Ενα εικοσιτετράωρο με την ηθοποιό Βασιλική Τρουφάκου

Ενα εικοσιτετράωρο με την ηθοποιό Βασιλική Τρουφάκου

3' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

10.00-11.00

Ξυπνάω. Νιώθω σαν να είναι 07.30, συναίσθημα που κάθε φορά με εκπλήσσει. Ισως σε κάποιο απροσδιόριστο μέλλον μού φαίνεται φυσιολογικό αυτό που αποκαλούμε πρωινό ξύπνημα. Βάζω κάτι ν’ ακούω στο κινητό: ένα τραγούδι, κάποια εκπομπή, να με «φέρει» στον κόσμο των ξύπνιων ανθρώπων.

11.00

Είναι η ώρα που έχω σχεδόν ανακτήσει τις «κανονικές» μου λειτουργίες. Κάνω μερικές ασκήσεις για τη φωνή και το σώμα μου στο σαλόνι του σπιτιού μου. Είναι αγαπημένη στιγμή της μέρας μου, ειδικά αυτόν τον καιρό, και έχω την αίσθηση ότι με προετοιμάζει και με προφυλάσσει για τις ώρες πρόβας και παράστασης που θα ακολουθήσουν και δεν είναι λίγες. Είναι σαν πρωινή προσευχή, για να πάνε όλα καλά αργότερα.

12.00

Αν έχω προμήθειες στο ψυγείο μου, φτιάχνω ένα μεγάλο πρωινό. Τρώω πολύ. Σαν να είναι μεσημέρι – που είναι, δηλαδή, απλώς όχι για εμένα. Είναι το μόνο φαγητό που απολαμβάνω καθιστή κάθε μέρα.

12.30-13.30

Ξεκινάω να διαβάζω τα βιβλία μου. Φέτος, οι παραστάσεις στις οποίες παίζω αφορούν μυθιστορήματα: «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση και «Πόλεμος και Ειρήνη» του Λέοντος Τολστόι. Ανάλογα με τις ανάγκες της προηγούμενης μέρας ή τη διάθεση της σημερινής ξαναμπαίνω στα κεφάλαια με τρόπο… άναρχο: πότε διαβάζω κάτι από τη μέση, πότε από την αρχή, πότε πηγαίνω κατευθείαν στο τέλος. Ετσι καταφέρνω να εξοικειώνομαι κάπως με τους κόσμους τους…

14.00-19.00

Πρόβα για το θεατρικό «Πόλεμος και Ειρήνη». Είναι η δεύτερη αγαπημένη συνεργασία μου με την Ιόλη Ανδρεάδη, αλλά η πρώτη φορά που θα παίξω στο υπέροχο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Είμαι άνθρωπος του κέντρου της Αθήνας, όλη μου η ζωή είναι εκεί, οπότε απολαμβάνω πραγματικά αυτήν την υποχρεωτική αποκέντρωση και προσβλέπω στην έναρξη των παραστάσεων, για να ξεκλέβω ευκαιρίες για μια βόλτα στη θάλασσα που τόσο μου λείπει τον χειμώνα. Μεσημέρι ή βράδυ… Πρόβα, λοιπόν. Ο Κώστας Καζάκος είναι πάντα στο θέατρο πριν από τους υπόλοιπους! Προσπαθούμε όλοι μαζί να δαμάσουμε αυτό το «θηρίο», το τετράτομο μυθιστόρημα του Τολστόι, να δούμε ποια ιστορία έχει κρατηθεί στη διασκευή μας, πώς διαγράφονται οι χαρακτήρες μας σε αυτήν, να γνωριστούμε, να εξοικειωθούμε ο ένας με τον άλλο. Ρομαντισμός, πόλεμος και ζωή στη Ρωσία του 19ου αιώνα. Ενα παράθυρο στη φαντασία.

20.30

Παράσταση. «Γιούγκερμαν»: η δεκαετία του ’30, η ατμόσφαιρα του Μεσοπολέμου, η νεοσύστατη αστική ελληνική τάξη, τα ήθη, οι αντιφάσεις και οι έρωτες της εποχής είναι ένα αληθινά γοητευτικό σύμπαν με το οποίο συναντιέμαι στην παράσταση αυτή. Η Ντάινα, η ηρωίδα μου, είναι μια γυναίκα απόλυτα δοσμένη στην προσωπική της επιθυμία. Κανείς δεν της αντιστέκεται και εκείνη θα πάρει κάθε φορά ό,τι θέλει, όπως το θέλει, χωρίς να φοβάται κανέναν και τίποτα. Προσπαθήσαμε με τον Δημήτρη Τάρλοου, τον σκηνοθέτη μας, να μπούμε όσο πιο βαθιά γίνεται στη γοητεία αλλά και στο θράσος αυτού του προσώπου που είναι καταλύτης για τη ζωή του Γιούγκερμαν. Η φωνή και οι κινήσεις της είναι καλά μελετημένες, «ενορχηστρωμένα» με σκοπό να διεγείρουν. Είναι μια σκοτεινή, αληθινά γοητευτική η Ντάινα, τόσο που σιγά σιγά και εγώ η ίδια σταμάτησα να της αντιστέκομαι. Και περιμένω να δω πού θέλει να με πάει.

00.00-01.00

Προσπαθώ να κατεβάσω ρυθμούς. Είναι περίεργο έπειτα από τόσες ώρες δουλειάς, αλλά για κάποιον λόγο δεν αισθάνομαι κουρασμένη. Ισως γιατί ξεκουράστηκα πολύ το καλοκαίρι. Ισως γιατί μου αρέσουν πολύ και η πρόβα και η παράσταση. Παρά πολύ. Συνήθως αυτή την ώρα νιώθω σαν να είναι μεσημέρι! Αυτό θα αλλάξει, βέβαια, με το που θα επιστρέψω στο σπίτι μου και θα βρεθώ στον καναπέ μου. Τότε, ακόμα και τη διαδρομή μέχρι το κρεβάτι την αντιμετωπίζω σαν άθλο. Θα μείνω εκεί, ξαπλωμένη, βλέποντας στην τηλεόραση οτιδήποτε απαιτεί λιγότερο… εαυτό. Κάποια ταινία ή σίριαλ, μέχρι και διαφημίσεις. Ή, μάλλον, κυρίως διαφημίσεις. Γιατί έτσι σε λίγο θα έχω κοιμηθεί. Μπορεί και να διαβάσω κάτι. Ή απλώς να σκεφτώ τι έκανα ή δεν έκανα καλά σήμερα. Τι πρέπει να δοκιμάσω με διαφορετικό τρόπο αύριο. Ή λίγο απ’ όλα. Σε κύκλο. Υπάρχει και ένα Plan B για τις ώρες αυτές: να πάω για ένα κρασί μετά την παράσταση. Θέλω να βλέπω τους δικούς μου ανθρώπους και μου αρέσει το βράδυ, ιδίως τις καθημερινές, που όλα είναι ήσυχα και μας περιμένουν.

Η Βασιλική Τρυφάκου υποδύεται την Ντάινα στον «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου στο Πορεία και την «Μπελ» Ελέν Κουράγκινα στο «Πόλεμος και Ειρήνη» του Τολστόι, σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (από 18 Νοεμβρίου).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή