Ένα παρόμοιο στιγμιότυπο σήμερα θα δημιουργούσε θύελλα αντιδράσεων, θα έδινε τροφή για έντονες συζητήσεις γύρω από την ηθική διάσταση του κυνηγιού και πιθανώς θα έπαιρνε διαστάσεις «viral» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όμως, το 1958, χρονιά που ο Αμερικανός φωτογράφος Σλιμ Άαρονς απαθανατίζει με τη φωτογραφική του μηχανή το αφρικανικό στιγμιότυπο έξω από το Ναϊρόμπι της Κένυας, το Instagram δεν υπάρχει σε κανέναν νοητό ή μη χάρτη.

Απέναντι από τον Άαρονς και πίσω από τη δική του φωτογραφική μηχανή βρίσκεται ο συμπατριώτης του Άρνολντ Νιούμαν, δίπλα του ο οδηγός σαφάρι Ρέτζι Ντέστρο και μια συλλογή από «τρόπαια» άγριων ζώων. Η σκηνοθετημένη σκηνή εξυπηρετεί τον δικό της σκοπό. Ο πρωτοπόρος στον τομέα του Νιούμαν είναι γνωστός για πορτρέτα στα οποία τα μοντέλα του ποζάρουν δίπλα σε αντικείμενα που χαρακτηρίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Γι’ αυτό και, έξω από το Ναϊρόμπι, ο Ντέστρο βρίσκεται στο στοιχείο του. Ο πατέρας του είχε φτάσει στην Κένυα το 1904, ως μέλος της αποστολής Μακμίλαν, και ο ίδιος έγινε ένας από τους πρώτους οδηγούς mobile photographic safaris στα νότια πάρκα της Κένυας. Την οικογενειακή παράδοση συνεχίζει σήμερα ο γιος του, Μάλκολμ Ντέστρο. ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ