ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαδικτυακές πωλήσεις 1 δισ. δολ. σε 68 δεύτερα για την Alibaba

BLOOMBERG, REUTERS

Η Alibaba σημείωσε φέτος νέο ρεκόρ πωλήσεων αξίας 38,4 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας τις πωλήσεις αξίας ύψους 30,7 δισ. δολαρίων της αντίστοιχης ημέρας το 2018.

Περισσότερα από 1 δισ. δολάρια συγκέντρωσε από διαδικτυακές πωλήσεις η κινεζική Alibaba, κολοσσός στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, στα πρώτα 68 δευτερόλεπτα της λεγόμενης «Ημέρας των Εργένηδων». Πρόκειται για την παγκόσμια ημέρα καταναλωτικής φρενίτιδας, κατά την οποία η μεγαλύτερη εταιρεία της Κίνας προσείλκυσε στον ιστότοπό της περίπου μισό δισεκατομμύριο ενδιαφερόμενους αγοραστές. Η Alibaba σημείωσε χθες ρεκόρ πωλήσεων αξίας 38,4 δισ. δολαρίων, ξεπερνώντας τις πωλήσεις αξίας 30,7 δισ. δολαρίων της αντίστοιχης ημέρας το 2018.

Η «Ημέρα των Εργένηδων», που απέκτησε το όνομά της από τους τέσσερις μονούς αριθμούς της ημερομηνίας 11/11, ελκύει παράλληλα το ενδιαφέρον των επενδυτών. Οι πωλήσεις του κινεζικού κολοσσού συνιστούν ένδειξη της προθυμίας των Κινέζων καταναλωτών να προβούν σε αγορές, τη στιγμή που η οικονομία οδεύει προς τη χαμηλότερη ανάπτυξη των τελευταίων 28 ετών. Οι εντάσεις μεταξύ Πεκίνου και Ουάσιγκτον εξακολουθούν να κλονίζουν το διεθνές εμπόριο, ενώ η κινεζική οικονομία περιβάλλεται από αβεβαιότητα.

Η Alibaba, ωστόσο, φαίνεται πως δεν διατρέχει μεγάλο κίνδυνο από τον εμπορικό πόλεμο, καθώς γενικότερα οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξάνονται κατακόρυφα στην Κίνα. Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας ερευνών eMarketer, η Κίνα πρόκειται να συγκεντρώσει 1,94 τρισ. δολάρια σε ηλεκτρονικές πωλήσεις και αντιπροσωπεύει το 54,7% της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου ενισχύεται με ταχύτερο ρυθμό σε σχέση με το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο, παρότι επιβαρύνεται παράλληλα από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Η Alibaba δεν αναμένει οποιαδήποτε διαταραχή στις διασυνοριακές επιχειρηματικές της δραστηριότητες εξαιτίας του εμπορικού πολέμου, όπως σχολίασε την Κυριακή ο Αλβιν Λιου, υψηλόβαθμο στέλεχος της Tmall, θυγατρικής της Alibaba.

Σε αντίθεση με την Baidu και την Tencent, κινεζικές εταιρείες αντίστοιχου βεληνεκούς, «η Alibaba θα είναι πιθανότατα αυτή που θα μπορέσει να παρακάμψει και να εξέλθει από τον εμπορικό πόλεμο σε ακόμα καλύτερη φόρμα», όπως χαρακτηριστικά σχολίασε στην τηλεόραση του Bloomberg o Ρίτσαρντ Γουόνγκ, επικεφαλής τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας για την περιοχή της Ασίας στη Frost & Sullivan. Σε κάθε περίπτωση, η «Ημέρα των Εργένηδων» προσφέρει σε όλες τις κινεζικές εταιρείες μια ανακούφιση από τους αμερικανικούς δασμούς, την υποχώρηση της εγχώριας ζήτησης και την αξιοσημείωτη επιβράδυνση της οικονομίας. Συγκεκριμένα, όσον αφορά τις πωλήσεις από την «Ημέρα των Εργένηδων», τα τελικά κέρδη της Alibaba θα διαμορφωθούν συνυπολογίζοντας τις γενναιόδωρες εκπτώσεις στα διάφορα προϊόντα της.

Φέτος, ο κινεζικός κολοσσός έρχεται αντιμέτωπος με μικρότερες και ανερχόμενες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως την JD.com και την Pinduoduo, οι οποίες πωλούν τα ίδια ή παρεμφερή προϊόντα. Ολες προσφέρουν μεγάλες προσφορές και προσπαθούν να ξεπεράσουν τα περυσινά ρεκόρ πωλήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg. Το 2018 η Alibaba είχε καταγράψει πωλήσεις 30,7 δισ. δολαρίων, δηλαδή 13 φορές περισσότερο σε σχέση με τον μέσο όρο των ημερήσιων πωλήσεών της στα περίπου 2,3 δισ. δολάρια.

Οσο αυξάνεται η δημοτικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο οφείλουν να εξυπηρετήσουν ευρύτερο φάσμα καταναλωτών και ιδίως νεότερους καταναλωτές. Προκειμένου να τους προσελκύσει, η Alibaba συνόδευσε την «Ημέρα των Εργένηδων» με θεάματα, τα οποία μεταδίδονται τηλεοπτικώς από τη Σαγκάη. Διάσημοι σε όλο τον κόσμο τραγουδιστές της ποπ έκαναν εντυπωσιακές εμφανίσεις στο πρόγραμμα της Alibaba.

Ο κινεζικός κολοσσός βλέπει την «Ημέρα των Εργένηδων» ως μια πολύ καλή ευκαιρία για να βελτιωθεί. Κατ’ αρχάς, αφότου δέχθηκε δριμύτατη κριτική σχετικά με τις αντιπεριβαλλοντικές πρακτικές του, φρόντισε για τη δημιουργία κέντρων ανακύκλωσης συσκευασιών σε 75.000 τοποθεσίες. Επιπλέον, υποσχέθηκε ότι θα συνεργαστεί με εταιρείες κούριερ, οι οποίες θα συλλέγουν τα κουτιά αποστολής και τα υλικά περιτυλίγματος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ