκίνητα λόγω γεωπολιτικών εντάσεων, παρατεταμένης αβεβαιότητας για την έξοδο της Bρετανίας από την Ε.Ε. και διεθνών εμπορικών διενέξεων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ