ΥΓΕΙΑ-ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η σωματική άσκηση νικά την κατάθλιψη

Για κάθε τέσσερις ώρες άσκησης την εβδομάδα (35 λεπτά την ημέρα), οι πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης μειώθηκαν κατά 17% για τα επόμενα δύο χρόνια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κακά, βέβαια, τα νέα για τους προσκολλημένους στον καναπέ, αλλά ευχάριστα για όσους αγαπούν τη γυμναστική. Νέα αμερικανική μελέτη υποδεικνύει ότι η σωματική άσκηση μπορεί να είναι θαυματουργή για την ψυχική υγεία, καθώς λίγες ώρες σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα μειώνουν τον κίνδυνο κατάθλιψης, ακόμη και αν υπάρχει γενετική προδιάθεση.  Η μελέτη του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Depression and Anxiety. Σύμφωνα με αυτήν, ακόμα και αν υπάρχουν ορισμένα γονίδια που αυξάνουν την πιθανότητα ενός ανθρώπου να εμφανίσει κατάθλιψη, η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας μπορεί να αντισταθμίσει τον κίνδυνο. Διαπιστώθηκε, ειδικότερα, ότι για κάθε τέσσερις ώρες άσκησης την εβδομάδα (35 λεπτά την ημέρα), οι πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης μειώθηκαν κατά 17% για τα επόμενα δύο χρόνια. Η μείωση του κινδύνου αφορούσε τόσο εκείνους που είχαν όσο και εκείνους που δεν είχαν γενετική προδιάθεση για την ψυχική νόσο.

«Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ότι η ύπαρξη προδιαθεσικών γονιδίων δεν σημαίνει απαραίτητα εμφάνιση της διαταραχής, ενώ η σωματική άσκηση μπορεί να εξουδετερώσει τον κίνδυνο εμφάνισης μελλοντικών επεισοδίων», δήλωσε η Κάρμελ Χόι, από το ψυχιατρικό τμήμα του Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης. Πολλοί ειδικοί εκτιμούν ότι η κατάθλιψη διαθέτει γενετικό υπόβαθρο, αφού παρατηρείται σε ολόκληρες οικογένειες. Δεν έχουν, ωστόσο, καταφέρει να απομονώσουν τα υπεύθυνα γονίδια, αλλά πιστεύουν ότι είναι πολλά. Προηγούμενες έρευνες έχουν ήδη υποδείξει ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η πρώτη που επιβεβαιώνει ότι αυτό συμβαίνει ακόμη και όταν είναι υπαρκτή η γενετική προδιάθεση. Στο πλαίσιο της έρευνας αναλύθηκαν δεδομένα από 8.000 συμμετέχοντες. Αυτοί έδωσαν δείγματα αίματος, υποβλήθηκαν σε ανάλυση του γονιδιώματός τους και απάντησαν σε ερωτήσεις για τον τρόπο ζωής τους, όπως για τα επίπεδα σωματικής άσκησης. Στη συνέχεια, οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε τρεις ομάδες με βάση την προδιάθεσή τους να εμφανίσουν κατάθλιψη: χαμηλή, μέση και υψηλή. Οσοι είχαν υψηλή προδιάθεση διέτρεχαν διπλάσιο κίνδυνο εμφάνισης νέου επεισοδίου κατάθλιψης μέσα στα επόμενα δύο χρόνια συγκριτικά με αυτούς που ανήκαν στην ομάδα χαμηλής προδιάθεσης. Παρ’ όλα αυτά, ο κίνδυνος μειώθηκε σε όλες τις ομάδες μεταξύ των ατόμων που ασκούνταν συστηματικά. Η συγκεκριμένη έρευνα, πάντως, δεν αποφαίνεται για την ύπαρξη αιτιότητας, επομένως δεν μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι η έλλειψη σωματικής άσκησης προκαλεί κατάθλιψη. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ